Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita äitejä joita PERHEKERHOT eivät kiinnosta??

Vierailija
09.03.2006 |

En tunne itseäni lukuun ottamatta ketään ja siksi kyselen mielenkiinnosta.

Minulla on aika pienet lapset, kolmas tulossa kesällä, enkä jaksa yhtään kiinnostua niistä.

Kaikki kulmakunnan kotiäidit ovat jo aamuyhdeksän aikaan yhdessä menossa niihin kerhoihin. Muutenkin on paljon alle 2-vuotiaiden harrasteita ja sitten kautta rantain kysellään/ihmetellään kun jotain ei oikein jaksa innostaa.

Mä en halua näiltä kotiäitivuosilta sitä että mun on oltava aina tiettyyn aikaan aamusta jossain kerhossa yhdessä kaikkien muiden kanssa. Meillä ei herätä 6-7:n välillä aamulla vaan myöhemmin, enkä jaksa ottaa stressiä siitä että pitäisi vielä jonnekin kahvittelutuokioon ehtiä.

Tapaan kyllä muita äitejä säännöllisen epäsäännöllisesti ja ihan kiva niin. Se ei sido mihinkään tiettyyn aikataulutukseen eikä siihen että olisi oltava osa jotain tiettyä ' äitiryhmää' . Voi jutella kenen kans milloinkin ja aikatauluttaa oman päivänsä vapaasti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona.

Nyt toisen lapsen vauva-aikana olen löytänyt tieni perhekerhoon ja avoimeen päiväkotiin, enkä enää tulisi toimeen ilman niitä. Aktiivinen esikoinen tarvitsee jotakin tekemistä päivittäin, ja mielelläni itsekin tapaan samalla muita äitejä. Parhaiten se onnistuu kerhoissa, joissa on takuuvarmasti muita samaan aikaan, toisin kuin lähistön ainoassa leikkipuistossa, jossa olemme useimmiten olleet ainoina leikkimässä.

Mitään kuppikuntaisuutta en ole täälläpäin kerhoissa havainnut, tai ainakaan en itse koe jääneeni millään tavalla ulkopuoliseksi, vaikka osa äideistä on tuntenut toisensa jo kauan ennen kuin olen alkanut kerhoissa käymään. Mitenkään aikataulutetuksikaan en elämäämme kerhojen takia koe, sillä meillä avoin päiväkoti on auki aamusta iltapäivään, joten sinne voi mennä silloin kuin omaan päivärytmiin parhaiten sopii.

Itse tulisin varmaan sekopäiseksi jos olisin kaiket päivät vain lasteni kanssa, etenkin kun tuttavapiiriimme ei kuulu lapsiperheitä (muuta kuin niitä, joihin olen tutustunut kerhojen kautta) ja näin ollen äiti-lapsikontaktit ovat juuri kerhojen varassa. Mutta ymmärrän kyllä, että joku voi viihtyä ilman kerhojakin, itsekin pärjäsin pitkään niin. :)

Vierailija
22/28 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi viihtyy siellä hyvin, äiti saa rauhassa kahvitella :D, lisäksi olen kotoisin muualta ja tutustunut muihin äiteihin kerhossa, mikä on mukavaa. Meillä heräillään viimeistään kasilta ja syödään kahdeltatoista, joten noi kerhoajat sopii hyvin. Eihän kukaan pakota käymään kerhoissa joka kerta, me käydään silloin kun se tuntuu kivalta, mikä on useamman kerran viikossa.

Tulee kiva fiilis, kun heti aamusta on menossa ja laittanut itsensä ihmisen näköiseksi. Antaa potkua loppupäivään. Ja jutellahan voi kenen kanssa huvittaa ja itsekin voi aloittaa puheenaiheita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie..kolmena aamuna viikossa muutama hullu tunti...siinähän on melkoinen määrä tunteja vielä sille kiireettömälle oleilulle ja nautinnolle vaikka kerhossa kävisikin ja lapsi oppisi toimimaan esim. ryhmässä ja paljon muitakin sosiaalisia taitoja..

Vierailija
24/28 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhekerho vaan kerran viikossa, ja sinne menin ja menen väkisin aina ihan vaan lapseni takia.

Itse en ole yhtään sosiaalinen, enkä osaa jutella ihmisille, mua ällöttää se perhekerhon meininki että väkisin ja paniikissa joka mamma yrittää tutustua toisiinsa ja pakko saada " ystäviä" .

Ja sit tietty tämmönen mamma joka ei paniikissa hae seuraa, jätetään tietenkin yksin lapsineen. Mut sitä mää haluankin! Ärsyttää koko touhu, mutta lapsen takia täytyy käydä!

Vierailija
25/28 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä ole löytynytkään.

Vierailija
26/28 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tunne tältä paikkakunnalta ketään, mutta vastaanotto pelottaa. Jos vaikka kovinkin sisäänlämmeneet piirit =/... Pienessä kylässä kun asun.

Vierailija
27/28 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan tekosyyn löydän jätän väliin, mutta jonkun verran käydään , että tuo ujo lapsi väjän sosiaalistuisi.

Mitä kauemmin oon käynyt oon kyllä huomannu, että ihan kivoja tyyppejä sieltä löytyy kun tutustuu!

Eikä todellakaan vaan vertailla kakkavaippoja vaan keskustelut pyörii työasioista vapaa-aikaan, matkusteluun ja sillä tasolla milloin mistäkin!

Mulla ja varmaan tässä ketjussa monella muullakin kiikastaakin siitä, ettei oikeesti ole tarvetta luoda uusia kontakteja joten ei kiinnosta ne uudet ihmiset tippaakaan....harmi sinänsä, sieltäkin kun voisi löytyä mitä samanhenkisin ystävä!

Vierailija
28/28 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan. Onko niitä täällä Espoossa? Kiinnostuin heti!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän