Raskaaksi tullut Tiina,24, joutui leipäjonoon - talous romahti, lapsen isä rahaton eikä auta!
Törkeää ettei yhteiskunta auta Tiinaa tuon kummemmin!
Kommentit (24)
Ja miksei kanna vastuutaan ja hankkiudu töihin?
Miksi yhteiskunnan pitäisi kannustaa ja rohkaista toimimaan harkitsemattomasti? Raha ei jutussa kuvattua tilannetta ratkaise.
Muuttaa tietoisesti paikkakunnalle, jossa ei ole töitä.
Ottaa holtittomasti kulutusluottoja ja ostaa osamaksulla yli varojensa.
Pitää kahta koiraa ja kissaa, nyt vielä lapsi.
Olettaa automaattisesti, että poikaystävä, yhteiskunta tai kuka tahansa MUU antaa rahaa.
Töihin. Ei sääliä.
Nyt on on kyllä niin paksu juttu että taitaapi "Tiina" olla ihan toimittajan päässä asuva tyyppi :D Ei sillä, että kyllähän noita tuollaisia löytyy mutta nyt on niiiiiiiin provosoivasti kirjoitettu juttu ettei mitään rajaa. "Lapsellani ei ehkä tule olemaan materiaa, mutta rakkautta sitäkin enemmän."
Klikkauksia, klikkauksia! Somepöhinää, keskustelua!
Iltasanomissa ei kyllä ole nykyisin enää mitään muuta kuin paskaa, mutta mikäs siinä jos tahtovat paskalehdeksi muuttua.
Ja taas lauma lemmikkejä ihmisellä, jolla ei oikeasti olisi varaa edes yhteen.
Ja taas ne avainasiat:
- Vuokra itäsuomalaisessa kaupungissa 560 €, asumistuki 280 €, kaupunki hyväksyy asumismenoiksi 400 €/kk.
- Kaksi koiraa ja kissa
- Kulutusluottoja ja osamaksuja, mm. lemmikkien ruoista
Niin, tässä taas nähdään naiden teinien touhut, ihan pihalla. 28 vuotta voisi olla sopiva ikä lapselle.
Ja taas näitä. Oletetaan että sossu maksaa kaiken ja kun ei maksakaan niin itketään iltapaskassa. Ja yllättäen nurkat täynnä elukoita. Hohhoijaa sanon minä. Ja elarit maksaa veronmaksaja.
Nyt on kyllä pakko todeta että mitä vittua??
Eläinten ruuat ostetaan osamaksulla??
Ennestään jo kulutusluottoja ja lisää velkaa vaan.
Olen itsekin ollut työtön yh-äiti, mutta aina pitänyt huolen että velkaa otetaan vain niin paljon kuin pystyy maksamaan.
Esim. pesukone oli sellainen jonka hankin osamaksulla, valitsin sen hintaisen koneen jonka erämaksu ei vienyt minua perikatoon. Ja vain yksi erämaksutuote kerrallaan.
Kissakin minulla oli, mutta sen annoin pois, helpotti kyllä kun sain tuttuun perheeseen.
Osannut huolehtia ehkäisystä yhtä hyvin kuin raha-asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi huostaan.
Lapsi on ilmeisesti saanut alkunsa aidosti ilman keinosiemennystä. Äidin taloustilanne on nyt tuo, mutta on muuttanut lähelle sukulaisia ja tukiverkostoa. Antti Kaikkonen ei nyt saa uutta lasta rahallisin korvauksin.
.
Elukoitten ruokia ostanut luotolla ja nyt makselee niitä kuukausittain. Mitäs sitten, kun tilatut ruuat loppuu, lakkaako eläimet syömästä? Ja puhelinlaskussa mukana kytkykänny...
Miksi näissä jutuissa on aina niitä köyhiä, jotka on itse hankkinut merkinnän luottotietoihin, ulosoton niskaansa tai holtittomasti kulutusluottoa? Kyllä, ne nimenomaan hankitaan itse omalla toiminnalla. Ja sit huudetaan yhteiskuntaa apuun. Sitä samaa yhteiskuntaa, jota seuraavassa hetkessä syytetään holhoamisesta, kun on kaikenlaisia alkoholi-, liikenne- ja lastensuojelulakeja, jotka rajoittavat yksilönvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun!
Nosta itse Suomes innovaatioillasi, työntekijöiden arvostamisella ja kannustuksella. Muuten EVVK.
Ja katso tuon takia ei oteta niitä osamaksuja ynnä muita isoihin hankintoihin, paitsi jos ne ovat ihan välttämättömiä. Oma vikahan se on, että on pitänyt muuttaa kalliiseen asuntoon + sitten noita laskuja on. Ei veronmaksajien pidä maksaa hänen ostoksiaan.
Tiina voi ihan hyvin myydä tavaransa että saa osamaksunsa maksettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on on kyllä niin paksu juttu että taitaapi "Tiina" olla ihan toimittajan päässä asuva tyyppi :D Ei sillä, että kyllähän noita tuollaisia löytyy mutta nyt on niiiiiiiin provosoivasti kirjoitettu juttu ettei mitään rajaa. "Lapsellani ei ehkä tule olemaan materiaa, mutta rakkautta sitäkin enemmän."
Klikkauksia, klikkauksia! Somepöhinää, keskustelua!
Iltasanomissa ei kyllä ole nykyisin enää mitään muuta kuin paskaa, mutta mikäs siinä jos tahtovat paskalehdeksi muuttua.
Mystinen rakkaus, joka maksaa vuokran/täyttää jääkaapin/ maksaa laskut ja mahdollistaa elämisen? Minäkin haluan löytää tuollaisen rakkauden, joka tekee noi kaikki. Jos kertoisin kaupassa rakastavani kassatätiä? tai kerron sähköyhtiölle rakastavani heitä, niin eivät laskuta?
enpä huomannut, että vielä kaksi koiraa ja kaksi kissaa on. Jälleen ei se veronmaksajien taakka ole hänen lemmikkejään maksaa. Jos niihin ei ole varaa, pitäisi ne antaa sellaiseen kotiin, jossa niihin on varaa.
Miten hän sitten aikaisemmin tuli toimeen?