Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä pelinkehittäjälle?

Vierailija
03.11.2016 |

Työskentelen pelinkehittäjänä pienessä firmassa parin kaverin kanssa (en siis missään Supercellissä, eli en ole miljonääri enkä ikinä tulekaan olemaan). Teemme lapsellisia nörtti pelejä lapsellisille miehille. Itsekin olen ällö nörtti mies (sinkku totta kai).

Ajattelin kun täällä on keskusteltu peleistä, niin jos jollain olisi kysymyksiä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka noloa on, kun ei osaa edes yhdys sanoja?

Vierailija
2/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotteko kaljaa työaikana? Olen nimittäin kuullut, että pelipiireissä työnteon käsite on hieman erillainen perinteiseen malliin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotteko kaljaa työaikana? Olen nimittäin kuullut, että pelipiireissä työnteon käsite on hieman erillainen perinteiseen malliin verrattuna.

Jos täytyy koodata tai mallintaa pari vuorokautta putkeen, niin juon kaljaa samalla. Naiset istuu paperia pyörittämässä kunnan töissä, niin on varmaan vaikea käsittää miltä tuntuu työ, jossa voi joutua tekemään parissa päivässä saman verran töitä kuin naiset kuukaudessa siellä kunnalla.

Vierailija
4/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin sellaisen pelinkehittäjän netistä. Ei ole peli kehittynyt yhtään vaikka päivittäin olen käyttänyt. Saanko rahat takaisin?

Vierailija
5/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida olla pelinkehittäjä. 0/5.

Pelinkehittäjät roikkuvat irqssä.

Vierailija
6/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo aloitus, veikkaan että oikea pelinkehittäjä osaisi trollatakin paremmin.

Vierailija
7/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi idea erilaisesta pelistä puhelimille/tableteille.

Millä kielellä/ohjelmalla kannattaisi aloittaa ekan version teko. Pelin tekisin alkuun Androidille. C kielellä olen joskus kauan sitten kohdannut hieman työssäni eli pikkasen tietoa löytyy ohjelmoinnista valmiiksi

.

Vierailija
8/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kielellä/ohjelmalla kannattaisi aloittaa ekan version teko. Pelin tekisin alkuun Androidille. C kielellä olen joskus kauan sitten kohdannut hieman työssäni eli pikkasen tietoa löytyy ohjelmoinnista valmiiksi

.

Java.

Vierailija
9/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Lataa Unity3D. Ohjelmalle löytyy hyvät tutorialit netistä.

Ei ap.

Vierailija
10/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit paskentuneet huomattavasti 90-lukuun verrattuna. En hyväksy mitään valmista 3d-pelimoottoria, mitä joku muu on kehittänyt, vaan se pitää tehdä itse, eikä mitään graffakorttien graffaefektejä saa käyttää. Silti tehoa pitää riittää enemmän kuin grafiikkakorttien kanssa. Eli ihan CPU:ta saa vain käyttää grafiikkaefektien tekoon. Muuten en osta mitään peliä, enkä suosittele muillekaan sellaisia pelejä, jotka on tusinatuotolla tehtyjä.

Esimerkki: kun meillä on pallo, ja sen pinta teksturoidaan, niin paskaa paketissahan se on, jos jotain kolmioita käyttää, pitää jokainen pikseli mapata erikseen. Nämä kolmiot mitä grafiikkaraudassa on, on sellaista kakkaa, ettei tosikaan.

Vierailija
11/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Java.

Java? Oikea vastaus on C#.

Vierailija
12/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Java.

Java? Oikea vastaus on C#.

Androidin virallinen kehitysympäristö käyttää Javaa. Toki voit Visual Studiolla Xamarinin kautta käyttää myös C# mutta itse suosin tuota virallista työkalua.

Vierailija
13/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse perustaneet firman?

Mistä saatte ideoita peleihin?

Miten markkinoitte tuotteenne?

Millä teknologioilla pelit kehitätte?

Vierailija
14/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelit paskentuneet huomattavasti 90-lukuun verrattuna. En hyväksy mitään valmista 3d-pelimoottoria, mitä joku muu on kehittänyt, vaan se pitää tehdä itse, eikä mitään graffakorttien graffaefektejä saa käyttää. Silti tehoa pitää riittää enemmän kuin grafiikkakorttien kanssa. Eli ihan CPU:ta saa vain käyttää grafiikkaefektien tekoon. Muuten en osta mitään peliä, enkä suosittele muillekaan sellaisia pelejä, jotka on tusinatuotolla tehtyjä.

Esimerkki: kun meillä on pallo, ja sen pinta teksturoidaan, niin paskaa paketissahan se on, jos jotain kolmioita käyttää, pitää jokainen pikseli mapata erikseen. Nämä kolmiot mitä grafiikkaraudassa on, on sellaista kakkaa, ettei tosikaan.

aika helmi...

...siis se pallero joka piirretään ilman kolmioita

Vierailija
15/15 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy koodata tai mallintaa pari vuorokautta putkeen, niin juon kaljaa samalla. Naiset istuu paperia pyörittämässä kunnan töissä, niin on varmaan vaikea käsittää miltä tuntuu työ, jossa voi joutua tekemään parissa päivässä saman verran töitä kuin naiset kuukaudessa siellä kunnalla.

Voi kun saisikin tehdä töitä pari vuorokautta putkeen! Kunnan työajat on syvältä. Olen nainen ja olen myös koodannut työkseni, mutta vain muutaman vuoden olin firmassa, jossa oli oikeasti vapaat työajat. Ja joo, kyllä koodatessa kalja maistuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan