Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko että työpaikallesi tulisi työttömiä tekemään töitä jotta saisivat työttömyyskorvausta?

Vierailija
02.11.2016 |

Vai pelkäätkö että saat lopulta itse potkut kun kerran työttömät tekevät saman homman ilmaiseksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan joo. Meidän alalla on aika tarkat määräykset, työtä tehdään lupakirjalla, joten siinä mielessä kukaan ei taitaisi haluta tulla tekemään sitä ilman palkkaa, mutta minulle kyllä passaisi, että ne jotka eivät ole päässeet opintojen jälkeen ollenkaan töihin, voisivat tulla. Ja minä voisin lopettaa jo, jos pääsisin sille eläkkeelle, jonka olen tähän mennessä kerännyt.

Vierailija
2/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottaisin työttömät avosylin tervetulleiksi. Noin 15 prosenttia työvoimastani on jo nyt korkeakouluopiskelijoita jotka mukisematta tekee työtä opintotuella. Miksi työttömät luulee että niillä on jotain erivapauksia sen asian suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Työpaikallani tarvittaisiin kipeästi lisää työntekijöitä mutta niitä ei palkata.

Vierailija
4/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät luulee että niillä on jotain erivapauksia sen asian suhteen?

Siis minkä suhteen?

Vierailija
5/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä suhteen?

Opiskelijat tekee työtä opintotuella ja -lainalla samalla kun työttömät lähinnä makaa kotona.

Vierailija
6/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla työkokeilijat ovat mahdottomuus, vastuukysymys. Onneksi, sillä mun mielestäni työstä kuuluu maksaa palkkaa.

Vierailija
7/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä suhteen?

Opiskelijat tekee työtä opintotuella ja -lainalla samalla kun työttömät lähinnä makaa kotona.

Mutta kenelle sinä sitten olisit valmis maksamaan palkkaa? Jollet työttömälle, joka tulisi töihin. 

Vierailija
8/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alalla työkokeilijat ovat mahdottomuus, vastuukysymys. Onneksi, sillä mun mielestäni työstä kuuluu maksaa palkkaa.

Turhaa byrokratiaa. Millä ihme alalla ikinä työskenteletkin, työkokeilijat mahdollistetaan helposti.

Vierailija
9/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä suhteen?

Mutta kenelle sinä sitten olisit valmis maksamaan palkkaa? Jollet työttömälle, joka tulisi töihin. 

Miksi maksaisin? Opiskelijat saa korvauksensa opintotuesta ja työttömät toimeentulotuesta tai työmarkkinatuesta.

Vierailija
10/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää että työttömät tekisivät minun töitäni. Toki jossakin suhteessa ylimääräiset käsiparit vaikuttaisi hoitaja mitoitukseen.

Vierailija
11/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Voisin ruoskia niitä kutaleita!

Vierailija
12/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä suhteen?

Miksi maksaisin? Opiskelijat saa korvauksensa opintotuesta ja työttömät toimeentulotuesta tai työmarkkinatuesta.

Jos olet yrittäjä niin toivottavasti kukaan ei tulekaan sinun firmaasi töihin millään ehdoilla ja jos olet palkansaaja, niin itsellesi olet kuitenkin ilmeisesti valmis joustamaan tässä asiassa, eli palkka kelpaa?

Vierailija
13/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää oman työni puolesta. Olen opettaja, eikä työtä voi tehdä kuin tietyllä pätevyydellä ja lainmukaisella palkalla. Joissain kunnissa tätä on yritetty kiertää, mutta nämä tapaukset päätyvät yleensä käräjille. Opettajaopiskelijoita toimii meillä tietysti harjoittelijoina, mutta tällöin on kyse opintoihin kuuluvasta ohjatusta harjoittelusta, eikä harjoittelija tee opettajan puolesta töitä. Opetusharjoittelija ei esimerkiksi koskaan pidä yksin tuntia (paitsi sijaisena, jolloin maksetaan normaali sijaisen palkka). Samoin esimerkiksi sivarit eivät saa opettaa.

Vierailija
14/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikeudenmukaista, että kaikki työt tekevät irtisanottaisiin Suomessa. Sen jälkeen olisi suuri avoin haku joka ikiseen työpaikkaan, ei mitään paperihakuja vaan ihmiset kävisivät juttelemassa työnantajien kanssa todistukset kassissa rekrytapaamisissa. Paikat täytettäisiin vapaasti, vanhoja ei tarvitsisi palkata jos ei haluaisi.

Silloin jokainen saisi mahdollisuuden, eivätkä samat virkaihmiset istuisi somettamassa koko 8 tunnin "työpäiväänsä" koska olisi riski ettei palkattaisi uudelleen.

Vierailija
15/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä suhteen?

Jos olet yrittäjä niin toivottavasti kukaan ei tulekaan sinun firmaasi töihin millään ehdoilla ja jos olet palkansaaja, niin itsellesi olet kuitenkin ilmeisesti valmis joustamaan tässä asiassa, eli palkka kelpaa?

Joka kerta kun laitan paikan hakuun, tulee vähintään se 200 hakemusta. Lisäksi avoimia hakemuksia tulee noin 25 per viikko. Itse teen työni niin halvalla kun on pakko mutten yhtään halvemmalla. Samalla tavalla kilpailutan työhakijat, eli paikat menee nykyään melkein aina opiskelijoille.

Vierailija
16/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla muita ideoita työttömien työllistämiseksi? Esimerkiksi työpaikkojen moottoriteiden rakentaminen/kunnostus kuten kolmannessa valtakunnassa? Natsi-Saksassa jos ei ollut töitä niin työpaikkoja luotiin.

Vierailija
17/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua ketään ulkopuolista ja alalle kouluttamatonta tyyppiä sotkemaan monimutkaisia tutkimus- ja työkuvioita. Kaikki alalle valmistuneetkaan ei hallitse tätä ja multa itseltänikin meni useampi vuosi oppia pelkästään työmetodien ja välineiden käyttö sujuvasti. Toisaalta tuskimpa niitä työttömiä tänne muutenkaan tungetaan.

Vierailija
18/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää oman työni puolesta. Olen opettaja, eikä työtä voi tehdä kuin tietyllä pätevyydellä ja lainmukaisella palkalla. Joissain kunnissa tätä on yritetty kiertää, mutta nämä tapaukset päätyvät yleensä käräjille. Opettajaopiskelijoita toimii meillä tietysti harjoittelijoina, mutta tällöin on kyse opintoihin kuuluvasta ohjatusta harjoittelusta, eikä harjoittelija tee opettajan puolesta töitä. Opetusharjoittelija ei esimerkiksi koskaan pidä yksin tuntia (paitsi sijaisena, jolloin maksetaan normaali sijaisen palkka). Samoin esimerkiksi sivarit eivät saa opettaa.

Tuo on sitä turhaa byrokratiaa joka poistuu viimeistään kun lukiot ja peruskoulut yksityistetään samalla tavalla kun ammattikoulut.

Vierailija
19/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sitä turhaa byrokratiaa joka poistuu viimeistään kun lukiot ja peruskoulut yksityistetään samalla tavalla kun ammattikoulut.

Ei opettaminen ole mitään rakettitiedettä. Toivottavsti turhet raja-aidat ja lokerot poistetaan pian, sillä korkeasti koulutettuja työttömiä on jo yli 50 000 ja koko ajan tulee lisää.

Vierailija
20/21 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin esimerkiksi sivarit eivät saa opettaa.

Onko oikeasti noin? Kieltääkö siviilipalveluslaki sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi