Annoin eilen kerjäläiselle 10 euroa
Kommentit (29)
noniin lauantaikänni sillekin taattu, vai luulitko että ruokaa ostaa?
Minä olen auttanut monta kertaa jotain kerjäävää ihmispoloista, ei kai tuota kannata julistaa ääneen!
Olisit antanut sen minulle, köyhälle opiskelijalle, joka olisi syönyt tuolla rahalla opiskelijaravintolassa neljä päivää... :(
Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!
Vierailija kirjoitti:
Olisit antanut sen minulle, köyhälle opiskelijalle, joka olisi syönyt tuolla rahalla opiskelijaravintolassa neljä päivää... :(
Olen itsekin köyhä opiskelija. Tsemppiä! ap
Mitäs niille Tampereen kerjäläisille muuten tapahtui, kun heidän leirinsä purettiin ja jäivät kiinni varastelusta? Siirsivätkö vain majapaikkansa johonkin muualle?
Valitettavasti tosiaan hyvin pukeutuneet miehet keräävät ne rahat. En tiedä onko ne omaa perhettä vai jotain kerjäysvälittäjiä. Olen aitiopaikalla seuraamassa kuinka kerjääjät tuodaan autolla ja niiden rahat haetaan ja joskus niille tuodaan ruokaa. Ne toiset ovat tosiaan ihan eri tavalla puettuja ja olemukseltaankin.
Onneksi olkoon, olet tukenut järjestäytynyttä rikollisuutta vaatimattomalla panoksellasi ja tehnyt oman osasi sen eteen, että ko. organsaation kannattaa jatkossakin harjoittaa täällä "liiketoimintaansa".
Tampereella ainakin noi musta mersu käy kiertämässä ja tyhjentämässä kerjäläisten kupit. Ei niille jää itselle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei, ei näin. Jos haluat tukea kyseistä ihmistä, annat muuta kuin rahaa (esim. kuppi kahvia/ruokaa). Naiivia ajatella, että raha jäisi tämän käyttöön. Kyllä nämä heidän pomonsa päivän päätteeksi keräävät rahat parempaan talteen. (Näin kerran omin silmin tämän rahanvaihtotilanteen, karua). Lisäksi Suomen kaltaisessa (oletan että asut Suomessa) sivistysvaltiossa kenenkään ei tarvitse nököttää kadunkulmassa pahvikupin kanssa kerjäämässä almuja. Eivät nämä ihmiset oikesti ole niin hädänalaisia kuin antavat ulospäin ymmärtää!
Mä olin kerran yöbussissa, joka kulki lentokentältä Tampereelle. Kerjäläispomo piti tunnelmaa yllä juuri maahan tulleille duunareilleen, maksoi bussiliput ja opasti. Kaiken ymmärsi hyvin, vaikka tapahtui vieraalla kielellä. Elämäni kamalin bussimatka.
Annan usein rahaa kerjäläisille. Sekä jaan ylimääräiset vaatteet..kengät..laukut..ym.tarvitseville. Mielelläni leivon ja jaan niitä. Tulee hyvä mieli ei sen kummempaa. En sen enempää mieti mihin he antamani rahat ym.käyttävät.
Mutta muutamaan röyhkeään kerjäläiseen olen törmännyt. Antaessani heille rahaa he alkoivatkin vaatimaan enemmän. Vihaisena komensi minun menemään otto-automaatille ja antamaan lisää 20€.
Melkein jo tittelin mutta sitten jatkoin matkaani. Pelotti ihan kauheasti!!*
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Etkö ole perillä Romanin tilanteesta, vai esitätkö tyhmää?
Ihan huvikseen kököttää kadunvarrella kerjäämässä?
https://takku.net/article.php/20100904180339506
Niitä vainotaan esim Unkarissa, ja hyökätään asein vastaan.
Ostin kerran kaupasta sämpylän ja annoin sen kerjäläiselle.
Se heitti sillä mua päähän.
Uskokaa nyt hyvät ihmiset että kyseessä on järjestäytynyt rikkollisuus. Miettikää nyt ihan järjellä: jos tyypit ovat niin köyhiä että täytyy kerjätä kadunkulmassa niin mistä ne on koskaan saanet tarpeeksi rahaa tullakseen tänne?
Jos ovat niin köyhiä että eivät osaa kieliä, niin miten selviytyvät Suomessa talvella ilman jotain tukiverkkoa, osaavat liikkua? Missä ovat yötä, mihin laittavat rahansa talteen.
Jos sulla on ylimääräistä, anna se mieluummin katusoittajalle, tämä luo kauneutta ympärilleen ja piristää monen päivää.
Kyllä sä olet hyvä ihminen!