Minkälaiseen elämäntilanteeseen sinä miellät noin aika tasan 40-vuotiaan?
Miten sinä miellät noin 40-vuotiaan elämäntilanteen noin yleisesti ottaen?
- jos lapsia, minkä ikäisiä ovat, ovatko vauvaiässä, päiväkoti-iässä, ala-asteella, yläasteella vai jo lukiossa / amiksessa, asuvatko kotona
- toimeentulo ja rahatilanne / omaisuus
- työpaikka / opiskelu
- parisuhde, millainen, kuinka pitkä
Kommentit (50)
Reilu kaveri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu kaveri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-v Nainen: väsynyt ja elämään kyllästynyt rouva, joka on tukevasti keski-ikäinen ja masentunut.
40-v mies: Elää parasta Fonzie ikää. Pyörittää nippa nappa 18-kesäisiä tyttöjä, tekee uusia ennätyksiä punttisalilla ja ajaa moottoripyörää. Innostunut ja onnellinen.
Näin siis vain hieman yleistäen.
Kyllä se 40-v mies on ihan yhtä tukevasti keski-ikäinen kuin 40-v nainenkin.
Asenne ratkaisee ei ikä.
Niin eli nainen on urheilullinen ja menevä, mies rahjustaa kuin vanha pappa. Näin useimmiten.
Varmaan myös noinkin mutta ne nelikymppiset naiset mitä useammin näkee ovat kaikki 100-150kg enkä sanoisi niitä kovin urheilullisiksi vaikka olisi kuinka huumorintajuinen vaihan oletko eri mieltä ?
Se on harva joka on viitsinyt ja jaksanut huolehtia itsestään ja ulkonäöstään.
Siksi ne harvinaisuudet puolin ja toisin erottuvat edukseen.Taidetaan liikkua aika erilaisissa piireissä.
Saattaa olla ja hyvä niin ihan molemmille
Todella.
hanska kirjoitti:
Elää syrjäisessä mökissä seksiorjana. Voi omistaa paljonkin omaisuutta mutta on huumattu ja niin traumatisoitunut, ettei yleensä muista entisestä elämästään tuollaisia yksityiskohtia. Häntä käytetään seksuaalisesti hyväksi joskus useita kertoja päivässä, joskus ei pitkään aikaan. Hän ei tiedä vangitsijapariskuntansa nimiä. Joskus hänet siirretään sellistä olohuoneeseen viihdyttämään pariskunnan vieraita. Hän elää ruokinnasta toiseen, ilman ajantajua, ja kaikki muistot perheestä on tukahdutettu, koska lasten hädän miettiminen tuntui pahalta, vielä pahemmalta kuin toistuvat raiskaukset. Hänellä on tunne siitä, että oli joskus (viikkoja sitten? kuukausia? vuosia?) enemmän ihminen, mutta tuosta ihmisyydestä on vaikea saada mitään selvää otetta.
Ootko katellut Westworldia?
Vierailija kirjoitti:
Otan tästä mallia 5-vuotissuunnitelmaani ja työhaastattelujen "missä näet itsesi 5 vuoden päästä?" - kyselyihin
35, juuri valmistunut työtön maisteri, avioliitossa, ei lapsia tai suunniteltuja lapsia, vuokra-asunto.
Nyt äkkiä jotain suuntaa elämälle tai katkeroidut ennen neljääkymppiä. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan tästä mallia 5-vuotissuunnitelmaani ja työhaastattelujen "missä näet itsesi 5 vuoden päästä?" - kyselyihin
35, juuri valmistunut työtön maisteri, avioliitossa, ei lapsia tai suunniteltuja lapsia, vuokra-asunto.
Nyt äkkiä jotain suuntaa elämälle tai katkeroidut ennen neljääkymppiä. Kokemusta on.
Ei suunta ja suunnitelmatkaan takaa mitään. Työpaikan voi menettää, mies voi jättää, voit sairastua, voit olla lapseton...
No, eipä ole mitään stereotyyppistä mielikuvaa kyllä. Itse olen lapseton 40 v. nainen ja siskoni oli ikäisenäni jo mummo. Monilla kavereilla on takana jo avioero ja uusi liitto, mutta sitten on meitä koskaan avioitumattomia.
Työura voi olla tässä vaiheessa jo hyvin pitkällä, itsekin valmistuin korkeakoulusta jo 22-vuotiaana. Toisaalta moni on jo ehtinyt vaihtaa ammattia, ehkä useastikin.
Pelkkää hyvää ja iltapalaksi perunamuusia ja tölkkilihapullia 😀😃
Vierailija kirjoitti:
Usein saa lukea, että noin 40-vuotiaalla on jo isot lapset ja on helppoa sillä saralla. Itsellä aina kohoaa kulmakarvat näin yleisestä olettamasta, sillä miellän, että suurin osa tekee ne lapset 30+ vuotiaana, jotenka tuon ikäiselle miellän jopa vaippaiässä olevan iltatähden ja että ne vanhimmat lapset ovat juuri aloittaneet koulun.
En tod miellä, että tuon ikäisellä olisi lapset muuttaneet kotoa tai että olisi jo isoäiti (vaikka iän puolesta voisikin olla).
Minulla on työkavereina useita tasan 40-vuotiaita naisia. Yhdellä on täysi-ikäinen lapsi, mutta myös 3 v. uudesta suhteesta. Tavallisimmin esikoinen on eka-tokaluokkalainen ja lapsia on kaksi tai kolme. Kaksi työkaveria on nyt äitiyslomalla. Kolmella ei ole lasta lainkaan. Akateemisessa asiantuntijatyössä olevia olemme, se selittänee sitä, että lapsia ei tavallisesti ole hankittu kovin nuorena.
Tosi paljon hajontaa tietysti. Minulla (39v) asiat ovat näin: lapset eskarissa ja alakoulussa. Olen naimisissa lasten isän kanssa. Määräaikainen työ, jossa olen kyllä ollut jo 10v, eli määräaikaisuuksia ketjutetaan. Opiskelut pääosin tehty, kahta ammattiin liittyvää jatkotutkintoa vielä teen. Rahatilanne melko ok: tosi iso asuntolaina, mutta siitä on jo kolmannes maksettu. Rahaa ei jää säästöön, tai jää aina jonkin verran, mutta sitten säästöt palavat esim. autoon, pesukoneeseen tai remonttiin. Käymme ulkomailla noin kerran vuodessa. Varmaan olen aika keskiverto nelikymppinen.