Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkät, yliherkät, korkeasti herkät, maaenkelit!

Vierailija
05.11.2016 |

Uskotko, että etityisherkät ovatkin oikeasti ihmishahmoisia enkeleitä, jotka ovat tulleet tuomaan hyvyyttä ja oikedenmukaisuutta ihmisten keskuuteen?

Omiin kokemuksiini perustuen pidän tätä jopa hyvin todennäköisenä. Itse olen erityisherkkä (olen Aronin HSP testissä saanut tuloksen 20) ja ilmeisesti lapseni ovat myös, eli toisen polven hipsuina (HSP, erityisherkkä) he ovat indigoita. Ei suinkaan sattumaa!

Onko täällä muita kaltaisiani maaenkeleitä? Koetteko teillä olevan joku tehtävä vai levitättekö vain yleisempää hyvää keskuteenne? Minulla on erityisen voimakas oikean ja väärän kokemus. Tiedän intuitiivisesti koska ihmiset tekevät oikein ja väärin. Minulla on myös halu ohjata heitä ja korjata heidän käytöstään. Olenkin mieltänyt itseni lakienkeliksi ja tehtäväni on pitää ihmiset hyvän, oikean ja kauniin polulla.

Erityisherkkyyteni tai siis korkea herkkyyteni auttaa minua näkemään aina mikä on oikein ja hyvää. Tämä on ihana lahja.

Mikä teidän muiden palstaenkelien lahja on?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki enkelit:)! Tämä on ihana ketju! Missä te olette? Missä teitä voisi tavata? Minulla on sama juttu: asenteeni on hyväntahtoinen, aina yritän parhaani auttaa, en mene ohi tarvitsevasta, ja uhraan itseni jos joku hyvö asia sitä vaatii empimättä. Ei ole helppoa mutta tavattoman rikasta sisäisesti. Olisipa ihana järjestää enkeliajot:)! Siis tarkoitan ettei me kuvitella olevamme enkeleitä mutta asennoidutaan kentavasti? Misää ihmeessä teitä tapaa? Vai ollaanko meidät siroteltu sopivin etäisyyksin pitkin maailmaa tarpeellisiin tehtäviin?

Kiitos tästä. Kaipaisin samanhenkisiä ihmisiä elämääni. Mutta en kaipaa mitään sädekehän kiillotusjuttuja jossa ylistetään toisiamme vuoronperän ja pönkitetään egoa. Ollaan vaan tavallisia ihmisiä.

Elämässä ei tartte kauas katsoa että meitä/heitä on joka puolella :)

Enkelin erottaa JO suhtautumisesta lapseen tai eläimeen. Ei koskaan vahingoittamisen halua tai tarvetta. Edelleen suhtautumisessa kaikkeen heikompaan ylipäätään. Aborttia ei kannateta muttei lisätä senkään kuormia jotka sortuivat .

Kyllä näitä on harvassa. Missä te oikein olette. Eikä todellakaan ole mitään itsensä kiillotusta. Minä uskon että Michael Jackson oli enkeli onko muita?

Vierailija
62/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko suosituksia mitä sieniä kannattaa syödä tylsän lauantain vauhdittamiseksi?

Herkkusieniä munakkaan seassa on hyvä aamupala T. vastaaja nro 1, kiltti ihminen. 

Suppiksia, kun käyt ensin keräämässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan heti ensi silmäyksellä kieron ihmisen.

Ja sit ku opin tuntemaan tyyppiä paremmin se on just sellanen mitä vaistosin.

Onko niin ,että tunnollinen ja rehellinen ihminen näkee valehtelevan läpi paremmin kuin kiero?

On mahdollista että teidän asenteenne saa sen toisen vastaamaan kierosti. Tätä kutsutaan itseään toteuttavaksi ennusteeksi. Hyvin usein joku blondi " näkee kieron heti jossain tummassa saamelaisessa tai romanissa tms hänen " rotu" ideaalista poikkeavassa ja sitten aletaan porukalla vääntää siitä uhrista sitä kieroa.

Tämän näkee julkisuudessa kohdelluista naisista aivan selkeästi.

Se ihmetyttää että Kiira Korvesta kin yritettiin vääntää kieroista kierointa epäonnistujaa, mutta hän olikin niin ihana että se repäisi kaikki portit!

Vierailija
64/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää että tähän on sekoitettu tuo enkeli sana kaikkeen. Hirveesti raamitetään ihmistä, että kuuluu johonkin muottiin -tässä tapauksessa enkeli. Ja sitten asiat nähdään niin yksioikoisesti että unohdetaan että ollaan vaan ihmisiä.

Alunperin tässä keskusteltiin myös hyvyydestä ja hyvyyttä voi olla vaikka ei olisi muutakuin ihminen.

Vierailija
65/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin ,että tunnollinen ja rehellinen ihminen näkee valehtelevan läpi paremmin kuin kiero?

On mahdollista että teidän asenteenne saa sen toisen vastaamaan kierosti. Tätä kutsutaan itseään toteuttavaksi ennusteeksi. Hyvin usein joku blondi " näkee kieron heti jossain tummassa saamelaisessa tai romanissa tms hänen " rotu" ideaalista poikkeavassa ja sitten aletaan porukalla vääntää siitä uhrista sitä kieroa.

Tämän näkee julkisuudessa kohdelluista naisista aivan selkeästi.

Se ihmetyttää että Kiira Korvesta kin yritettiin vääntää kieroista kierointa epäonnistujaa, mutta hän olikin niin ihana että se repäisi kaikki portit!

Niinpä luuletteko ettei se toinen huomaa heti herkkänä että otatte häneen tuon kyynisen asenteenne? Siinä on vaikea olla vastassa kun olet kokoajan erityisluupin alla. Vaikka olet taysin viaton sinun " tietämisesi " motiiveihin. Jotka ovat hyvin usein hyvinkin itsekkäitä ellei aina. Ihminen joka muka vaistoaa heti toisesta jotain kertoo omasta projektiotaipumuksestaan ja omaa tavattoman mustavalkoisen ihmiskuvan! Rasittavin lähimmäinen ikinä.

Aidosti hyvis vaikka huomaisi ikinä mitä toisesta ottaa kanssaan rakentavan asenteen jos suinkin on mahdollisuus tulla toimeen hyvää jakaen ja auttaen. Narsistinen enkeli taas peilaa kuten tuo täällä kirjoittaja ja hylkää jokaisen joka ei kiillota omaa erinomaisuutta . Nämä tyypit ne ovat juuri niitä jotka näkevät kieroja joka naamassa.

Myrkyllisen ihmisen kuoren alle on vaikea päästä. Hänet erottaa käytöksestään eikä mkstään esim " resting bitch" naamasta tai " tietystä naamatyypistä".

Vähän ajattelua kehiin hyvät ihmiset!

Vierailija
66/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Hah, mitä hyötyä siitä on? Oikeuden mukaisuus, toisten auttaminen, taju siitä jos joku tekee väärin.. Nehän ne on niitä menestyjiä jotka uskaltaa olla epäreiluja ja ilkeitä!! Itse olen saanut aina vain paskaa nuskaan jos jotakuta olen koittanut auttaa tai vaikka työmaalla jotain vääryyttä oikaista. Ei ole karmaa ei. Oletteko tekin niitä hiljaisia hissuttelijoita jotka on niin hyviä ihmisiä itsekseen hymistellen, mutta kun pitäisi tarttua toimeen ja auttaa, jäätte mielummin sivuun " ettei vaaaan kukaan loukkaannu"???

Hienoa, että olet uskaltanut puuttua! Muista ettet ole vastuussa muiden ajatuksista, tunteista tai teoista. Oikeudenmukaisuud vaatii rohkeutta, myös sillä uhalla että menettää itse jotain. Silloin (itse koen näin) että pitää olla itse riittävän vahva, että pysyy pystyssä vaikka kaikki maalliset rakenteet kaatuisivat. Tunnista tilanteet, joissa voit auttaa. Älä tuputa. Ole vierellä ja kuuntele, älä anna valmiita ohjeita.

