Miksi ihminen haluaa lomalle maahan, joka ei tunnusta hänen oikeuksiaan?
Tässä Matkaoppaita sivusilmällä katselin ja Tunisiassa suomalaisnaisilla oli huivit päässä jossain vierailukohteessa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla tai maasta pois!
Suomessa tämä ei ainakaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Mun on pakko asiakaspalvella ihmistä, jonka kasvoja en näe, enkä siis oikeasti voi tietää kuka hän on. Koska uskonto. Lomalla täytyisi pistää huivi päähän, koska uskonto. Olen ateisti. No pitäkööt turisminsa, onneksi on vielä muitakin paikkoja mihin rahansa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Mun on pakko asiakaspalvella ihmistä, jonka kasvoja en näe, enkä siis oikeasti voi tietää kuka hän on. Koska uskonto. Lomalla täytyisi pistää huivi päähän, koska uskonto. Olen ateisti. No pitäkööt turisminsa, onneksi on vielä muitakin paikkoja mihin rahansa kantaa.
Mistä tiedät kuka joku ihminen on vaikka näet sen naamankin jos et tunne sitä?
Minusta on mielenkiintoista käydä paikoissa, joissa ihmiset elävät toisin kuin me Suomessa. Ja sen hetken tietysti elän heidän sääntöjensä mukaan niiltä osin kuin se on tarpeen.
Mua ahdistaa jo se että jossain katolisessa kirkossa pitää peittää joskus melkein nilkkoihin asti jalat vaikka asteita olisi 35.
Ei alistettu kirjoitti:
Minusta on mielenkiintoista käydä paikoissa, joissa ihmiset elävät toisin kuin me Suomessa. Ja sen hetken tietysti elän heidän sääntöjensä mukaan niiltä osin kuin se on tarpeen.
Jep, se on niin hitsin jännittävää. Vähän kuin jokin teemapuisto. Valoja päälle jumalauta, kyse on syrjinnästä josta paikalliset kärsivät joka helvetin päivä. Se on oikeaa elämää eikä mitään leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyyden todistaminen on helpompaa, jos naama näkyy.
Koska se on vaan loma. En tykkään Yhdysvaltojenkaan politiikasta millään tasolla ja silti rakastan lomailla sen eri kohteissa. Ikinä en muuttaisi sinne asumaan näistö syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyyden todistaminen on helpompaa, jos naama näkyy.
Vaikea kuvitella että Talebaneja olisi Suomessa niin paljon, että niiden naiset pääsisivät elämääsi haittaamaan ihan jatkuvasti. Ja jos huivi peittää kasvot, pyydetään huivia siirtämään niin että voi verrata henkilökortin kuvaan - ovathan he jo kuvassa ilman huivia. Taisit vain keksiä juttusi, etkä oikeasti ole töissä missään.
Tainnut Tunisiassa asiat sitten muuttua arabikevään jälkeen. Itse olin lomalla siellä yksin ja oli tosi mukava maa. Mm. erittäin hyvä ja helppo julkinen liikenne, niin ei tarvinnut kökkiä vaan hotellialueella. Ranskaa olisi voinut osata, kaupan kassat eivät yleensä puhuneet englantia.