Voiko anorektikko käyttää syömättömyytään manipulointikeinona?
Anorektikko osoittaa mieltään äidilleen syömättömyydellä koska ovat riidelleet kun anorektikko oli teini. Syö isänsä seurassa kun äiti on töissä. Isä on työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kommentit (5)
Kai nyt kuka tahansa voi osoittaa mieltään miten tahansa? Eri asia sitten, onko se tervettä. Ylipäätään mielenosoittaminen on lapsellista ja vallankäyttöä. Anorektikot harvemmin myöntävät sairauttaan eli kaukaa haetulta tuntuu, että anoreksiaa sairastava myöntäisi osoittavansa mieltään syömättömyydellä. Toki hän voi oireilla niin, mutta tuskin myöntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Taisit vastata jo itse omaan kysymykseesi.
Kauheaa nähdä äidin kärsivän kun anorektikko rähjää äidilleen kuin teini. Käsittämätöntä käytöstä aikuiselta ihmiseltä!
Mikseivät jotkut äidit ja tyttäret pääse keskinäisissä suhteissaan eteenpäin? Jumiudutaan vaiheeseen teini vs keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Anorektikko osoittaa mieltään äidilleen syömättömyydellä koska ovat riidelleet kun anorektikko oli teini. Syö isänsä seurassa kun äiti on töissä. Isä on työkyvyttömyyseläkkeellä.
Syöminen on anorektikolle aika herkkä paikka. Kuulostaa enemmänkin siltä että luottaa isäänsä ja kokee "turvalliseksi" syödä hänen läsnäollessaan. Ehkä isä osaa tukea mutta ei kuitenkaan painosta syömään.
Itse vedän herkästi liinat kiinni jos yritetään pakottaa johonkin.
Taisit vastata jo itse omaan kysymykseesi.