Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka oikeasti aikoo suunnata Kaaren Prismaan keskellä yötä joulukuussa?

Vierailija
03.11.2016 |

Iltalehti uutisoi, että Helsingin Kannelmäen Kaaren Prisma on avoinna 1.12.-24.12. ajan ympäri vuorokauden. Odotatteko jo innolla, että pääsee klo 3 yöllä tekemään jouluostoksia tms.?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan siellä liikkeessä riittävästi henkilökuntaa öiseen aikaan? Tuntuisi aika karmelta joutua esim. pahoinpidellyksi valtavan suuressa tyhjähkössä kaupassa.

Ja eikö sinne pesiydy asunnottomat tai muut yön kulkijat lämmittelemään? Onkohan ovilla vartijat?

Katsun prismassa in todella paljon porukkaa hyllyttämässä öisin niin ei tartte pelätä :)

Vierailija
82/95 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on lämmintä ja sisään pääsee ilmaiseksi.

-kiitolliset laitapuolen kulkijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuolla Kaaressa ainakin jossain vaiheessa purettu ne kuormat muutoinkin öisin?

Näin muistan nähneeni ainakin työpaikkailmoituksessa.

Pari kassaa ei nosta kustannuksia mihinkään suuntaan muutamassa viikossa.

Puretaan vieläkin, varsinkin joulukuussa siellä on kymmeniä ihmisiä läpi yön töissä täyttämässä hyllyjä. Siis työntekijöitä näkee enemmän kuin päivällä, varokaa vaan ettette jää niiden alle kun ovat tottuneet työskentelemään ripeästi.

Vierailija
84/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kävisin keskellä yötä missään kaupassa.

Lentokentällä on Alepa, josta voi ostaa jotain pientä, esim. aamupalatarpeet seuraavaksi aamuksi. Myöhäisestä lennosta toivuttuani ja aamukahvit nautittuani suuntaisin sitten virkeänä kauppaan.

Mun alalla yötyö tarkoittaa 21-07 välistä aikaa, joten ei olisi yöllä auki olevasta Prismasta mulle mitään hyötyä. Voisin sitten töistä palatessa käydä ostamassa jotain, mutta seiskalta on jo moni kauppa auki muutenkin.

Mutta jos joku on innoissaan ajatuksesta shoppailla esim. klo 03.30, niin ei kai se multa ole pois. Toivottavasti Kantsussa on riittävästi henkilökuntaa mukaanlukien vartijat, ettei Prismasta tule laitapuolen kulkijoiden ja kännisten teinien uusi ajanviettopaikka.

Vierailija
85/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion mennä yöllä ostoksille. Asioin kaupassa pääasiassa 22-23 välillä, ja aina tuntuu että kauppa menee liian aikaisin kiinni. Luultavasti asioin Prismassa usein 00-04 välillä. Teen pelkkää yötyötä 19-07. Elän vapaapäivät yörytmissä, eli minulle kauppojen laajennetut aukioloajat ovat hyvä juttu.

Vierailija
86/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noihin yövuoroihin oli ollut oikeen tunkua! Että ei ainakaan myyjiä haittaa laajennetut aukioloajat yhtään. Ja justhan on todettu että muutkin 24h kaupat, esim. Oman kodin lähellä oleva s-market 24h, tuottaa HYVIN! Toiminta on todettu kannattavaksi ja etenkin vuorotyöläiset käyttävät tämän hyödykseen! Sitähän ei tavalliset päivätyöläiset tajua!

Vierailija
87/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi työntekijät on ollu innolla mukana tässä ni miten tavalliset tallaajat jaksaa valittaa tästä jos edes työntekijät eivät valita päinvastoin?

Vierailija
88/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajennetut aukioloajat on loistojuttu!

T:sairaanhoitaja

Vierailija
89/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 tunnin aukiolo (pitempi kuin kenenkään työaika) olisi riittävä. Kustannukset nousevat aukiolon pidentyessä, myynti ei nouse samassa suhteessa. Kukahan maksaa ;-)

Missä maailmassa te ihmiset elätte?! Kenellä täällä on enää mahdollisuutta tehdä vain 8 tuntia päivässä töitä ja sekin jonain tiettynä virka-aikana? Suurin osa ainakin niistä ihmisistä, jotka minä tunnen, työskentelevät joko tosi paljon pidempiä päiviä tai/ja paljon epäsäännöllisempiä päiviä.

Mulla työvuorot 2-15 tuntia milloin sattuu.

Vierailija
90/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei mee niin loppuu tää hömpötys.

No minä ainakin menen. Odotan, että shoppailu on rauhallista ja ihanaa, eikä sovituskoppeihin ole jonoa. Tulen käymään siellä yöllä jo senkin takia, että kauppa pitäisi jatkossakin laajat aukioloajat. Ihanaa, kun ei tarvitse huolehtia kellosta, vaan voi viihtyä kaupassa milloin tahansa.

Vierailija
91/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyöläinen Kannelmäestä kirjoitti:

Yövuoroon ei varmaankaan löydy ketään opiskelijaa tai muuta rahantarpeessa olevaa yölisiä nostamaan vaan sinne täytyy pakottaa pienten lasten äidit...

Näinhän se on jo. Opiskelijat jaksaa max. kaksi kuukautta tehdä noita myöhäisiltoja. Meillä on vajaan vuoden sisään lopettanut 23 opiskelijaa kun työ vaikeuttanut opiskeluja liikaa. Paras oli joka aloitti viime viikolla, teki 6 vuoroa ja tänään ilmoitti että kiittiriitti.

Äidit sitten joutuvat tekemään ja pienet lapset yksin kotona puoleen yöhön. Tällä alalla kun ei ole mitään rajoituksia työajoissa. Teet vaikka 9 iltaa peräkkäin, yksi vapaa ja taas uusi 9 päivän iltaputki. Ja pyhissä sama juttu. Olet kaikki vuoden pyhät töissä ja kun koululaisten lomaviikot alkaa niin kukas ne saa pitää? Opiskelijat tietenkin ja esimiehet.

Alan työehdot ja säännöt ensin selviksi niin myyn vittu vaikka heroiinia kello 3.06 risman tiskiltä.

Työsuojelulaki määrittää rajat myös teidän alallanne.

Vierailija
92/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Asun siinä vieressä ja vuorotyö :)

ja Kannelmäki on oikeasti hyvä paikka. Eipä täällä pahemmin tapahdu yhtään mitään. Tai ei mua ole ainakan koskaan yöllä pelottanut.

Vierailija
93/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläinen Kannelmäestä kirjoitti:

Yövuoroon ei varmaankaan löydy ketään opiskelijaa tai muuta rahantarpeessa olevaa yölisiä nostamaan vaan sinne täytyy pakottaa pienten lasten äidit...

Kauppias sanoi että liiankin kanssa on yövuoroihin halukkaita. Että niitä pienten lasten marttyyriäitejä ei pakoteta yhtään mihinkään

Vierailija
94/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmastikin kokeilu. Joulukuun jälkeen HOK-Elanto tietävät vastauksen ja voivat sen mukaan tehdä tulevia päätöksiä. Hyvä, että kokeilevat, eihän sitä muuten tietäisi.

Vierailija
95/95 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko kuulleet että marketit olisivat missään sivistyeuroopassa auki näin. Missään muualla kuin täällä moukkalandiassa? - Tämä on nyt näiden aukioloaikojen kanssa aivan sama kuin niiden tissibaarien kanssa ysärillä. Kun vapautui niin sitten jokainen perheravintolakin oli topless, kun on niin vapaata, niin vapaata.

Kyllä! Olen käynyt monesti mm Lontoossa paikallisissa supermarketeissa kuten ASDA jotka auki 24h.  Ostin ihan vaatteita ja ruokaa joskus aamuyöllä kun tulin takaisin kämpille.