Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi odottaa palvelua

Vierailija
05.11.2016 |

7-vuotias lapseni huutaa jatkuvasti minua palvelemaan itseään. "Äiti vettä, äiti tänne, äiti tuo mulle sitä ja tätä..." Joo tiedän, että ei pitäisi passata, vaan antaa tehdä itse, mutta ei jaksa sitä jatkuvaa huutoa. Toisaalta haluan, että lapsestakin tulisi toiset huomioon ottava, että jos häneltä pyytää pientä palvelusta, ei tiuskaise takaisin, tee itse.

Yhtenä päivänä hänen piti tehdä läksynsä, niin huuteli minulle, että hae mun reppu. (On se joskus käskenyt minun tehdä läksytkin, mutta on jo mennyt perille, että en tee, vaan kummallakin on omat läksyt.) Minulla oli muuta tekemistä ja sanoin että hae itse. Kauan aikaa siitä kinasteltiin ja sanoin, että en osta karkkia karkkipäivänä, jos et hae reppua. Lopulta isä haki repun, mutta en ostanut karkkiakaan.

Äsken napsahti totaalisesti, kun lapsi juoksuttaa minua yölläkin, kun ei uskalla yksin mennä vessaan ja sitten monesti jään valvomaan muutamaksi tunniksi. Lapset olivat aamulla jo olohuoneessa, mies ei ole kotona, ja minä jäin vielä lepäämään, ja juuri kun nukahdin, lapsi alkoi huutaa, "äiti vettä". Minulla on tosi pitkä pinna, mutta silloin suutuin, hain vettä ja kaadoin sitä vähän hänen päälleen. Tällaista ei tapahdu usein. Tuon jälkeen hän kävi omatoimisesti suihkussa. Tavallisesti huutaa minua tuomaan pyyhkeen suihkun jälkeen, mutta nyt sai otettua sen itse, toki piti muistuttaa, että ottaa sen valmiiksi.

Onko muut joutuneet lapsensa palvelijoiksi, ja onko lasta saatu "koulutettua" omatoimisemmaksi, miten.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan käsitä miten voi antaa lapsensa hypyttää noin.

Itse toteaisin jo illalla, että otat vesilasin yöpöydälle tai käyt hakemassa vetesi itse, mutta äiti ei nouse vettä hakemaan. Sitten vaikka korvatulpat korviin, kyllä se lapsi reipastuu itse hakemaan kun tunnin-pari huudellut turhaan.

Yöllä haluaa siis pissalle ja tarvii saattajaa, kun pelkää pimeää. On ihan oikeasti kauhuissaan, niin en usko että tuo on pelkkää pompottelua. Siitä pellekohusta lisääntyi pimeän pelko ja jännitys lisää pissahätää, mikä onkin taas toinen tarina.

Mutta sitten päivällä huutelee vettä, kun ei muka saa kaapista.

Vierailija
22/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12 pvuotias passauttaa vieläkin. Toki tekee paljon itsekkin. Tuo vettä, tee leipää ja kukaan muu ei osaa tehdä hyviä leipiä kuin äiti. Tilaa huoneen siivouksen jota en yleensä tee. Tilaa huoneeseen uuden järjestyksen kaksi kertaa vuodessa jonka teen kiukkuisena.

Vanhemmalla 15v. kehitysvamma ja hän ei passauta koskaan.

Taitaa olla enemmän luonteesta kiinni passauttaako vai ei mutta 7v. on vielä pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan käsitä miten voi antaa lapsensa hypyttää noin.

Itse toteaisin jo illalla, että otat vesilasin yöpöydälle tai käyt hakemassa vetesi itse, mutta äiti ei nouse vettä hakemaan. Sitten vaikka korvatulpat korviin, kyllä se lapsi reipastuu itse hakemaan kun tunnin-pari huudellut turhaan.

Yöllä haluaa siis pissalle ja tarvii saattajaa, kun pelkää pimeää. On ihan oikeasti kauhuissaan, niin en usko että tuo on pelkkää pompottelua. Siitä pellekohusta lisääntyi pimeän pelko ja jännitys lisää pissahätää, mikä onkin taas toinen tarina.

Mutta sitten päivällä huutelee vettä, kun ei muka saa kaapista.

Siis ei muka saa lasia kaapista, mutta osaa kyllä kiivetä ottamaan sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä