Kuinka nepalilaista syödään? Mitä kannattaa tilata?
Olemme työporukan kanssa menossa ensiviikolla nepalilaiseen ravintolaan ja kokemus on minulle täysin uusi. Kuinka ruoka tuolla tarjoillaan, mitä suosittelette tilaamaan? Syödäänkö haarukalla ja veitsellä?
Kommentit (27)
Tykkään kovasti tulisesta ruoasta ja harvoin saa ravintolasta ruokaa joka on mielestäni oikeasti tulista. Silti hieman pelottaa tilata tulista tuntemattomalta listalta kun joskus on käynyt niin että ruoka onkin ollut todella tulista... Siinä sitten meikit valuvat naamalta. Hih. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sitä syödään niinku esim kiinalaisessa ravintolassa - yhteinen riisi ja sit eri kastikkeita joita sit laitatte omalle lautaselle. Kyllä sä näät siellä ravintolassa miten se menee. Haukaa tyttöjen iltaa! :)
Tyttöjen?
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen?
Tyttöjä sattuu työporukkamme olemaan :) Ap.
Itse otan yleensä saag paneeria tai muuta vastaavaa, missä on leipäjuuston tapaisia juustopaloja soosissa. Butter chicken on myös aina varma valinta. Jos on vaikea valita, niin aika usein on listalla on mix-annoksia tai joskus saa valita mitkä kaksi annosta haluaa yhdistää.
Kannibaali kirjoitti:
Luin ensin, että kuinka nepalilaisia syödään ja meinasin jo paheksua ihmissyöntiä barbaarisena tapana. :-)
Samoin luin minä :D
Vierailija kirjoitti:
Haarukalla (ja veitsellä) tai käsin. Ruoka on yleensä sellaisessa metallisessa astiassa, jossa on eri kolot ruuan eri komponenteille. RIisi on usein yhteisessä astiassa. Nepalilainen ruoka on hyvin samanltaista kuin intialainen. Mun suosikit on kasviskoftat tomaatti-kermakastikkeessa, palak paneer (paneer-juusto pinaattikastikkeessa) tai paneer tomaatti-kermakastikkeessa (en nyt sen nimeä just muista). Nuo eivät ole tulisia, tulistakin nepalilaisesta saa.
Paneer= juusto, paneer-iuusto=juusto-juusto. :D
Ai vitsi kun näkis sen ihmisen naaman, joka alapeukuttaa kaikki viestit :D