Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka osaatte yhdistellä eri makuja: auttakaa voileipäkakun kanssa

Vierailija
01.11.2016 |

Auttakaa kasvisvoileipäkakun täytteiden valitsemisen kanssa.

Olen ajatellut, että laittaisin kakkuun kahta täytettä. Haluan ehdottomasti käyttää punajuuri-hummustäytettä, johon tulee hummusta, etikkapunajuurta, paprikaa ja maustamatonta jugurttia.

Toisen täytteen suhteen olen epävarma. Haluaisin, että täytteiden maut sopisivat yhteen.

Mitä mieltä olette, sopisiko pestotäyte punajuuren kaveriksi, vai riitelevätkö ne keskenään? Tähän täytteeseen tulisi siis pestoa, (valkosipuli)tuorejuustoa ja ranskankermaa. Mielelläni myös lisäisin tähän jotain "suutuntumaa" tuovaa, mutta mitä se voisi olla? Kurkku ei käy.

Saa ehdottaa myös muita täytteitä tuon pestojutun tilalle!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jku voi ajatella vain ruokaa?

Vierailija
22/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain papua vaikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tuorejuustoon esim.oliiveja tai kapriksia.

Tai jotain yrttiä esim. basilikaa.

Vierailija
24/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auramurua ja punajuurta

Tai vuohenjuustoa

Aavikado?

Vierailija
25/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuren kanssa käytetään aika paljon sinihomejuustoa.

Mutta ymmärrän, että se voi olla isossa voileipäkakussa hankala, koska osa rakastaa ja yhtä moni inhoaa.

Mutta sopivat makunsa puolesta yhteen.

Vierailija
26/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri ja paprika samassa täytteessä jo riitelee

Vierailija
27/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä vuohenjuustoa tai munakoisoa! Kaikissa kasvisruuissa on aina jompaa kumpaa ja molempia olen aina inhonnut! Hanurista olla kasvissyöjä ja tuijottaa ravintolassa sitä yhtä ainoaa kasvisvaihtoehtoa, kun siinä on jompas kumpaa tai jopa molempia. Yh.

Mä ehdottaisin myös jotain raikasta, mietin saisiko kurkusta tai porkkanasta tehtyä jonkun raikkaan lisukkeen? En ole itse koskaan voileipäkakkua syönyt, joten en tiedä yhtään miltä ne maistuu suussa. Mutta mahtava idea toi KASVISvoileipäkakku! Enpä ole koskaan nähnyt.

Vierailija
28/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se punajuuri.

Vierailija
29/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punajuuren kanssa käytetään aika paljon sinihomejuustoa.

Mutta ymmärrän, että se voi olla isossa voileipäkakussa hankala, koska osa rakastaa ja yhtä moni inhoaa.

Mutta sopivat makunsa puolesta yhteen.

Minulle (ap) sinihomejuusto kyllä kelpaisi, mutta yritän ajatella vieraitakin, jotka eivät välttämättä ole yhtä innoissaan siitä.

Vierailija
30/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tämä ketju muistuttaa minua miksi ne voileipäkakut on aina kamalia

Vierailija
31/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka keitettyä raastettua porkkanaa majoneesilla sidottuna. Korsiteeksi babypinaatinlehtiä.

Minä komppaan tätä. Porkkanassa makua, muttei ylitseampuvaa, ja saat kaipaamaasi suutuntumaa.

Ihmettelen vähän, miksi punajuuritäytteessä on paprikaa. Voihan se olla hyvääkin, mutta tuntuu turhalta. Liikaa kaikenlaista, kun yhdessä kakussa on jo muutenkin kahta täytettä.

Vierailija
32/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa harkitsin jo aiemmin paprikan korvaamista jollain. Mitä siihen tilalle voisi laittaa?

Tuo alkuperäisen ohjeen avokadotäyte olisi maultaan varmaan ihan hyvä, sopivan mieto, mutta pelkään, että rakenne kärsii. Ei ole kivaa, jos koko kakku on pelkkää pehmeää mössöä.

Vierailija
33/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikka keitettyä raastettua porkkanaa majoneesilla sidottuna. Korsiteeksi babypinaatinlehtiä.

Minä komppaan tätä. Porkkanassa makua, muttei ylitseampuvaa, ja saat kaipaamaasi suutuntumaa.

Ihmettelen vähän, miksi punajuuritäytteessä on paprikaa. Voihan se olla hyvääkin, mutta tuntuu turhalta. Liikaa kaikenlaista, kun yhdessä kakussa on jo muutenkin kahta täytettä.

No joo, olisiko parasta sitten vain jättää paprika kokonaan pois eikä korvata sitä millään? Punajuurta on kuitenkin melko pieni määrä, ja hummushan on hyvin mietoa.

Vierailija
34/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapenade(=oliivimössö) vois ehkä toimia. Ite tykkään kans kidneypavuista tehdystä tahnasta, sekin vois toimia, kunhan on hyvät pavut. Raikkaampi vaihtoehto vois olla sitruuna- tai ruohosipulituorejuusto

Vierailija
35/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurihummus kuulostaa hyvältä! Jättäisin itsekin paprikan pois, enkä usko että sitä täytyy millään korvata. Porkkana kuulostaa hyvältä, entä joku kikherne/falafel-tyyppinen toinen täyte vaikka tuorejuuston kanssa? Toisaalta hummuksessa on jo itsessään kikherneitä.

Vierailija
36/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän, että ajattelin ensin raakaa (oikein hienoksi raastettua) porkkanaa, vaikka tuossa ehdotettiin keitettyä.

Vierailija
37/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa harkitsin jo aiemmin paprikan korvaamista jollain. Mitä siihen tilalle voisi laittaa?

Tuo alkuperäisen ohjeen avokadotäyte olisi maultaan varmaan ihan hyvä, sopivan mieto, mutta pelkään, että rakenne kärsii. Ei ole kivaa, jos koko kakku on pelkkää pehmeää mössöä.

Mun mielestä paprikaa ei kannata laittaa mitään eikä sen tilalle tarvii laittaa mitään, ehkä enemmän punajuurta sitten. Jos teet avokado täytteen, niin kannattaa jättää se tomaatti pois, se ei sovi avokadon kanssa. Mut avokadon kans pitää ottaa huomioon, että se tummuu, joten sitten se menee ruman näköseksi jos kakun tekee paljon etukäteen

Vierailija
38/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko fetatahna? Tuorejuustoa ja fetaa niin, että feta on hallitseva?

Vierailija
39/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetalle myös ääni. Mitä leipää ajattelit käyttää? Jos se suutuntuma tulisi siitä, ei ainakaan mitään mössöleipää.

Vierailija
40/45 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä paprikaa ei kannata laittaa mitään eikä sen tilalle tarvii laittaa mitään, ehkä enemmän punajuurta sitten. Jos teet avokado täytteen, niin kannattaa jättää se tomaatti pois, se ei sovi avokadon kanssa. Mut avokadon kans pitää ottaa huomioon, että se tummuu, joten sitten se menee ruman näköseksi jos kakun tekee paljon etukäteen

Eikös guacamoleenkin tule tomaattia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi