Te, jotka osaatte yhdistellä eri makuja: auttakaa voileipäkakun kanssa
Auttakaa kasvisvoileipäkakun täytteiden valitsemisen kanssa.
Olen ajatellut, että laittaisin kakkuun kahta täytettä. Haluan ehdottomasti käyttää punajuuri-hummustäytettä, johon tulee hummusta, etikkapunajuurta, paprikaa ja maustamatonta jugurttia.
Toisen täytteen suhteen olen epävarma. Haluaisin, että täytteiden maut sopisivat yhteen.
Mitä mieltä olette, sopisiko pestotäyte punajuuren kaveriksi, vai riitelevätkö ne keskenään? Tähän täytteeseen tulisi siis pestoa, (valkosipuli)tuorejuustoa ja ranskankermaa. Mielelläni myös lisäisin tähän jotain "suutuntumaa" tuovaa, mutta mitä se voisi olla? Kurkku ei käy.
Saa ehdottaa myös muita täytteitä tuon pestojutun tilalle!
Kommentit (45)
Lisää tuorejuustoon esim.oliiveja tai kapriksia.
Tai jotain yrttiä esim. basilikaa.
Auramurua ja punajuurta
Tai vuohenjuustoa
Aavikado?
Punajuuren kanssa käytetään aika paljon sinihomejuustoa.
Mutta ymmärrän, että se voi olla isossa voileipäkakussa hankala, koska osa rakastaa ja yhtä moni inhoaa.
Mutta sopivat makunsa puolesta yhteen.
Punajuuri ja paprika samassa täytteessä jo riitelee
Ei missään nimessä vuohenjuustoa tai munakoisoa! Kaikissa kasvisruuissa on aina jompaa kumpaa ja molempia olen aina inhonnut! Hanurista olla kasvissyöjä ja tuijottaa ravintolassa sitä yhtä ainoaa kasvisvaihtoehtoa, kun siinä on jompas kumpaa tai jopa molempia. Yh.
Mä ehdottaisin myös jotain raikasta, mietin saisiko kurkusta tai porkkanasta tehtyä jonkun raikkaan lisukkeen? En ole itse koskaan voileipäkakkua syönyt, joten en tiedä yhtään miltä ne maistuu suussa. Mutta mahtava idea toi KASVISvoileipäkakku! Enpä ole koskaan nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Punajuuren kanssa käytetään aika paljon sinihomejuustoa.
Mutta ymmärrän, että se voi olla isossa voileipäkakussa hankala, koska osa rakastaa ja yhtä moni inhoaa.
Mutta sopivat makunsa puolesta yhteen.
Minulle (ap) sinihomejuusto kyllä kelpaisi, mutta yritän ajatella vieraitakin, jotka eivät välttämättä ole yhtä innoissaan siitä.
Huh tämä ketju muistuttaa minua miksi ne voileipäkakut on aina kamalia
Vierailija kirjoitti:
vaikka keitettyä raastettua porkkanaa majoneesilla sidottuna. Korsiteeksi babypinaatinlehtiä.
Minä komppaan tätä. Porkkanassa makua, muttei ylitseampuvaa, ja saat kaipaamaasi suutuntumaa.
Ihmettelen vähän, miksi punajuuritäytteessä on paprikaa. Voihan se olla hyvääkin, mutta tuntuu turhalta. Liikaa kaikenlaista, kun yhdessä kakussa on jo muutenkin kahta täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa harkitsin jo aiemmin paprikan korvaamista jollain. Mitä siihen tilalle voisi laittaa?
Tuo alkuperäisen ohjeen avokadotäyte olisi maultaan varmaan ihan hyvä, sopivan mieto, mutta pelkään, että rakenne kärsii. Ei ole kivaa, jos koko kakku on pelkkää pehmeää mössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaikka keitettyä raastettua porkkanaa majoneesilla sidottuna. Korsiteeksi babypinaatinlehtiä.
Minä komppaan tätä. Porkkanassa makua, muttei ylitseampuvaa, ja saat kaipaamaasi suutuntumaa.
Ihmettelen vähän, miksi punajuuritäytteessä on paprikaa. Voihan se olla hyvääkin, mutta tuntuu turhalta. Liikaa kaikenlaista, kun yhdessä kakussa on jo muutenkin kahta täytettä.
No joo, olisiko parasta sitten vain jättää paprika kokonaan pois eikä korvata sitä millään? Punajuurta on kuitenkin melko pieni määrä, ja hummushan on hyvin mietoa.
Tapenade(=oliivimössö) vois ehkä toimia. Ite tykkään kans kidneypavuista tehdystä tahnasta, sekin vois toimia, kunhan on hyvät pavut. Raikkaampi vaihtoehto vois olla sitruuna- tai ruohosipulituorejuusto
Punajuurihummus kuulostaa hyvältä! Jättäisin itsekin paprikan pois, enkä usko että sitä täytyy millään korvata. Porkkana kuulostaa hyvältä, entä joku kikherne/falafel-tyyppinen toinen täyte vaikka tuorejuuston kanssa? Toisaalta hummuksessa on jo itsessään kikherneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän, että ajattelin ensin raakaa (oikein hienoksi raastettua) porkkanaa, vaikka tuossa ehdotettiin keitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa harkitsin jo aiemmin paprikan korvaamista jollain. Mitä siihen tilalle voisi laittaa?
Tuo alkuperäisen ohjeen avokadotäyte olisi maultaan varmaan ihan hyvä, sopivan mieto, mutta pelkään, että rakenne kärsii. Ei ole kivaa, jos koko kakku on pelkkää pehmeää mössöä.
Mun mielestä paprikaa ei kannata laittaa mitään eikä sen tilalle tarvii laittaa mitään, ehkä enemmän punajuurta sitten. Jos teet avokado täytteen, niin kannattaa jättää se tomaatti pois, se ei sovi avokadon kanssa. Mut avokadon kans pitää ottaa huomioon, että se tummuu, joten sitten se menee ruman näköseksi jos kakun tekee paljon etukäteen
Olisko fetatahna? Tuorejuustoa ja fetaa niin, että feta on hallitseva?
Fetalle myös ääni. Mitä leipää ajattelit käyttää? Jos se suutuntuma tulisi siitä, ei ainakaan mitään mössöleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä paprikaa ei kannata laittaa mitään eikä sen tilalle tarvii laittaa mitään, ehkä enemmän punajuurta sitten. Jos teet avokado täytteen, niin kannattaa jättää se tomaatti pois, se ei sovi avokadon kanssa. Mut avokadon kans pitää ottaa huomioon, että se tummuu, joten sitten se menee ruman näköseksi jos kakun tekee paljon etukäteen
Eikös guacamoleenkin tule tomaattia?
Miten jku voi ajatella vain ruokaa?