Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvä mies, jolla ei jää rahaa lainkaan säästöön... onko seurustelukelpoinen

Vierailija
02.11.2016 |

Tapasin miehen, joka tuntui mukavalta. Hänen arvonsa tuntuvat itselleni sopivilta, paitsi rahankäytön osalta. Itse elän aina niin, että rahaa jää säästöön. Minulla on yksi lapsi, jonka kanssa asun omistusasunnossa. Pystyn maksamaan lapsen harrastukset ja välillä matkustamme. Mies asuu tutun asunnossa yhtiövastikkeen summalla, ajelee hyvin huonokuntoisella autolla, vaikka käy töissä. Hänellä ei kuitenkaan ole laskuja rästissä yms. Hän perustelee taloudellista tilannettaan huonolla palkalla.

Onko mahdollinen suhde aivan tuhoon tuomittu? Itse koen tärkeäksi vanhempana, että raha-asiani ovat vakaalla pohjalla. Sekoittaisiko tällainen mies ne aivan solmuun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol on sulla elämänarvot kohillaan. Raha se on tärkein asia elämässä. Toivottavasti haaksirikkoutuisit autiolle saarelle niin saisit vähän perspektiiviä elämään.

Vierailija
2/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ongelmat, voi kyylelvirta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on muuten mukava eikä esim. kampea sun kukkarolle niin mikä estää seurustelemasta?

Vierailija
4/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voisi sekoittaa sun raha-asiat??

Vierailija
5/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kattelisi... seurustelusta toivoo yleensä yhteen muuttoa ja hyvin erilaiset taloudelliset arvot kaataisivat suhteen tai ainakin aiheuttaisivat riitoja.

Vierailija
6/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen pitkällä tähtäimellä... esim. yhteen muuttoa. Esim. yhteisen isomman asunnon hankinta jäisi vain haaveeksi, koska miehellä ei olisi varaa maksaa lainaa... kun sitä rahaa ei nytkään jää mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
7/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurustelun aikana opettaa sille parempia taloustaitoja ja jos ei mene oppi perille, niin ei ainakaan muuttaa yhteen.

Itselläni insinöörimies joka avasi ensimmäisen säästötilinsä tavattuaan minut noin 30v ikäisenä. Sitä ennen ei ole säästänyt mitään ja vanhemmat opettaneet että osamaksu on hyvä juttu. Itse olen sijoitus- ja säästöasioihin vihkiytynyt rahoitusalan työntekijä ja olin järkyttynyt. Mies oli kuitenkin ihana ja sitten vaan opetin sille taloustaitoja ja näin vuosia myöhemmin, on ihan kelpo pitämään eurot kurissa ja tilit plussalla. Ei kannata heittää heti kaivoon jos muuten synkkaa, ymmärrän kuitenkin jos haluat pitää taloutesi vakaana ja toivot sitä myös mieheltä

Vierailija
8/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
9/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen pitkällä tähtäimellä... esim. yhteen muuttoa. Esim. yhteisen isomman asunnon hankinta jäisi vain haaveeksi, koska miehellä ei olisi varaa maksaa lainaa... kun sitä rahaa ei nytkään jää mihinkään ylimääräiseen.

Eihän se asuntolainan lyhennys välttämättä mitään "ylimääräistä" ole. Toiset elää niin että kaikki ylimääräinen menee, se ylimääräinen vain vaihtelee sen mukaan miten on pakollisia kuluja kuten vaikka se lainanlyhennys.

Vierailija
10/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa jättää ko. miehen jonkun seuraavan löydettäväksi. En halua riskeerata tahallani taloudellista vakauttani, joka vaarantaisi pahimmillaan lapseni elintason.

Vierailija
11/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli aivan samanlainen! Ei säästöjä ja palkka tuntui kuluvan milloin mihinkin, vetosi pienipalkkaisuuteen vaikka ihan normipalkkaa mielestäni saa. No, meidän suhteen myötä mies on oppinut erilaisen rahankäyttötavan. Säästää nykyään meidän yhteiselle tilille enemmän rahaa kuin minä. Puhuin hänelle säästämisen tärkeydestä useaan otteeseen ja säästin itse rahaa omalle tilille , jonne miehellä ei tietenkään ole pääsyä. Pikkuhiljaa hänen ajatukset muuttuivat eikä hän enää tuhlaa rahojaan. Ja ymmärtää sen että säästöt tuovat taloudellista turvaa.

Joten tämäkin mahdollista.

Vierailija
12/17 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän samanlainen. Palkka 4200 euroa kuussa mutta raha ei tunnu riittävän mihinkään, yhtään säästöjä ei ole. Omistusasunto toki on ja omaisuus karttuu sitä kautta, mutta minusta aikuisella ihmisellä pitäis olla edes muutaman satasen puskuri. Oma mies on "rahoissaan" jos ennen palkkapäivää tilille jää vaikka 50 euroa. Yleensä loppukuu mennään Visan turvin.

Itse olen taas ihan päinvastainen eli mulla on monen tonnin säästöt vaikka palkka ei mikään häävi ole. Välillä mua harmittaa, ettei voida vaikka lähteä matkalle ex tempore kun miehellä ei ole rahaa. Mulle tuo turvallisuudentunnetta se että tilillä on aina vähän pahanpäivän rahaa, jos tulee yllättäviä menoja. Ja semmoista vapaudentunnetta myös eli jos haluaisi joskus ostaa jotain kalliimpaa, niin se onnistuu kyllä.

Vierailija
13/17 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin seurustella tällaisen miehen kanssa. Hänellä tosin on oma asunto, josta maksaa vastikkeet ja lainan lyhennykset, lisäksi on auto jota makselee. Mua ei hämmästyttänyt lainkaan, ettei hänellä jäänyt rahaa säästöön, koska palkkansa oli samaa tasoa kuin itselläni. Nyt kun asutaan yhdessä ja kulut menee puoliksi, niin ollaan molemmat todettu rahojen riittävän aiempaa paremmin. Säästöön jää joka kuukausi jotain ja tehdään myös kaikkea kivaa, kuten matkustellaan ja käydään ulkona syömässä.

Ei kannata heti tuomita, ellet sitten varmasti tiedä miehen tuhlaavan rahojaan.

Vierailija
14/17 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä miehen luottotiedot. Seurustelin miehen kanssa, jolla oli ulosottovelkoja, eikä kertonut niistä. Tuollainen asenne voi kertoa myös runsaasta alkoholinkäytöstä, johon menee paljon rahaa. Alkuun voi pitää tämän piilossa. Minulla on tällaisests rahattomsta miehestä kokemus myös avioliitosta. Ei oppinut, vaikka yritin opettaa. Nyt ei maksa elareita, vaikka käy töissä, koska...tiedäthän, ei ole rahaa.

Vierailija
15/17 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli vähän samanlainen. Tili tuli ja tili meni, joka kuukausi.

Mä säästin koko ajan rahaa pienestä palkastani ja kolmessa vuodessa sain säästöön kymppitonnin. Hän sitten joskus vahingossa näki tuon tilin saldon ja siitäkös riemu repesi.

Tokaisi "mä en ymmärrä ihmisiä, jotka säästää" ja samaan hengenvetoon oletti, että koska mulla on noin paljon "ylimääräistä", mun pitäisi maksaa enemmän ja antaa rahaa kun hänen tilinsä on aina tyhjä. Vinkui vielä miten epäreilua on, että kaikilla muilla on rahaa paitsi hänellä.

Tuo oli yksi syy miksi on ex, ja luojan kiitos ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
16/17 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap... samaisen miehen mielestä hänen isänsä pitäisi avustaa häntä "kun sillä on niin paljon rahaa". Isä siis jo eläkkeellä ja kuulemma pihi. Se olisi kuulemma luonnollisesti oikein.... ikää siis jo miehellä 40. Minusta tuossa iässä pitäisi tulla omillaan toimeen.

Vierailija
17/17 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tarvitse naista mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi