Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö. Palkka?

Vierailija
01.11.2016 |

Oon tällä hetkellä työttömänä ja ajatellut hakee osa-aikatyötä eräästä kaupasta. Työaika olis 20h/viikko. Osaisko kukaan arvioida paljonko palkka vois olla? Työpaikkailmotuksessa ei ollu mitään siitä ja mietin, että onkohan se pienempi ku työttömyysturva ja pystyykö sillä palkalla mitenkään elämään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Tietääkö kukaan? Saako edes 1000€ tosta?

Vierailija
2/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lisäksi soviteltua päivärahaa, jos palkka on kovin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue alan tes ja riippuu onko viikonloppua/iltaa...

Lisäksi soviteltu päiväraha

Vierailija
5/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse kaupan alalla 24 viikkotunnilla noin 1200 euroa nettona (viime vuoden brutto 23k) viidennen vuoden palkka ja paikkakuntana Helsinki. Kaupan alan TES palkkataulukoineen löytyy googlaamalla, palkkaan tosiaan vaikuttaa ainakin aikaisemmat alan työvuodet ja paikkakunta.

Vierailija
6/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja numero vitonen ei saa soviteltua päivärahaa, koska on omasta halustaan osa-aikainen.

- 5

Vierailija
7/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sulle 1000 e käteen varmaankin jää jos on edes jonkin verran iltaa/vkl. Tuntipalkka 9-12e riippuen kokemuksestasi.

Jos taloutta jakamassa toinen/edullinen asunto niin varmasti pystyy elää ihan säädyllistä elämää. Minä ainakin pystyn. :) matkustellaan, on koira ja shoppailenkin. Ruokakaupassa myös ostetaan melkein mitä halutaan. Pitää vaan miettiä ja budjetoida asiat hyvin!

Vierailija
8/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen n.15 tuntia ja saan käteen 800-900e

Vierailija
9/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen toimistossa 14,5h viikossa ja saan siitä palkkaa 820€/kk. Lisäksi saan soviteltua ansiosidonnaista noin 1000€/kk. Ansiotulot pienentävät ansiosidonnaista vain (820-300)/2=265 euroa. Saan siis bruttona noin 1800€ vaikka teen vain 14,5h/viikko. Kokoaikaisesta työstä palkka olisi 2000€. Minusta tämä on harvinaisen hyvä diili, en ymmärrä miksi jotkut sanovat ettei osa-aikatyötä kannata tehdä. Toki ansiosidonnaista saa vain aikansa, mutta kuitenkin.

Vierailija
10/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus ja kokemus sinulla on?

Soita ja kysy työnkuvasta ja palkkauksesta

Vierailija
11/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työajoista ja tuntipalkasta. Mutta työn tekeminen kannattaa, sillä saat vielä palkan lisäksi soviteltua työmarkkinatukea.

Vierailija
12/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen osa-aikaduuni on hyvä juttu

Vierailija
13/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen toimistossa 14,5h viikossa ja saan siitä palkkaa 820€/kk. Lisäksi saan soviteltua ansiosidonnaista noin 1000€/kk. Ansiotulot pienentävät ansiosidonnaista vain (820-300)/2=265 euroa. Saan siis bruttona noin 1800€ vaikka teen vain 14,5h/viikko. Kokoaikaisesta työstä palkka olisi 2000€. Minusta tämä on harvinaisen hyvä diili, en ymmärrä miksi jotkut sanovat ettei osa-aikatyötä kannata tehdä. Toki ansiosidonnaista saa vain aikansa, mutta kuitenkin.

Paitsi että ansiosidonnaista saadessa on sudenkuoppana se ettei palkka ja soviteltu päiväraha voi yhteensä olla enemmän kuin ansiosidonnaisena perusteena oleva palkka. Joten ihmettelen miten voit saada niin paljon yhteensä?

Vierailija
14/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaupan alan työ mistä saa reippaat 16€/h aamusta. En jaksa tehdä muuta, kuin osa-aikaista, kun ei huvita.

Vierailija
15/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Kiitos näistä vastauksista! :)

Vierailija
16/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työttömyyskorvauksesi kelasta, niin laske kela.fi -sivujen laskurilla paljon saat tukea eri palkkasummilla. Kaupan alan palkka on varmaan jotain 10e/h + lisät, niin saat palkkaa ja työmarkkinatukea yhteensä reilun tonnin, ehkäpä 1200-1300e.

Vierailija
17/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen n.15 tuntia ja saan käteen 800-900e

Höpö höpö! Bruttona voit saada tuon. Vai teetkö 15 tuntia aina sunnuntaina?

Vierailija
18/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja numero vitonen ei saa soviteltua päivärahaa, koska on omasta halustaan osa-aikainen.

- 5

Ei tällaista sääntöä ole ellei se työnantaja ota asiakseen ilmoittaa kerta toisensa jälkeen työkkäriin, että työnhakija on kieltäytynyt ottamasta vastaan kokoaikatyötä. Soviteltua päivärahaa saa, jos kuuluu kassaan ja on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon.

Vierailija
19/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että ansiosidonnaista saadessa on sudenkuoppana se ettei palkka ja soviteltu päiväraha voi yhteensä olla enemmän kuin ansiosidonnaisena perusteena oleva palkka. Joten ihmettelen miten voit saada niin paljon yhteensä?

Se ansiosidonnainenhan voi olla laskettu ihan muusta työstä.

Vierailija
20/29 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 5

Ei tällaista sääntöä ole ellei se työnantaja ota asiakseen ilmoittaa kerta toisensa jälkeen työkkäriin, että työnhakija on kieltäytynyt ottamasta vastaan kokoaikatyötä. Soviteltua päivärahaa saa, jos kuuluu kassaan ja on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon.

Aijaa? Enpä ole tiennytkään. Mutta jos ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi, niin oletettavasti mulle yritettäisiin tarjota kokoaikaista duunia, ja jos siitä kieltäytyisin, loppuisi myös soviteltu päiväraha? :) En kuitenkaan halua kokoaikaista työtä, en edes samasta firmasta kuin missä olen töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä