Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on? Lääkäri ei löydä syytä tälle. Heittäkää jotain mitä ei ole huomioitu.

Vierailija
04.11.2016 |

Minulla on ollut jo muutaman vuoden kammottavia särkyjä. Se alkoi yläselästä ja laajeni olkavarsiin, kipu oli sietämätön, joten itkin jo kun menin lääkärille. Sellaista piinaavaa hermosärkyä yötä päivää. Veriarvot kunnossa, kilpparit ok, borrelioosi neg., reumatekijät neg. Kävin röntgenissä, magneettikuvissa, hermoratatutkimuksissa, fysioterapiassa, fysiatrilla ym. Lääkitys ensin Arcoxin + panadol isoilla annoksilla, ei mitään tehoa.
Sitten aloitettiin Triptyl ja jätettiin nuo edelliset pois, se taittoi tuon kivun pois suurimmalta osin. Puoli vuotta meni kivuitta. Nyt kivut ovat taas alkaneet. Selkä on ok mutta kyynernivelet ovat järkyttävän kipeät ja olkavarsia jäytää, en edes kahvikuppia pysty ilman suuria ponnistuksia nostamaan. Siis voimaa on, mutta sattuu niin vietävästi. Särkee koko ajan, mikään ei auta. Aloitan aamun joko 1200 mg ibuxinia tai 1000 mg panadolia, ei vaikutusta. Yötkin särkee.
Lääkärit ovat neuvottomia ja mulla alkaa pää hajota tähän. Heittäkää jotain veikkauksia mitä emme ole ottaneet huomioon, mikä tämä voisi olla?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosissa taitaa olla se, että se lopulta halvaannuttaa immuunijärjestelmän niin, ettei vasta-aineita enää keho pysty tuottamaan. Tai jotain täntyyppistä. Saksassa testataan eri tavalla, joten yllättäen saattaakin borrelioosi löytyä. Kannattaa tosiaan selvittää.

Vierailija
22/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ms-tauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että jostain syystä kipu on päässyt kroonistumaan, vaikka aiheuttajaa ei enää ole? Silloin hermot vaan aistivat kivun ja se jää päälle. Toivottavasti saat jollain aineella kivut vielä pois, niin tuota ei pääse tapahtumaan jos siis noin on. Todella ikävää.

Vierailija
24/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten psyykkinen vointisi? Onko sinulla traumaattisia kokemuksia menneisyydessäsi? Joskus torjuttu psyykkinen kipu voi heijastua fyysisinä oireina.

Olet nähtävästi lukenut Elizabethista ja Freudista.

Vierailija
25/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet eivät poistu voimakkailla kipulääkkeillä ja lihasrelaksanteilla, niin syy on todennäköisesti psyykkinen tai sitten tarvitset kunnon tutkimukset.

Vierailija
26/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kipualueella ihomuutoksia, lämpötila eroja raajoissa, epämääräistä ihottumaa tai väriä iholla, onko kynsimuutoksia?

Vierailija
27/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin vaihdella lääkäriä kunnes diagnoosi löytyy. Mulla meni "mystisen" sairauden kanssa 4 turhaa lääkärireissua ennen kuin viidennellä tärppäsi. Sama informaatio oireista kaikilla lääkäreillä oli, mutta vaadittiin riittävä kokemus/tietämys huomaamaan heti mistä oli kyse.

Vierailija
28/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpään tasolla oireita aiheuttavan hermopinteen syy on useammin kaularangan hermojuuren pinne tai rintakehän yläaukeaman oireyhtymä (TOS) kuin paikallinen perifeerisen hermon pinne. Onko tätä asiaa selvitetty?

Vierailija
29/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä auta kuin vaihdella lääkäriä kunnes diagnoosi löytyy. Mulla meni "mystisen" sairauden kanssa 4 turhaa lääkärireissua ennen kuin viidennellä tärppäsi. Sama informaatio oireista kaikilla lääkäreillä oli, mutta vaadittiin riittävä kokemus/tietämys huomaamaan heti mistä oli kyse.

Totta. Minulla meni 7 vuotta ja kymmeniä lääkärikäyntejä ennenkuin diagnoosi tuli. Terveyskeskuslääkäri yllätti kerrankin ja kuunteli 2 (!) tuntia mun itkuista vuodatusta ja luki koko a4 kokoisen listan oireistani ja laittoi labraan pitkän listan tutkittavaksi. Yksi ainut verikoe paljasti lopulta mistä on kyse. Se helpotuksen määrä kun pikkuhiljaa tajusin etten ole laiska, mielenvikainen tai luulotautinen... Niitä diagnooseja tarjottiin kyllä monta kertaa.

Vierailija
30/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuman diagnoosin saamiseen voi mennä aikaa jopa vuosia, sillä ei näy aina heti oireiden alkaessa tutkimuksissa.

Vierailija
31/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dgdg kirjoitti:

Selkärankareuman diagnoosin saamiseen voi mennä aikaa jopa vuosia, sillä ei näy aina heti oireiden alkaessa tutkimuksissa.

Tämä pitää paikkansa. Jos oireet voimistuvat iltaa kohti se on mahdollinen merkki selkärankareumasta. Reuma ylipäätään on vähän viheliäinen todettava alkuvaiheessa. Suosittelisin myös selvittämään tuota TOSsia ellei sitä ole katsottu.

Vierailija
32/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Kirjasin nuo mainitsemanne asiat ylös. 

ap

Vierailija
33/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma ei näy verikokeissa ja siksi hankala diagnosoida. Minulla esimerkiksi ei ole "reumatekijää" veressä mutta niin vain agressiivinen sr-reuma löytyy.

Minun vinkkini; Varaat ihan pokkana ajan ORTONiin Helsinkiin, ei ole edes kovin kallista verrattuna muihin yksityisiin. Siellä minun vaivani selvitettiin kahdella käyntikerralla, minä en ainakaan tarvinnut siihen mitään lähetteitä tms.

Sitä ennen terveyskeskuksessa "tutkittiin" vuoden ajan ja lopulta päädyttiin diagnoosiin että vika on minulla päässä. Magneettiin ei suostuttu millään antamaan lähetettä.

Ortonissa sitten selvisi hyvin nopeasti vaivan laatu.

Vierailija
34/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, selkärankareuma oireilee pahiten nimenomaan aamuyön kipuina ja aamujäykkyytenä, liikkuminen helpottaa.

Reumatauteja on liuta muitakin, lisäksi pelkkä yliliikkuvuuskin voi tehdä pahoja kipuja.

Vierailija kirjoitti:

dgdg kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa. Jos oireet voimistuvat iltaa kohti se on mahdollinen merkki selkärankareumasta. Reuma ylipäätään on vähän viheliäinen todettava alkuvaiheessa. Suosittelisin myös selvittämään tuota TOSsia ellei sitä ole katsottu.

Vierailija
35/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hyvällä jäsenkorjaajalla ensi alkuun. Mulla oli yksi nikama yläselässä vinossa ja se säteili todella inhottavasti olkavarsiin asti, särky oli jatkuvaa. Mikään auttanut. Jäsenkorjaaja napsautti sen oikein päin ja kivut loppuivat siihen.

Voi se olla jotain  mitä täällä on jo ehdotettukin, tai jopa hiusmurtuma joka ei sitten kuvissa kuitenkaan näy. Kasvain. Mitä tahansa.

Vierailija
36/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hierojalla ja kiropraktikolla ja fysioterapeutilla ja kaikkien käsittelyjen jälkeen olen ollut entistä kipeämpi. 

Siis sellaiset 10 kerran jaksot, ei yhtä kertaa.

Ja yksityisellä puolella olen ollut lääkärissä, kuten mainitsin, fysiatrit ym. 

ap

Vierailija
37/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia!

t:psykiatri

Vierailija
38/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ap. Toivon todella että kivuillesi löytyy jokin syy ja hoito. Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, tosin eri oireilla, ja takana olikin useampi eri diagnoosi. Masentuneeksi ja luulosairaaksi väitettiin monta kertaa. Oli tosi raskasta. Siinä alkoi itsekin uskoa, että on oikeasti vain hullu ja laiska, tai jotenkin viallinen päästään. On ihan hirveän lannistavaa, jos on oikea hätä ja edes lääkärit eivät ota todesta.

Vierailija
39/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Tiedän tunteen, kun kaikki ei ole kunnossa, mutta mitään syytä ei oireille ei löydy.

Pystytkö urheilemaan? Hullulta kuin se kuulostaakin, liikunta on hyvä apu esim. lihas- ja luusärkyyn. En siis tarkoita tällä, että oireesi joutuisivat vain näistä, mutta suosittelen kokeilemaan, jos auttaisi edes hetkeksi.

Vierailija
40/58 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyneuropatia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan