Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei miesystäväni tahdo uudelleen naimisiin?

N34
04.11.2016 |

Seurustelua takana vuosi, melkein saman verran assuttu yhdessä. Molemmat olemme kerran olleet naimisissa, miehen erosta neljä vuotta ja minun erosta vajaa kaksi. Mies on nelikymppinen ja minä 34, minulla edellisestä liitosta kaksi lasta, miehellä yksi ja molemmat haluamme lisää. Molemmat ovat sitä mieltä, että nyt tässä se loppuelämän kestävä rakkaus on, ja haluaisinkin mennä naimisiin hänen kanssaan. Mutta mies ei halua! Hänen mielestään on turhaa mennä uudelleen naimisiin ja vannoa ikuista rakkautta kuolemaan asti, kun hänen avioliittonsa on kerran jo päättynyt (eroon). En tajua miestä, minusta siinä ei ole mitään ongelmaa jos toista kertaa uuden ihmisen kanssa vannoo jumalan kasvojen edessä ikuista rakkautta kunnes kuolema erottaa, kun eihän elämä mene kuitenkaan aina niinkuin sen haluaisi menevän. Muutenkin olemme varmoja suhteemme kestävyyestä, joten en tajua miksei mies tahdo minun kanssani naimisiin?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ollut naimisissa eikä meillä kummallakaan ole lapsia, mutta mies on ollut naimisissa. 8v hyvin epäterve liitto se oli, joka päättyi (naisen toimesta) erittäin rumasti. 

Myönnettäköön että haluaisin naimisiin. Ei mitään suurta, ei meillä edes olisi varaa. En ole uskonnollinen, mutta ymmärrän avioliiton painoarvon symbolina ja sosiaalisena eleenä/tapahtumana. Se on kulttuurissamme suurin mahdollinen ele, jonka voi yhteiselle liitolle merkiksi antaa. Olen erittäin sitoutunut suhteeseemme, enkä itse näkisi esteitä avioliitolle. Mutta... mieheni mielestä tämä kaikki on hömppää ja turhaa ja "ihmisen keksintö". Hänen mielestään kaikki avioituvat lähinnä sosiaalisesta painostuksesta tai vain statuksen tavoittelun vuoksi. Tällä hän kai yrittää kertoa, että toimi itse joskus niin, eikä todellakaan halua tehdä niin toista kertaa. 

Ei kai tällaista mieltä voi saada muuttumaan. Hirveä harmi kuinka mieheni edellinen liitto ilmeisesti mursi uskon kaikkiin avioliittoihin. 

Ei murtanut kuten kuvittelet, vaan miehesi oppi tuntemaan naisia ja toimii nyt älykkäästi ja objektiivisesti kuten jokainen järkevä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi