Annoin eilen kerjäläiselle 10 euroa
Kommentit (29)
Minä olen antanut kopiokoneella tehtyjä vitosia varmaan parillekymmenelle kerjäläiselle. Toivon niin, että olisivat erehtyneet käyttämään niitä ja jääneet kiinni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!
Eikö? Etkö ole perillä Romanin tilanteesta, vai esitätkö tyhmää?
Ihan huvikseen kököttää kadunvarrella kerjäämässä?
https://takku.net/article.php/20100904180339506
Niitä vainotaan esim Unkarissa, ja hyökätään asein vastaan.
Se että annat rahaa rikollisille, ei millään lailla auta näitä ihmisiä, pikemminkin se vaan pahentaa tilannetta.
Nää Romanit eivät ole rikollisia. Tietty aina voi olla mahdollista että joku toinen vie rahat, mutta tuskinpa kaikilla tämäkään tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt hyvät ihmiset että kyseessä on järjestäytynyt rikkollisuus. Miettikää nyt ihan järjellä: jos tyypit ovat niin köyhiä että täytyy kerjätä kadunkulmassa niin mistä ne on koskaan saanet tarpeeksi rahaa tullakseen tänne?
Jos ovat niin köyhiä että eivät osaa kieliä, niin miten selviytyvät Suomessa talvella ilman jotain tukiverkkoa, osaavat liikkua? Missä ovat yötä, mihin laittavat rahansa talteen.
Jos sulla on ylimääräistä, anna se mieluummin katusoittajalle, tämä luo kauneutta ympärilleen ja piristää monen päivää.
Harvinaisen idioottia tekstiä. Kyllä ne on varmasti saaneet ja säästäneet jotain päästäkseen pois sieltä missä heitä vainotaan. Kun he tulevat tänne, eivät he puhu suomea tai tarvi osata liikkua, kunhan löytää sen yhden paikan missä hyvä kerjätä. Usein näkee samassa paikassa saman kerjäläisen ja niillä on lähellä joku leiri missä yöpyy. Ihme paskaa puhut,
Olin alkusyksystä Kampissa eräässä kahvilassa ja sinne änkesi joku ämmä paperilappusen kanssa ja yritti kerjätä ihmisiltä. Todella vastenmielistä touhua. Annoin palautetta asiasta. Samaan ämmään törmäsin myöhemmin lähikaupan edessä toisella puolella kaupunkia ja taas yritti tunkea sen lappusensa naamalle. En anna koskaan noille muuta kuin vihaisen katseen jos sitäkään. Missään ei saa olla noilta tyrkyttäjiltä ja kerjääjiltä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!
Takku.net. Hhahahahahah. Jopas on uskottava tämä vasemmistoanarkistien oma sivusto. =)
Kerjääminen on järjestäytynyttä rikollisuutta vähän niinku tuo Takkukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takku.net. Hhahahahahah. Jopas on uskottava tämä vasemmistoanarkistien oma sivusto. =)
Kerjääminen on järjestäytynyttä rikollisuutta vähän niinku tuo Takkukin.
http://eurooppatiedotus.fi/public/default.aspx?contentid=206226&content…
Eli sua kiinnostaa kuka asian kertoo? tossa toinen lähde, urpo.
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/incredibly-aggressive-ryanair-p…
Olivat köyhät parat hieman riehuneet lentsikassa. Lue tuo ja mieti vieläkö tekisi mieli kustantaa näiden matkoja.
Minä olen antanut vain kerran rahaa kerjäläiselle.
Olin äitini kanssa lomalla Mikkelissä. Kävimme mäkkärissä syömässä ja siellä oli nuori, laiha, pahasti yskivä nainen joka kaiveli roskiksesta ruokaa. En jaksanut syödä ateriaani kokonaan joten vein hänelle tähteeni ja vähän myöhemmin vielä äitini tähteet. Tuo oli ylitsevuotavan kiitollinen ja pyysi erittäin kauniisti että ostaisinko hänelle 1e juustohampurilaisen. Annoin 4e ja kehotin syömään. Nainen meni suoraan tiskille. Tuosta jäi itselle hyvä mieli.
Ravintolan ulkopuolella oli toinen hyvinsyöneen näköinen kerjäläinen joka seurasi minua jopa pankkiautomaatille rahaa pyytäen. Puhui englantia ja näytti lappua jossa luki suomeksi että vauva tarvitsee ruokaa ja vaippoja ym. En antanut ja vähän myöhemmin näin saman naisen ostoskeskuksessa Sokoksen muovikassi kädessä. Oli nähtävästi kaverinsa kanssa shoppailemassa.
Kuulin myöhemmin että tuo porukka saa kaikki tarvittavat avustukset valtiolta ja jopa paikallinen poliisi oli kieltänyt ihmisiä antamasta näille (shoppailu)rahaa.
Olen edelleen tyytyväinen päätökseeni auttaa ensimmäistä naista mutta jatkossa olen silti varovaisempi ja ennemmin antaisin ruokaa kuin rahaa jos oikeasti näen avuntarpeen (kuten roskiksesta syömisen).
Se että annat rahaa rikollisille, ei millään lailla auta näitä ihmisiä, pikemminkin se vaan pahentaa tilannetta.