Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvipyöräilijä - Vilkkuva valo VAIN jos olet hälytysajossa...!

Vierailija
05.11.2016 |

Ja WC-hätä ei kelpaa hädäksi.

Ei mulla muuta.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti talvisin pyöräilee?

Köyhät.

Vierailija
22/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autoilen ja vilkkuva valo aiheuttaa minulla sen, että joudun peittämään valon näkökentästäni toisella kädellä. En usko tämän lisäävän liikenneturvallisuutta. En vaan voi katsoa pimeässä vilkkuvaa kirkasta valoa, koska saan helposti migreenin.

Minä kyllä havaitsen heijastimelliset ihmiset ja valolla varustetut pyöräilijät. Havaitsemiseen auttaa myös se, jos sekä jalankilkijat että pyöräilijät noudattaisivat liikennesääntöjä.

Sain kyllä sydämeni kurkkuun eräänä iltana töistä palatessani, kun lenkkeilijä koirinern pinkaisi eteeni yllättävästä suunnasta ja ylitti koko risteyksen kerralla viustosti. Olin keskittynyt vahtimaan näköpiirissä olevia kahta suojatietä ja niiden kohdalla olevia pientareita, jotta varmasti havaitsen heijastimettomat, mustat jalankilkijat. Tämä parivaljakko ilmestyi takaviistosta oikealta aivan yllättäen ja katosi näkyvistä yhtä nopsaan, kun oli ilmestynytkin. Ajattelematonta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Täältä Vantaan perukoilta on niin surkeat julkisen liikenteen yhteydet ettei ole oikein muuta vaihtoehtoa. Työpaikka taas on Hellsingin ydinkeskustassa eikä työnantaja tarjoa meille rivityöntekijöille parkkipaikkaa, niinpä poljen työmatkat fillarilla kesät talvet.

"Elämisen laatua" pääkaupunkiseudulla :DD Ei jumalauta...

Niin. Pääkaupunkiseutu kun on aika laaja käsite. Tänne kuuluu niin metsää, maaseutua, lähiöympäristöä kuin urbaania kaupunkiakin. Jostain Vantaan pohjoisimmista kolkista tuskin pääseekään fiksusti julkisilla Helsingin keskustaan. Sama koskee lähes koko Espoota. Mun mielestä on omituista, että joku ulkopaikkakuntalainen kuvittelee, että Pääkaupunkiseudulla pitäisi päästä yhden kaupungin kauimmasta kolkasta toisen kaupungin vastakkaiseen kolkkaan julkisilla nopeasti ja vaivattomasti. Pääseekö näin muka muualla päin Suomea?

En ole tuo pyöräilijä, mutta piti vain päästä kommentoimaan.

Vierailija
24/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät.

Köyhällä ei ole varaa pyörään. Köyhät kävelee.

Vierailija
25/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät.

Ehkä se on pienituloinen, joka on vaurastumassa vauhdilla, kun säästää auton kustanuksien verran.

Vierailija
26/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Täältä Vantaan perukoilta on niin surkeat julkisen liikenteen yhteydet ettei ole oikein muuta vaihtoehtoa. Työpaikka taas on Hellsingin ydinkeskustassa eikä työnantaja tarjoa meille rivityöntekijöille parkkipaikkaa, niinpä poljen työmatkat fillarilla kesät talvet.

"Elämisen laatua" pääkaupunkiseudulla :DD Ei jumalauta...

Niin. Pääkaupunkiseutu kun on aika laaja käsite. Tänne kuuluu niin metsää, maaseutua, lähiöympäristöä kuin urbaania kaupunkiakin. Jostain Vantaan pohjoisimmista kolkista tuskin pääseekään fiksusti julkisilla Helsingin keskustaan. Sama koskee lähes koko Espoota. Mun mielestä on omituista, että joku ulkopaikkakuntalainen kuvittelee, että Pääkaupunkiseudulla pitäisi päästä yhden kaupungin kauimmasta kolkasta toisen kaupungin vastakkaiseen kolkkaan julkisilla nopeasti ja vaivattomasti. Pääseekö näin muka muualla päin Suomea?

En ole tuo pyöräilijä, mutta piti vain päästä kommentoimaan.

Ymmärsit väärin. Täällä "muualla" ei olla riippuvaisia julkisista kulkuneuvoista, meillä on autot ja niille usein myös tallit :) Terkut Turusta!

Vierailija
27/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella nuo vilkkuvalopellet. Joku ilta vielä ajan "vahingossa" päälle.

Vierailija
28/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät.

Varakkaat

Autolaina, vero, bensa, vakuutus, katsastus, huolto, rengas ja pesula rahat on laitettu osakkeisiin poikimaan viimeiset 20 vuotta. Eli 10 000 € menee säästöön vuodessa.

Vierailija
29/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ei tässä mitään mammoja olla, jotka kuolee jo pieneen syysviimaan.

Vierailija
30/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse migreenistä kärsivänä en voi sietää näitä hemmetin vilkkuvaloja. Kaikista pahinta on, jos on muuten ihan pimeää, ja mutkan takaa tulee yllättäen pyöräilijä tällaisen valon kanssa. Päätä ei välttämättä ehdi kääntää tai silmiä sulkea tarpeeksi nopeasti. Voin saada niin pahan migreenikohtauksen, että toipumiseen voi mennä kolmekin päivää. Ystäväni taas voi saada epilepsiakohtauksen. Kyllä vilkkuvalot pitäisi kieltää.

Vierailija
31/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vilkkuvaa valoa, koska autoilijat ei tunnu näkevän pyöräilijää normaalilla valolla. Tai ainakin ne ajaa niin kuin ei näkisi.

Eikös pyöräilijä ole väistämisvelvollinen autoihin? Eli sinä itse poljet idioottina autojen eteen, kun autoilijat yrittävät vain noudattaa liikennesääntöjä.

Toivin syvästi, ettet ole vielä ajokortti-iässä.

Vierailija
32/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkkuva valo on helpompi huomata ja siten se on turvallisempi.

Mieti sitä kun ajat pyörällä ajoradalla kadunreunaan pysäköityjen autojen ohi, autoilija ei ehkä sekuntia pisempään siihen peiliin vilkaise, jollei näe auton tai pyörän vilkkumatonta valoa, vaan lähtee liikkeelle, se on sitten ihan pyöräilijän reflekseistä kiinni, kun auto kääntyy eteen.

Vierailija
33/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi yksiselitteisesti:

EI VILK-KU-VA-LO-JA POL-KU-PYÖ-RÄÄN.

Vierailija
34/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin just ihanat patterijouluvalot, jotka laitan pyörääni.

Vierailija
35/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät.

Työmatkapyöräilijät ovat tutkitusti keskimääräistä parempituloisia ja korkeammin koulutettuja. :)

Vierailija
36/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin juurikin ostaa itselle ja lapselle moniväriset ventiilivalot jotta näkyy sivuiltakin. Eivät edes maksa kuin pari euroa. Ne ei ainakaan vilku mutta pyörivät vinhasti.

Vierailija
37/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella onkin kypärääsä punainen takavalo. Ei siis vilku pjörässä vaan päässä.

Vierailija
38/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät.

Työmatkapyöräilijät ovat tutkitusti keskimääräistä parempituloisia ja korkeammin koulutettuja. :)

Sekä keskivertoa laihempia ja parempi kuntoisia

Vierailija
39/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkuilla varustettuja ei oikeasti näe tuolla. Se valo vaan sokaisee muut pimeässä ja siinä sitä sitten ollaan että missähän se nyt olikaan kun ei näe mitään.

Vierailija
40/61 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräiljät kokonaan pois talviliikenteestä oman ja muiden turvallisuuden nimissä.

Myös kesäpyöräilyä pitäisi rajoittaa. Liikaa on näitä, jotka leikkivät ajavansa Tour de Francea kaupunkialueella. En ymmärrä miksi lähes joka jumalan suojatien pitää olla sellainen, ettei pyöräilijän tarvitse taluttaa, vaan hän voi syöksyä sinne kirjaimellisesti puskista ja vastaavien näköesteiden takaa.

Lisäksi aennevammoistaan tunnetuille viherpiiperöille eli siis pyöräilijöille pitäisi takoa kalloon mm. se tosiasia, että se, että he näkevät helposti autoilijan, ei tarkoita sitä, että autoilija vastaavasti näkee heidät.yhtä helposti Yllättävän vaikea on sitäkään luupäiden oivaltaa.

Summa summaarum: Pyöräilijät hevon ******