Toivottavasti vauvakuumeisten naisten kumppanit lukevat tätä palstaa...
Tällainenkin helmi löytyi toisesta ketjusta. Se kuvaa yleistä asennetta.
[quote=Vierailija]Vaihda nyt nuo iänikuiset miehet johonkin muuhun! Minä aloin tässä perhe-elämää elettäessä kirjoittaa omaksi ilokseni (ehkä joskus muidenkin) lastenkirjaa, opiskella yritystoimintaa, pelata ihania videopelejä ja yritän huvikseni tulla rikkaaksi - siinä on riittävästi hauskaa tavoitetta. Yritä vaikka tulla hyväksi pokerinpelaajaksi jos paheita kaipaat.
Oma mieheni on niin vaikea ettei minua tosiaan kyllä kiinnosta edes haaveilla muista tomppeleista, aina niistä on vaan ollut harmia. Jos nyt eroaisin joskus niin uutta ei tulisi. En halua enää yhtäkään näsäviisasta ukkoa pätemään, pöyhkeilemään, viisastelemaan ja sotkemaan kuvioitani. Muista ap aina tämä; saatat vaihtaa huonompaankin jos eroat nykyisestä miehestäsi.[/quote]
Kun mies on tehnyt tehtävänsä, hän alkaa naisen silmissä näyttää vähemmän haluttavalta, ja elämänlaatu huononee kun lapsiperheen arki koittaa.
Jos mies on vaikea, niin arki sellaisen kanssa on kuluttavaa. Ja jos mies on lisäksi patalaiska, jota pitää passata, niin ero on ihan hyvä vaihtoehto. Lasten asuessa kotona arjen on rullattava, joten mies saa ruuan ja puhtaat vaatteet siinä sivussa. Mies ei voi odottaa, että vaimo palvelee häntä yhtä innolla kuolemaan asti. On ihan eria, jos töiden jälkeen voi mennä ystävän kanssa kaupungille syömään kuin kiirehtiä kotiin tekemään miehelle ruokaa.
Minulla on hyvä mies. Hän on henkisestikin aikuinen, arvostaa minua ja osaa ajatella, että minulla on omakin elämä.