Kuulepa " maaenkeli".. Taas sieltä tullaan ylemmyydentuntoa puhkuen kertomaan miten asiat pitää tehdä... Jees, kyllä sä oot selvästi parempi kuin muut. Taputa itseäsi olkapäälle. Oletko ikinä joutunut tekemään kenenkään hyväksi jotain oikeasti vai onko tuo vain tuollaista itsensä nostoa?

Siis sähän saat tehdä ja puuttua ihan miten haluat :) Tää on mun tapa ja sun on joku toinen. Jos et halua, että sinulle vastataan keskustelussa, silloin ei varmaan kannata tähän ketjuun kirjoittaa.

Et vastannu kysymykseen vaan ihan omahyväisesti vastasit mukamas viisaasti. Oletko oikeasti tehnyt jotain hyvää jollekkin?

Ja kuka oikeasti hyvä ihminen nostaa itseään jalustalle??

Näin!! Vittu kun tässä maailmassa yksikään " ihana ihminen" joskus puuttuisi johonkin epäkohtaan ja auttaisi ja tukisi niitä jotka teoillaan koittavat auttaa muita. Yleensä nää on niitä pahimpia takinkääntäjiä eikä mitään muuta. Itseriittoisuus ja hyvä taju siitä ketä kannattaa tukea ja auttaa ei tee kenestäkään enkeliä, pikemminkin päinvastoin.

Ei se kuule noin mene ! Sinun ITSESI tulee tarttua hyväntekemiseen ei kytätä muitten hyvyyttä tai pahuutta. :)!

Vierailija
67/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Vittua. t.erityisen herkkä mutta vittumainen eikä mikään maaenkeli

Olet sitoutunut pahaan onko ihmekään sitten että sieltä tulee vastaan kuraa?

68/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Hah, mitä hyötyä siitä on? Oikeuden mukaisuus, toisten auttaminen, taju siitä jos joku tekee väärin.. Nehän ne on niitä menestyjiä jotka uskaltaa olla epäreiluja ja ilkeitä!! Itse olen saanut aina vain paskaa nuskaan jos jotakuta olen koittanut auttaa tai vaikka työmaalla jotain vääryyttä oikaista. Ei ole karmaa ei. Oletteko tekin niitä hiljaisia hissuttelijoita jotka on niin hyviä ihmisiä itsekseen hymistellen, mutta kun pitäisi tarttua toimeen ja auttaa, jäätte mielummin sivuun " ettei vaaaan kukaan loukkaannu"???

Hienoa, että olet uskaltanut puuttua! Muista ettet ole vastuussa muiden ajatuksista, tunteista tai teoista. Oikeudenmukaisuud vaatii rohkeutta, myös sillä uhalla että menettää itse jotain. Silloin (itse koen näin) että pitää olla itse riittävän vahva, että pysyy pystyssä vaikka kaikki maalliset rakenteet kaatuisivat. Tunnista tilanteet, joissa voit auttaa. Älä tuputa. Ole vierellä ja kuuntele, älä anna valmiita ohjeita.

Kuulepa " maaenkeli".. Taas sieltä tullaan ylemmyydentuntoa puhkuen kertomaan miten asiat pitää tehdä... Jees, kyllä sä oot selvästi parempi kuin muut. Taputa itseäsi olkapäälle. Oletko ikinä joutunut tekemään kenenkään hyväksi jotain oikeasti vai onko tuo vain tuollaista itsensä nostoa?

Siis sähän saat tehdä ja puuttua ihan miten haluat :) Tää on mun tapa ja sun on joku toinen. Jos et halua, että sinulle vastataan keskustelussa, silloin ei varmaan kannata tähän ketjuun kirjoittaa.

Et vastannu kysymykseen vaan ihan omahyväisesti vastasit mukamas viisaasti. Oletko oikeasti tehnyt jotain hyvää jollekkin?

Ja kuka oikeasti hyvä ihminen nostaa itseään jalustalle??

Näin!! Vittu kun tässä maailmassa yksikään " ihana ihminen" joskus puuttuisi johonkin epäkohtaan ja auttaisi ja tukisi niitä jotka teoillaan koittavat auttaa muita. Yleensä nää on niitä pahimpia takinkääntäjiä eikä mitään muuta. Itseriittoisuus ja hyvä taju siitä ketä kannattaa tukea ja auttaa ei tee kenestäkään enkeliä, pikemminkin päinvastoin.

Ei se kuule noin mene ! Sinun ITSESI tulee tarttua hyväntekemiseen ei kytätä muitten hyvyyttä tai pahuutta. :)!

Vau.. Lueppa uudelleen mitä sanoin, koita kaivaa vähän hyvyyttä sieltä tekokultaisen enkelikuoresi alta ja kommentoi uudelleen.

Tuossa sun kommentissa ei ollut mitään järkeä.

Vierailija
69/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon erityiskarkea. Vähän niiku se keltanen vessapaperi.

70/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että täällä pari todella vittumaisen oloista "enkeliä " on pystyneet nostamaan itsensä jollekin omalle kuvitellulle pallilleen. Voin arvata että te olette omassa elämässänne niitä pahimpia juonittelijoita ja kiusaajia jotka tulevat ja ymmärtävät niitä, joita on yleisesti hyväksyttyä tukea. Muut ovat vain väärässä ja pahoja.

Niin kauan kuin tämän tyyppisiä ihmisiä ei haasteta ajattelemaan asioita, he ovat hyviä. Jos joku säröttää kristallimaljan reunaa niin ollaan silmät punaisena kirkumassa kuinka tyhmä ja väärässä toinen on..

Vierailija
71/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Uskomatonta että täällä pari todella vittumaisen oloista "enkeliä " on pystyneet nostamaan itsensä jollekin omalle kuvitellulle pallilleen. Voin arvata että te olette omassa elämässänne niitä pahimpia juonittelijoita ja kiusaajia jotka tulevat ja ymmärtävät niitä, joita on yleisesti hyväksyttyä tukea. Muut ovat vain väärässä ja pahoja.

Niin kauan kuin tämän tyyppisiä ihmisiä ei haasteta ajattelemaan asioita, he ovat hyviä. Jos joku säröttää kristallimaljan reunaa niin ollaan silmät punaisena kirkumassa kuinka tyhmä ja väärässä toinen on..

Teepä joku haaste jolla saisin silmäni avautumaan ja ymmärtämään pointtisi viesteissäsi. Joku sanoma sulla selkeesti on mutta siitä on vaikea saada selvää.

Mielestäni kukaan ei ole sanonut kenenkään olevan täällä että joku olis tyhmä ja väärässä.

72/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen ihminen on niin älykäs ja siis ymmärtää sen "Että valheella on lyhyet jäljet" . Lisäksi hän ymmärtää, että muillakin ihmisillä on intuitio.

Viisaan erotan siitä ,että hän on suora ja rehellinen, eikä hän halveksi ja hauku muita ihmisiä.

Heh, mä haukun ja räkytän ja silti auttaisin sua jos tulisit pyytään mun apua. Mun apu ei sitten kelpaisi koska en kelpaa sun pirtaan??

Kyllä sinustakin huomaisi oletko aidosti kiero vai mitä.

Ja kertoohan sun sinnikkyys tässäkin ketjussa jotain sinusta. Ehkä kannattaa selvittää miksi räksytät ympäriinsä? Onko sun raskasta/paha olla?

Kuule, jos kertoisit mitä pahaa mä olen sulle tehnyt?? Voin puhtaasti sanoa etten ole tippaakaan kiero. Olen hyvinkin suora. Ja autan aina lähimmäisiäni kun he sitä kaipaavat. Ja tuntematontakin. Viimeksi eilen, vaikka tiesin että joudun töissä ongelmiin.

Mitä mä olen sulle sanonut että olet tuollainen? Perustele vähän.

Mun räksytys perustuu kokemukseen.. Monesti ne ihmiset jotka mainostavat itseään hyvänä, kivana, mukavana, on niitä jotka ympäristön paineesta tai vaikka esimiehen kehoituksesta hyökkäävät jonkun kimppuun miettimättä motiiveja.

Jos toinen on eri mieltä kuin sinä, ei se tarkoita että se toinen on huonompi ihminen????

Vierailija
73/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisherkkä, mutta en usko tuohon maaenkelijuttuun. Enkä usko, että erityisherkkyys on edes kovin harvinaista, koska lähipiirissänikin on useampia. Se on vain termi sille, että toiset ovat herkempiä eri asioille kuin toiset. Eikä se herkkyys ole mielestäni välttämättä aina edes hyvä asia vaan useimmiten rasittavaa.

Vierailija
74/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi erityisv:mäinen?

En ole vielä tavannut yhtään oikeasti hyvää ihmistä, joka itse sanoo sellainen olevansa. Hyviä olen kyllä tavannut, mutta itse eivät ole sellaisiksi julistautuneet.

75/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Teepä joku haaste jolla saisin silmäni avautumaan ja ymmärtämään pointtisi viesteissäsi. Joku sanoma sulla selkeesti on mutta siitä on vaikea saada selvää.

Mielestäni kukaan ei ole sanonut kenenkään olevan täällä että joku olis tyhmä ja väärässä.

No kokoajan mä haastan sua. Ja sä hermostut kun kyseenalaistan sun tekohyvyyttä.

Katso laajemmalti, voidaam keskustella maahanmuutosta tai eläinten- tai lastenhoidosta. Jos en ajattele samoin kuin sinä, olen paha? Ei hyvä ihminen ajattele niin.

En väitä olevani itse super hyvä, mutta sen verran empaattinen että voin väitellä asioista loukkaantumatta ja loukkaantuakin (ihminen kun olen) kuitenkin nostaa sen eriävän mielipiteen omaavan ojasta jos tarve vaatii..

Vierailija
76/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi Lusifer lankesi kun ylpistyi liikaa. Kannattaa  itsejulistettujen maaenkeleidenkin pistää jäitä hattuun tuossa omakehussa, ettei vain ylpeys käy lankeemuksen edellä. 

77/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut nielemään katkeruuteni ja vihani sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka ovat olleet mulle todella julmia ja ikäviä. Heidän avukseen olen joutunut menemään ja auttamaan niin ajallani kuin rahallakin. Arvostavatko he sitä aidosti, ehkä välillä..

Kuitenkin kaikesta huolimatta pysähdyn ja autan vaikka omat tarpeet menisi sen edelle.

Vaikka olen kova räksyttämään, en jättäisi ketään pulaan.

Tähänkin joku palsta" enkeli" tulee heittämään jotain törkeää..?

Vierailija
78/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys voi olla vamma tai voimavara. Jokaisella on lahjansa...

Vierailija
79/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vau.. Lueppa uudelleen mitä sanoin, koita kaivaa vähän hyvyyttä sieltä tekokultaisen enkelikuoresi alta ja kommentoi uudelleen.

Tuossa sun kommentissa ei ollut mitään järkeä.

No jo se että kiroat ensimmäiseksi paljastaa ettet ainakaan siunaa toisia. Ei kyllä muuta kommentoitavaa - asenteesi vaan paistaa . Katto itteesi - malka omasta simmusta ekana.

80/130 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälläinen esimerkki vielä; meillä töissä naiset käyvät someen päivittämässä näitä maahanmuuttokriisiin liittyviä juttuja, tietenkin aina " positiivista" kauhistelua ja kilven kiillotusta. Sitten tulee se puliukko ja kaatuu ja lyö päänsä niin sitten yökötellään ja päivitellään että itse on itsensä tuohon laittanut. Tai lapsi joka itkee niin se on vain " vittumainen räkänokka" ... Se tekoempatia loppuu aika lyhyeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän