Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä minä teen??? Sisko ja hänen lapset on meillä evakossa ja mies valittaa ja haluaa ne ulos!!

Vierailija
02.11.2016 |

Mun pikkusysteri tuli lapsineen meille kun hänen avosuhde lasten isään kariutui. Samassa rytäkässä heiltä meni asunto (miehen työsuhdeasunto Hgin keskustassa) ja sossu pystyi tarjoamaan vain kämppiä jostain Vuosaaresta tai Pukinmäestä.

Niin päätettiin, että sisko tulee lapsineen meille, kun meillä on tilaa vaikka kuinka omakotitalossa. Ja mulla on seuraa, kun olen lapsen kanssa kotona.

Mut tämä ei enää sovikaan mun miehelle. Ei kuulemma ole enää omaa rauhaa, lapset riehuu kaikki illat ja syövät meidän rahoilla maksamatta mitään.

Kuinka tyhmä pitää miehen olla ettei tajua mitä he ovat juuri käyneet läpi? Sisko käy 3 kertaa viikossa terapiassa työstämässä tätä eroa ja lapset on varmaan traumatisoituneet. Riitelevät vielä elatuksesta ym.

Siis mies haluisi heidät mieluummin johonkin Pukinmäkeen, en voi tajuta. Uhkaa lähteä itse jos sisko ei muuta. Sisko pitää nyt saada jaloilleen äkkiä ja siihen tarvitaan apua. Mitä mä voin tehdä on viettää hänen kanssa niin normaalia lapsiperheen arkea kuin mahdollista.

Mitä mä teen?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat vähän erilaisen provon AV:lle. Se helpottaa.

Vierailija
2/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja sossu pystyi tarjoamaan vain kämppiä jostain Vuosaaresta tai Pukinmäestä."

...ja ongelma oli että?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit miehelle. Miksi sisko ei voisi muuttaa Vuosaareen tai Pukinmäkeen?

P.S. Soita nyt vielä sossuun, että eikö siskon perheelle löytyisi tilavaa asuntoa Eirasta tai Punavuoresta.

Vierailija
5/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit yrittää tukea siskoasi pääsemään jaloilleen, auta etsimään asuntoa yms. Ei hän muuten ikinä selviä erosta ja opi selviytymään itse ja nousemaan jaloilleen jos annat hänen ikuisuuksiin asua luonasi. Ymmärrän miestäsi ja painosta hänelle ja siskolleni että tämä on väliaikaista. Tehkää yhdessä työtä sen eteen että siskoni alkaa ottamaan vastuuta itsestään ja elämään omaa elämäänsä, eikä tuudittaudu liikaa sinun ja miehesi kontolle.

Vierailija
6/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
7/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja ongelma oli että?

No ymmärtät varmasti itsekin miksi siskoni ei halua muuttaa Kaartinkaupungista Vuosaareen vain siksi, että mies hankaa vastaan esim elatusapuasiassa?

Sisko asui ennen miestä ja lapsia omassa kämpässä Punavuoressa, nyt se kämppä on myyty ja mies tuhlannut rahat esim autoon ja veneeseen.

Ap

Vierailija
8/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja ongelma oli että?

Ymmärrän hyvin jos jollain on huono muistot ns. "huonosta" asuinalueesta. Eikä halua sellaiseen uudestaan.

Vierailija
9/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja ongelma oli että?

No ymmärtät varmasti itsekin miksi siskoni ei halua muuttaa Kaartinkaupungista Vuosaareen vain siksi, että mies hankaa vastaan esim elatusapuasiassa?

Sisko asui ennen miestä ja lapsia omassa kämpässä Punavuoressa, nyt se kämppä on myyty ja mies tuhlannut rahat esim autoon ja veneeseen.

Ap

Auto ja vene myyntiin.

Vierailija
10/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit yrittää tukea siskoasi pääsemään jaloilleen, auta etsimään asuntoa yms. Ei hän muuten ikinä selviä erosta ja opi selviytymään itse ja nousemaan jaloilleen jos annat hänen ikuisuuksiin asua luonasi. Ymmärrän miestäsi ja painosta hänelle ja siskolleni että tämä on väliaikaista. Tehkää yhdessä työtä sen eteen että siskoni alkaa ottamaan vastuuta itsestään ja elämään omaa elämäänsä, eikä tuudittaudu liikaa sinun ja miehesi kontolle.

Sitähän mä juuri teenkin. Ja sisko siis käy terapiassa. Ja hän on ekonomi eli osaa varmaan itsekin vuokrata kämpän. Pointti on nyt se että hän haluaa asua meille kunnes saa asiat järjestykseen esim yhteinen omaisuus miehen kanssa myytyä ja elatusapukuvio toimimaan.

Ap

Vierailija
11/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei kyl tarjoa mitään kämppiä, et sillee....

Vierailija
12/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja ongelma oli että?

Ap

Auto ja vene myyntiin.

Ne pitäisi löytää ensin. Ja omistussuhteet selvittää. Mies ei ole yhteistyökykyinen. Ap

Vierailija
13/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ihmisoikeusrikos. Äkkiä vaatimaan vaikka Katajanokalta asuntoa, ja sitten valitus vaikka EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen. Ei noin ihmisiä kohdella.

Vierailija
14/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotat miestä auttamaan siskoa, että auttaisi sen kämpän etsimisessä eikä huutelisi turhia. Kannattaa liittyä vuokra-asunnot Helsinki-ryhmään facebookissa ja päivystää useamman ihmisen voimin näitä vuokra-asuntoja välittäviä sivuja. Itse sain aikoinaan VVOlta kamalan nopeassa tulipalokiireessä sattumalta tosi hyvän asunnon, kun meinasin päätyä kadulle lasten kanssa väkivaltaisen avoliiton päätteeksi. Ymmärrän hyvin, ettei pienten lasten kanssa jonnekin Vuosaaren huvita lähteä. Siinähän vaikeutuu tarhaan kulkemiset tai lasten koulumatkatkin aivan törkeästi ja kun elämä on mennyt kasaan niin parasta mitä lapsille voi tarjota on stabiili ympäristö eikä joku hätämuutto ekaan mahdolliseen asuntoon, mistä tulee kiire muuttaa kumminkin takaisin oikealle alueelle. Yritä vedota nyt miehen tunteisiin, kun kyse on niiden lapsien olosta. Todennäköisesti käyvät erosta itsekin prosessia läpi ja taas uusi ulospotkaisu voisi oikeasti oll kunnon potku palleaan.

Vierailija
15/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu ei kyl tarjoa mitään kämppiä, et sillee....

No kyllä vaan laittaa kaupungin vuokrajonossa kiireelliseksi. Sori, että me ei olla niin totuttu asioimaan näiden viranomaisten kanssa. Koska me pidetään huoli toisistamme PERHEESSÄ. Mitä mun mies ei nyt ymmärrä.

Meillä on kolme vierashuonetta tyhjinä ja leikkihuone 7 kk vauvalle. Kyllä yksi sisko ja kaksi serkkua tänne sopii. Ap

Vierailija
16/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi tilanteessa jostain täytyy pystyä tinkimään. Väliaikaisesti hän voi lapsineen asua "huonommallakin" alueella jos rahaa ei muuhun ole. Hankkikoon asunnon haluamaltaan alueelta kun on siihen varaa. Jos jatkat siskosi majoittamista luonanne miehen vastustuksesta huolimatta ajaudut itse miehesi kanssa eroon.

Vierailija
17/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa viikossa terapia ei ole edullista kuka sen maksaa ja millä rahalla ? 

Vierailija
18/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin tarinaa niin että pistätte siskosi kanssa sinun miehesi evakkoon sinne siskosi miehen luo.

Vierailija
19/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekonomilla ei ole varaa vuokrata tai peräti ostaa kämppää haluamaltaan alueelta. :D Joo jep.

Vierailija
20/64 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin asunnonvälitys siirtyi sossuun? En ole kuullut minäkään tästä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi