Tiedättekö mitä mun elämä on?!
Ylös klo 6, pesukone pikaohjelmalla pyörimään, koirat ulos, lehden haku, oma aamupala, lasten raahaaminen ylös sängyistä, aamulääkkeet niitä tarvitseville, töihin.
Töistä hakemaan yhtä lasta, kauppaan, kotiin tekemään ruokaa, jätän ne puolivalmiina odottamaan ja lähden heittämään yhtä lasta treeneihin. Jatkan ruuanlaittoa, vien toisen lapsen treeneihin, takaisin kotiin, ruoka ehkä valmiina, hakemaan lasta treeneistä, kotiin, hakemaan toista lasta treeneistä, kotiin.
Kello on tuolloin 20, pesukone vielä päälle, lasten vaatteiden laittaminen, muut varusteet, tiskikoneen tyhjennys, ja iltapala lapsille. Omien ja miehen eväiden pakkaaminen, ison koululaisen ruoka valmiiksi odottamaan jääkaappiin. Ja nukkumaan. Ja aamusta sama.
Viikonloppuisin on se ero, että en mene töihin, mutta kuljen treeneissä ja kilpailuissa, teen taas ruokaa, pyykkään, siivoan koko kämpän, hoidan pihahommat ja kaikki muutkin korjaukset.
MILLOIN MÄ VOIN LEVÄTÄ???
Kommentit (18)
Miksei mies lapset osallistu yhtään?
Blaa blaa. Onko elämäsi hyvää kun suoritat sitä niin kovin?
Missä roolissa perheen mies on? Äidin pikku apulainen joka vie roskiksen joskus?
Omien ja miehen eväiden pakkaaminen? Nyt ne valot päälle:)
Mitä mies tekee? Ei edes omia eväitä?
Lapsille vastuuta myös, ikäkauden mukaan.
Vapauden päiviä ei sinulle anneta. Ne on sinun itse otettava.
Minä teen illalla sen ruuan, jonka pakkaan sitten molemmille töihin mukaan ja lapsille loput.
Mies tekee pitkiä työvuoroja. Mutta kun on kotona, ei tämä mun arki juuri muuksi muutu.
Oma valinta on joo, ja tähän asti on mennyt hyvin ja olen jaksanut. Nyt en enää jaksa. Mä tarvitsen joskus vapaa-aikaa.
ap
Todella kliseistä, mutta "elämä on sitä, mitä teet siitä". Toki on asioita, joita on pakko hoitaa. Mutta ei joka päivän ole pakko mennä samalla rutiinilla. Ei sun ole mikään pakko pestä 2 kertaa päivässä pyykkiä, tehdä iltapalaa koko perheelle, pakata miehen eväitä, siivota koko kämppää joka viikonloppu jne. Noi asiat on ihan sun oman pään sisällä "pakollisia", ei maailma siihen kaadu jos joskut vähän rikot sitä perusarkea :) Hyvä opettaa myös lapsia jo tekemään itselleen välipalaa ja siivoamaan, jos on jo kouluikäisiä. Mieskin varmaa osaa eväänsä hoitaa itse ;)
Onko sulla koskaan aikaa vain löhötä sohvalla lapsen kanssa? Se olisi myös tärkeätä. Ja mä sanon tämän kokemuksella. Tai en siis suurperheen äidin kokemuksella vaan sillä kokemuksella että viimeiset kaksi vuotta ovat olleet hurjat. Urheilin 5 krt vko, menin töihin kun lapsi oli 1,1v. Tein kolmen ihmisen työt yhden ihmisen palkalla. Kriisi, ero, muutto. Ja siten kriisi krt 10. En ole käynyt jumpassa kuukausiin. En jaksa. Koko kroppa on lamaantunut. Paras hetki on lapsen kanssa löhöily aamuisin ja iltaisin. Ihan parasta!
Itse heräsin tänään noin klo 15:00. Söin kaikessa rauhassa ja nyt keitin kahvit. Selailen AV:ta. Kyllä on niin rankkaa tämä elämä. *haukotus*
Ettei mies vaan olisi panemassa nuorempia ja kauniimpia naisia ;)
Eroa vaikka siitä hyödyttömästä miehestä, joka ei hoida jälkeläisiään, siivoa kotiaan eikä edes pakkaa eväitään, niin sitten sulla on edes yksi lapsi vähemmän hoidettavana.
No on täällä ns. pakko siivota joka viikko. Koirankarvaa tulee tolkuttomat määrät. Ja ruokaa teen joka päivä, koska talous on tällä hetkellä sen verran mitoitettuna, että ei ole varaa molempien syödä ravintoloissa lounasta. Ja lapsille on pakko tehdä ruoka. Välipalat ottavat toki itse ja lämmittävät itse ruokansa. Pyykkiä tulee harrastusten vuoksi paljon, samoin koirien vuoksi. En tiedä mistä tätä lieventäisi, töissä isoja juttuja ja ne vie energiaa melkoisesti.
Suorittaminen on jäänyt päälle ja sen kierteen katkaisu on todella vaikeaa. En kestä kaaosta kotona, en viihdy siinä ollenkaan. Nyt vain alkaa olla mitta täynnä ja energiat loppu.
ap
Delegoi ennen kun olet burnoutissa.
Jos sinä teet ruoan, tee vähintään kahdeksi päiväksi kerralla. Jos teet samaan aikaan kaksi ruokaa, menee kolmekin päivää tuntematta yksitoikkoiselta. Teillä on auto; käymään kaupassa kerran viikossa, säästyy aikaa ja voimia.
Mies osaa varmasti ripustaa pyykit ja tyhjentää tiskikoneen. Jos ei osaa, on aika opetella. Lisäksi kumpaankin pystyy pitkänkin työvuoron jälkeen. Samoin koirien lenkitykseen.
Siivouksen voi myös ostaa.
Voivatko lapset kulkea julkisilla/saada kyydin muualta/vähentää menojaan? Tuossa ei ole mitään järkeä, että hyppään ruoanlaitosta viemään ja hakemaan molempia erikseen. Ei ihme, että päivät ovat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
No on täällä ns. pakko siivota joka viikko. Koirankarvaa tulee tolkuttomat määrät. Ja ruokaa teen joka päivä, koska talous on tällä hetkellä sen verran mitoitettuna, että ei ole varaa molempien syödä ravintoloissa lounasta. Ja lapsille on pakko tehdä ruoka. Välipalat ottavat toki itse ja lämmittävät itse ruokansa. Pyykkiä tulee harrastusten vuoksi paljon, samoin koirien vuoksi. En tiedä mistä tätä lieventäisi, töissä isoja juttuja ja ne vie energiaa melkoisesti.
ap
Et tiedä? Saako neuvoa?
Ylös klo 6, pesukone pikaohjelmalla pyörimään, koirat ulos, lehden haku -> stop. Lopeta lehden tilaus.
oma aamupala, lasten raahaaminen ylös sängyistä, aamulääkkeet niitä tarvitseville, töihin.
Töistä hakemaan yhtä lasta, kauppaan, kotiin tekemään ruokaa, jätän ne puolivalmiina odottamaan ja lähden heittämään yhtä lasta treeneihin. Stop. Onko pakko treenata? Kuka sitä haluaa? Kenen lajivalinta?
Jatkan ruuanlaittoa, vien toisen lapsen treeneihin. Stop. Sama juttu, kuka haluaa treenata? Kenen lajivalinta?
takaisin kotiin, ruoka ehkä valmiina, hakemaan lasta treeneistä, kotiin, hakemaan toista lasta treeneistä, kotiin.
Kello on tuolloin 20, pesukone vielä päälle,stop. Pitääkö pestä 2xpv?
lasten vaatteiden laittaminen, muut varusteet, stop. Mitkä varusteet?
tiskikoneen tyhjennys, ja iltapala lapsille. Omien ja miehen eväiden pakkaaminen, ison koululaisen ruoka valmiiksi odottamaan jääkaappiin. Ja nukkumaan. Ja aamusta sama.
Viikonloppuisin on se ero, että en mene töihin, mutta kuljen treeneissä ja kilpailuissa, stop. Mitä se mies tekee viikonloppuisin? Kimppakuljetuksia kilpailuihin?
teen taas ruokaa, pyykkään, siivoan koko kämpän, hoidan pihahommat stop. Lopeta pihahommat jos et nauti niistä. Piha ei sinua kaipaa.
kaikki muutkin korjaukset.Stop. Ensi syksynä on paremmin aikaa.
MILLOIN MÄ VOIN LEVÄTÄ? Päätät levätä huomen illalla. Voit joskus tarjota puolieineksiäkin.Ja jättää yhden pyykkivuoren pesemättä, käsket käyttää vielä yhden kerran. Sano että luonto kiittää vähemmästä pesemisestä.
En tajua! Miksi ajelet niin paljon edestakaisin? Kimppakyytejä sopimaan nyt heti!
Mies voi tyhjentää ja täyttää tiskikoneen. Lapset osaavat ripustaa pyykkejä. Miten sitä on niin paljon? Illalla JA aamulla? Pissaako joku sänkyyn? Eikö aamupyykki silloinkin riittäisi?
Vastaatko koirastakin yksin? Miksei mies käytä? Lapset?
Viikonloppuna voi tehdä yhdessä koko perheellä monta eri ruokaa pakkaseen niin arkena jää ainakin parilta päivältä ruoanlaitto.
Vaikka heti. Tuo elämä on oma valintasi.