Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nastat alla. Eli parhaat talvirenkaat.

Pellet
03.11.2016 |

VAIN 13% ajaa kitkoilla. Ja tämä pieni pellejoukko kyllä osaa olla äänessä. Kusessa olisitte jos nastat ei karhentaisi jäätä teille.

Kommentit (12)

1/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Esim Alpeilla pärjää oikein hyvin kitkoilla, vaikka kaikki sellaisilla ajavat eikä ole näitä väittämiäsi nastoilla karhentajia liikenteessä.

Vierailija
2/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme et pohjois Amerikassa selvitään ilman apn nastoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun pitäisi ulkomailla kertoa Suomesta joku ilmiö, joka on meille ainutlaatuinen, voisin mainita tämän jokavuotisen rengassodan. Sodan, jossa käytössä on koko suomalaisten solvausten ja loukkausten synkkä arsenaali. Mitään armoa ei anneta väärää mieltä oleville.

Vierailija
4/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töistä lähtiessäni edellä ajavalla oli kitkat. Ei meinannut päästä pikkumäestä liikennevaloissa liikkeelle vaan luisteli siinä melkein koko vihreiden valojen keston ajan. Eikä tänään ollut edes vielä oikeasti liukasta.

Vierailija
5/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Höpsistä. Esim Alpeilla pärjää oikein hyvin kitkoilla, vaikka kaikki sellaisilla ajavat eikä ole näitä väittämiäsi nastoilla karhentajia liikenteessä.

Mutta niillä onkin lumiketjut hankaliin tilanteisiin.

Vierailija
6/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme et pohjois Amerikassa selvitään ilman apn nastoja.

Eikös ne siellä suolaa aika rankasti? Jos asuisin kaupungissa niin ajaisin kitkoilla, mutta kun en pääse edes ekaa ylämäkeä nastoitta, niin semmoisilla ajetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
7/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen pitkin maata eikä koskaan ollut mitään ongelmaa pidossa näiden minulle ekojen kitkrenkaiden kanssa. Tulivat tämän nelivetoauton mukana, muuten olisin varmaan tottumuksesta ostanut nastarenkaat. Nyt voin todeta, etten nastarenkaisiin enää palaa.

Vierailija
8/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jälleen puolivuosittaisen riidan aika, vai?

Karhenna sinä, minä ajan kitkoilla. Sinä tykkäät ajaa nastoilla, minä kitkoilla. Sinä osaat ajaa nastoilla, minä taas kokeneena ja rauhallisena kuskina pysyn tiellä mainiosti kitkoilla. Miksi kenenkään pitää olla tästä asiasta harmissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jälleen puolivuosittaisen riidan aika, vai?

Karhenna sinä, minä ajan kitkoilla. Sinä tykkäät ajaa nastoilla, minä kitkoilla. Sinä osaat ajaa nastoilla, minä taas kokeneena ja rauhallisena kuskina pysyn tiellä mainiosti kitkoilla. Miksi kenenkään pitää olla tästä asiasta harmissaan?

Nuo karhentelijat ovat hupaisaa väkeä. Joo, ei me kitkanistit päästä minnekkään ilman teidän tutkitusti tarpeellista karhentamista...

Mutta miksi karhentelette asfalttitiet niin uraisiksi pitkin Suomea. Se lienee tarpeetonta?

Ja karhentelu jatkuu täällä lounais-Suomessa miltei Juhannukseen asti. Alkaen lokakuusta.

Vierailija
10/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Ajelen pitkin maata eikä koskaan ollut mitään ongelmaa pidossa näiden minulle ekojen kitkrenkaiden kanssa. Tulivat tämän nelivetoauton mukana, muuten olisin varmaan tottumuksesta ostanut nastarenkaat. Nyt voin todeta, etten nastarenkaisiin enää palaa.

Neliveto siis jos puhutaan oikeasta nelivedosta kuten esim. subarussa niin onhan siinä eroa etu tai takavetoon. Kun on näitäkin "nelivetoja" joissa telineissäkin yhdet pyörät rullaa toisten ollessa paikallaan. Veto jakautuu tyhmästi niihin mitkä helpoiten pyörii.

Kitkat toimii kyllä lumella ihan hyvin. Todella liukkaalla kuten jäisellä tiellä missä on pahimmillaan vettä päällä kun sitä sataa kitkat on aika onnettomat. Nastat on ihan syystä talvirenkaissa ja niissä nastoissakin on eroja eikä kallein ole aina paras.

Kuitenkin se yksittäinen suurin syy liukkauden, talvikelin tai minkä ikänä takia on siellä ratin takana. Joko ymmärtää ajaa kelin vaatimalla tavalla tai sitten ei.

Mun mielestä jokaisen kortin saaneen pitäisi päästä jäälle missä ei ole lunta. On tilaa huomata kuinka auto liukuu. Siinä voi opetella ja pitää hauskaa yhtäaikaa. Ottaa vaikka hyvän nopeuden ja pistää auton pyörimään ja pyrkkii päättämäänsä suuntaan. Sääli ettei kaikki voi kokeilla tuota.

Se tilannenopeus korostuu kesäkumeilla liukkaalla. Silloin mennään mutkat ryömintä vauhdilla. Pysyy tiellä takavetoisellakin. Tiedän sen kokemuksella. Erillaisia autoja ja renkaita ajaneena tiedän jotain asiasta. Kesärenkailla on kerran tullut yllätys ja pysyin tiellä vaikka autoja oli ojissa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

h_ki kirjoitti:

Ajelen pitkin maata eikä koskaan ollut mitään ongelmaa pidossa näiden minulle ekojen kitkrenkaiden kanssa. Tulivat tämän nelivetoauton mukana, muuten olisin varmaan tottumuksesta ostanut nastarenkaat. Nyt voin todeta, etten nastarenkaisiin enää palaa.

Neliveto siis jos puhutaan oikeasta nelivedosta kuten esim. subarussa niin onhan siinä eroa etu tai takavetoon. Kun on näitäkin "nelivetoja" joissa telineissäkin yhdet pyörät rullaa toisten ollessa paikallaan. Veto jakautuu tyhmästi niihin mitkä helpoiten pyörii.

Kitkat toimii kyllä lumella ihan hyvin. Todella liukkaalla kuten jäisellä tiellä missä on pahimmillaan vettä päällä kun sitä sataa kitkat on aika onnettomat. Nastat on ihan syystä talvirenkaissa ja niissä nastoissakin on eroja eikä kallein ole aina paras.

Kuitenkin se yksittäinen suurin syy liukkauden, talvikelin tai minkä ikänä takia on siellä ratin takana. Joko ymmärtää ajaa kelin vaatimalla tavalla tai sitten ei.

Mun mielestä jokaisen kortin saaneen pitäisi päästä jäälle missä ei ole lunta. On tilaa huomata kuinka auto liukuu. Siinä voi opetella ja pitää hauskaa yhtäaikaa. Ottaa vaikka hyvän nopeuden ja pistää auton pyörimään ja pyrkkii päättämäänsä suuntaan. Sääli ettei kaikki voi kokeilla tuota.

Se tilannenopeus korostuu kesäkumeilla liukkaalla. Silloin mennään mutkat ryömintä vauhdilla. Pysyy tiellä takavetoisellakin. Tiedän sen kokemuksella. Erillaisia autoja ja renkaita ajaneena tiedän jotain asiasta. Kesärenkailla on kerran tullut yllätys ja pysyin tiellä vaikka autoja oli ojissa paljon.

Auto jakaa voiman akseleille 40/60 ja muuttaa sitä sitten, jos jossain luistaa. Mutta pointti oli, että olen ollut hyvin tyytyväinen näihin kitkoihin ja pitävät paljon paremmin kuin oletin. En ole missään tilanteessa kaivannut nastarenkaita. Mietin vain onko näillä vannoutuneilla nastafaneilla omakohtaisia kokemuksia kitkoista. Ikävä fakta nastoista on, että ne syövät tiet pilalle.

Vierailija
12/12 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

h_ki kirjoitti:

Ajelen pitkin maata eikä koskaan ollut mitään ongelmaa pidossa näiden minulle ekojen kitkrenkaiden kanssa. Tulivat tämän nelivetoauton mukana, muuten olisin varmaan tottumuksesta ostanut nastarenkaat. Nyt voin todeta, etten nastarenkaisiin enää palaa.

Neliveto siis jos puhutaan oikeasta nelivedosta kuten esim. subarussa niin onhan siinä eroa etu tai takavetoon. Kun on näitäkin "nelivetoja" joissa telineissäkin yhdet pyörät rullaa toisten ollessa paikallaan. Veto jakautuu tyhmästi niihin mitkä helpoiten pyörii.

Kitkat toimii kyllä lumella ihan hyvin. Todella liukkaalla kuten jäisellä tiellä missä on pahimmillaan vettä päällä kun sitä sataa kitkat on aika onnettomat. Nastat on ihan syystä talvirenkaissa ja niissä nastoissakin on eroja eikä kallein ole aina paras.

Kuitenkin se yksittäinen suurin syy liukkauden, talvikelin tai minkä ikänä takia on siellä ratin takana. Joko ymmärtää ajaa kelin vaatimalla tavalla tai sitten ei.

Mun mielestä jokaisen kortin saaneen pitäisi päästä jäälle missä ei ole lunta. On tilaa huomata kuinka auto liukuu. Siinä voi opetella ja pitää hauskaa yhtäaikaa. Ottaa vaikka hyvän nopeuden ja pistää auton pyörimään ja pyrkkii päättämäänsä suuntaan. Sääli ettei kaikki voi kokeilla tuota.

Se tilannenopeus korostuu kesäkumeilla liukkaalla. Silloin mennään mutkat ryömintä vauhdilla. Pysyy tiellä takavetoisellakin. Tiedän sen kokemuksella. Erillaisia autoja ja renkaita ajaneena tiedän jotain asiasta. Kesärenkailla on kerran tullut yllätys ja pysyin tiellä vaikka autoja oli ojissa paljon.

Auto jakaa voiman akseleille 40/60 ja muuttaa sitä sitten, jos jossain luistaa. Mutta pointti oli, että olen ollut hyvin tyytyväinen näihin kitkoihin ja pitävät paljon paremmin kuin oletin. En ole missään tilanteessa kaivannut nastarenkaita. Mietin vain onko näillä vannoutuneilla nastafaneilla omakohtaisia kokemuksia kitkoista. Ikävä fakta nastoista on, että ne syövät tiet pilalle.

Niinhän ne syö mutta fakta on että niillä pahimilla liukkailla nastojen etu näkyy selvästi. Tai siis tuntuu. Et ole näköjään ajanut huonoimipia nelivetoja. Ne jakaa sinne missä eniten luistaa. Fordilla ainakin oli sellaisia huonoja. Aivan vitsejä ne surkeimmat nelivedot.

Näistä uudemmista on useammalla oikeasti toimiva neliveto. Parhailla on se kaarreajo ominaisuus missä veto välittyy pidon mukaan. Sissos niillä voi ajaa mutkat lujaa ilman erityistä taitoakin. Radalla kun ensimmäsitä kertaa kokeilin mitä tämmöisellä voi tehdä nauroin ääneen. Aivan mielettömiä pelejä.

Sitä kun on takavetoisella opetellut ajamaan missä ei ole mitään mahtavaa tekniikkaa apuna oikea todella fiksu neliveto antaa tuntuman että kuka tahansa voi ajaa vaikka kilpaa. Hondalla löytyy sellainen malli jolla pääsee kuin lepakko helvetistä oli kesä tai talvi kunhan talvella muistaa oikeat renkaat alle. En ala mainostamaan mikä mutta pisti jo miettimään mitä noin nopealla autolla tekee liikenteessä?

Toisaalta ostaahan jotku suomessa urheiluautoja joilla ei pysty nauttimaan ajamisesta kuin radalla. Vaikka sitä olisi minkälainen mestari niin ei se oikeuta vaarantamaan yleisillä teillä muita. Ajellaan ja muistetaan että siellä on muitakin liikenteessä, kävelijöitäkin. Tavoite kaikille ettei keneenkään satu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän