Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maton pesu pesukoneessa?!

Vierailija
04.11.2016 |

Voinko pestä pesukoneessa 70x180cm maton? Kyseessä on räsymatto, painaa kuivana n. 2kg. Koneen täyttömäärä on 8kg

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt kaikki matot jotka saan mahtumaan koneessa. Kaikkia kone ei jaksa kunnolla lingota, kone kyllä itsellä ilmoittaa jos niin käy ja pitää matto laittaa vettä valuvana ulos kuivumaan. 

Meillä 12kg kone, kaikki alle 2m pituiset matot on hyvin jaksanut lingota, ohuemmat isommatkin matot myös.

Vierailija
22/26 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta käytä riittävän paljon vettä ja kuumaa pesuohjelmaa. Ei muuten puhdistu kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö idea. Rummun iskareiden elinikä lyhener vuosilla yhden maton takia.

Mattojen pesu kotikoneessa sopii vain ihmisille vailla mekaanista ymmärrystä ja - sympatiaa.

Vierailija
24/26 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö idea. Rummun iskareiden elinikä lyhener vuosilla yhden maton takia.

Mattojen pesu kotikoneessa sopii vain ihmisille vailla mekaanista ymmärrystä ja - sympatiaa.

10v jo pessyt mattoja tuolla mun halvalla pesukoneella kuukausittain. Ei harmita jos tässä jossain vaiheessa hajoaa. Hyvin näyttää edelleen toimivan.

Vierailija
25/26 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kestää pikkumatot meilläkin

Vierailija
26/26 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneessa matto tuskin puhdistuu kovinkaan hyvin. 

Hyvä jos se iso matto ehtii vettyä tarpeeksi pesuohjelman aikana.

Ja isojen mattojen suhteen on se ongelma, että kone hajoaa. 

Jos haluat sen koneellisesti pestä, vie vaikka itsepalvelupesulaan, jossa on matoille omat koneet.

Miksiköhän niissä ip-pesuloissa onkin matoille omat koneet? Ei kai vain sen takia, että matot olisivat niin törkyisiä, ettei niitä normaaleiden vaatteille ja liinavaatteille tarkoitettujen koneiden sisään voisi pesuun laittaa...

Enkä pesis mattoja kyllä kylppärin lattiallakaan. Talviaikaan kuivuminen vie kyllä aikaa.....................

Mutta omathan ovat koneenne ja mattonne ja kai kylppärinnekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi