Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni on puoliksi ranskalainen ja on totta että ranskalaiset ovat ylimielisiä

Vierailija
04.11.2016 |

On siis asunut 30-vuotiaaksi asti Ranskassa ja sitten muutti Suomeen. Etunimi on ranskalainen, mutta sama nimi esiintyy myös Englannissa jne. Auta armias kun joku erehtyy ääntämään nimen englantilaisittain! Olen lapsena monesti hävennyt tuota teatraalista ylimielisyyttä, pakko oli aina kaikille väärin ääntäneille korostaa nokka pystyssä että hän on kyllä ranskalainen, EI englantilainen, ja nimi äännetään näin.

:( huh niitä aikoja...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on siis standardi, joka määrittelee kaikki ranskalaiset. Onneksi olkoon.

Vierailija
2/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on ylimielinen, ei ranskalaiset. Voin uskoa, että hänen kuunteluun kyllästyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäsi on ylimielinen, ei ranskalaiset. Voin uskoa, että hänen kuunteluun kyllästyy.

Urheilutähdet asuessaan Ranskassa eivät pidä ranskalaisia ylimielisinä,kuulemma jopa suostuvat puhumaan englantia.

Vierailija
4/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalasiet ovat korostetun ylpeitä suurvaltamenneisyydestään, kielestään ja kulttuuristaan. Jopa arrogantteja. Ei siinä ole mitään hävettävää. Kyllä he osaavat olla kohteliaitakin. Itse olen paljonkin tekemisissä ranskalaisten kanssa ja soisin sosiaalisten taitojen parannusta ja itsetunnon kohotusta hieman suomalaisillekin. Meidät on turhaan opetettu ujoiksi ja aroiksi. Ranskassa kaikki kätellään aamuisin. Täällä ei edes sanota päivää.

Vierailija
5/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalasiet ovat korostetun ylpeitä suurvaltamenneisyydestään, kielestään ja kulttuuristaan. Jopa arrogantteja. Ei siinä ole mitään hävettävää.

Totta hitossa nationalismi on hävettävää.

Vierailija
6/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset eivät todellakaan ole ylimielisiä. Ylpeitä kyllä, hyvällä tavalla. Sivistyneitä myös. Mitä ei voi sanoa italialaisista, jotka ovat pahimpia juntteja koko Euroopassa. 

Vierailija
7/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on valtavan pitkä ketju suomalaisen opiskelijan painajaismaisesta asumisesta Ranskassa nimenomaan ranskalaisten ylimielisyyden takia. Ketjuun tuli lukemattomia muitakin kertomaan kokemuksistaan.

Vierailija
8/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok korjata oman nimensä lausuminen. Toki sen voi tehdä myös kivalla asenteella eikä nokka pystyssä.

Mutta noin periaatteessa en näe siinä mitään väärää. Minusta on vain kohteliasta, että ainakin yrittää lausua toisen nimen oikein, enkä pahastuisi, jos joku korjaisi lausumistani jos se menee selvästi pieleen.

Vierailija
9/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pärjännyt täällä hienosti olemalla erittäin kohtelias ja hymyilemällä iloisesti. Helsingissä on enemmän tylyttäjiä kuin Pariisissa, oikeasti. Tietty vähän vanhempien naisten ryhmä käyttäytyy arrogantisti joka paikassa.

Nämä ovat ihailtavan ylpeitä kotimaastaan. Ihan tavallisia ovat asenteet, jotka olisivat Suomessa huiman "rasistisia". Hyvä niin.

T. Renttumamma raportoimassa suoraan Pariisista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän