Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "jauhoallergia"? Ei siis keliakia.

Vierailija
04.11.2016 |

Mitä tarkoittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että esimerkiksi ei voi leipoa, koska kosketus jauhoihin tekee pahan ihottuman. Tai jauhopöly astman. Vai tarkoititko vilja-allergiaa, jossa henkilö ei voi syödä mitään viljoja?

Vierailija
2/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoallergia vai vilja-allergia?

Itse saan oireita vehnäjauhojen koskemisestakin. Kädet syyhyävät, punoittavat ja turpoavat. Syötynä vehnä aiheuttaa mulle sekä suolisto-oireita että ihottumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-allergia, jossa altistuu jopa jauhopölylle, veikkaan minä. Osa allergisista ei oireile jauhopölylle, vaan ei vain pysty syömään viljatuotteita. Osa on niin herkkiä, että jo jauhopöly aiheuttaa oireita.

Samaan tapaan kuin osa kala-allergistista saa oireita kalan hajusta.

Vierailija
4/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhopölyallergiaa. Sama juttu kuin jotkut ovat allergisia eläinten turkista irtoavalle pölylle tai huonepölylle.

Vierailija
5/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja-allergikko ei pysty syömään gluteenitonta jauhoa. Keliakikko pystyy syömään jauhoa, kun se proteiini (?) käsitellään, mutta edellinen ei sittenkään.

Sama kuin laktoosi-intolerantti pystyy juomaan hylamaitoa, kun se laktoosi on pilkottu, mutta maitoallergikko ei silloinkaan.

Vierailija
6/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee oireita ainoastaan, kun kosken jauhoihin esim. kun leivon.  Kädet kutiavat ja punoittavat, sama juttu kun kuorin perunoita (raakoja).

Vierailija
7/7 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee oireita ainoastaan, kun kosken jauhoihin esim. kun leivon.  Kädet kutiavat ja punoittavat, sama juttu kun kuorin perunoita (raakoja).

Mulla sama. Jauhot ja perunat (sekä porkkanat ja omenat) myös aivastuttavat kovasti. Mutta syötyinä eivät onneksi aiheuta mitään oireita.