Olenko jotenkin reppana tai vajaa älyinen? :0 Nimittäin minä...
Olen ruvennut miettimään, että ajatuskseni olisivat jotenkin lapsellesia tai vajaan mietteitä.
Esim. Jos pääsen hyvään työhön ja saan siitä suht koht hyvää palkaa niin olen todella täpinöissä ja kokoajan mietin, että MINÄ oikein tähän pääsin, että vitsi miten hienoa, vaikka kyseessä olisikin vain ihan joku peruspalkkainen työ, mutta minusta se tuntuu isolta jutulta ja voisi olla, ettei joku muu pitäisi tuota minään.
Olen vasta nuori (23v)
Ja koen siis olevani muita tyhmempi.
En keksi mitään puheenaiheita ihmisten kanssa, kun en tiedä mistään mitään eikä oikein mikään kiinnostaisi.
Kaikki suuri saavutus tuntuu minusta mahdottomalta mulle.
Mietin, että onko minusta ikinä hankkimaan omaataloa ja maksamaan lainaa. Osaanko kaiken tarvittavan, entä ymmäränkö ja pystyn hoitamaan sen.
Kaikki tollanen muille ihan perusasiat saavat minut epäilemään selviänkö siitä.
En käynnyt myöskään lukiota enkä siis tiedä oisinko pärjänny sielä.
Tuntuu, että oon kaikessa huono ja surkea! :(
Kommentit (7)
Oletko siis todella päässyt hyvään työhön, josta saat hyvää palkkaa? Ethän siinä tapauksessa ole tyhmä tai luuseri. Vai oliko tuo kuvitelmaa ("JOS pääsisin hyvään työhön")?
Minä olin ihan samanlainen aikaisemmin. Koin huonoa omaatuntoa, kun sain palkkaa varastomiehen työstä:D Se oli niin yksinkertaista ja "helppoa", että tuntui tyhmältä ottaa maksua sellaisesta työstä.
Minulla oli samallaisia ajatuksia. Lapsena en harrastanut mitään, koska ei ollut varaa tai oikeastaan en harrastanut sitä mitä vanhempani halusivat. En koskaan kehittynyt missään, eikä koulunkäyntiäni tuettu. Sitä vain käytiin. En koskaan ollut kokenut onnistumisen tunteita ja kotona ulkonäkö oli äitiki mielestä naisen tätkein ominaisuus. Noh sitäkään ei ollut ja koulussa kiusattiin.
Aloitin lukion aikuisiällä ja todella olen huomannut, että minusta ehkä olisikin johonkin, enkä olekaan niin tyhmä ja huono ja vajaa.
Muistan ensimmäisen 1800 e palkkani tilillä. Meinasin ratketa liitoksistani siinä kohtaa olin niin täpinöissäni!
Tsemppiä ap. Tee jotain mistä aaat onnistumisen tunteita ja kehitä itseäsi ihmisenä!
Et sä mun mielestä vajaalta kuulosta
Sulla on vähän huono itseluottamus. Eikä noin nuorena vielä paljon kokemusta asioiden hoitamisesta. Ehkä sun kannattais kokeilla opiskella jotain?
Huono itsetunto? Ehkä koet jonkinlaista huonommuutta jostain syystä?
Itselläni on lapsuudesta perheväkivalta- ja koulukiusaamistausta. Itsenäinen olin jo nuorena, 18-vuotiaana työllistyin kuukausipalkalle matalapalkkatyöhön, muutin omilleni ja aloin pyörittää omaa elämää ilman tukiverkkoja. Ja hyvin pärjäsin.
Mutta se huonommuuden tunne näkyi mielenkiintoisissa jutuissa. En mm. "voinut" käydä kampaajalla, koska.. No, olin minä. Kampaajalla käynti tuntui normaalien ja parempien ihmisten jutulta ja minut naurettaisiin sieltä ulos, näin ajattelin. Toisena oli koulutusta, en voinut sellaisia edes ajatella, kun ne olisivat niitä parempia varten.
Nyt opiskelen korkeakoulussa ja edelleen toisinaan hirvittää, että voinko oikeasti valmistua.
Kirjoituksestasi päätellen saatat ollakin. Kirjallinen ulosantisi kyllä paljasti aika paljon, valitan.