Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset työkenkä ohjeistukset hammaslääkäreillä on? Onko ohjeistus sama kuin sairaanhoitajalla tai lääkärillä?

Vierailija
01.11.2016 |

Olen kiinnostunut hoitoalasta, ja sen takia asia kiinnostaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitää olla turvakengät, jos hammaspala sinkoaa kovaa vauhtia kohti lääkäriä.

Vierailija
2/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pitää olla turvakengät, jos hammaspala sinkoaa kovaa vauhtia kohti lääkäriä.

Tai jos kovaa porattaessa pora lähteekin irti käsistä ja putoaa jaloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rumemmat, sitä paremmat?

Vierailija
4/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesussandaalit+tennissukat. Varma tieto.

Vierailija
5/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla turvakenkiä, ei ole kovin tarkat säädökset. Kuten ei lääkäreilläkään.

Nimim. Paras ystävä hammaslääkiksessä.

Vierailija
6/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla turvakenkiä, ei ole kovin tarkat säädökset. Kuten ei lääkäreilläkään.

Nimim. Paras ystävä hammaslääkiksessä.

Tosikko.

Vierailija
7/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaalit ei varmaan ole käytännölliset jos puudutuspiikki putoaa suoraan jaloille ja sitten tärähtää kiinni varpaisiin ja varpaat puutuu.

Vierailija
8/8 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hammas lohkeaa, niin ei se pala ulos suusta lennä.

Vierailija kirjoitti:

Tai jos kovaa porattaessa pora lähteekin irti käsistä ja putoaa jaloille.

Poran terä on kiinni niin sanotussa kulmakappaleessa eli ns. varressa, josta pidetään kiinni. Kulmakappale on kiinni joko turbiinissa tai mikromoottorissa, poratessa useimmiten turbiinissa. Molemmat ovat kiinteästi kiinni letkuilla unitissa eli siinä hoitotuolihässäkässä.

Näin ollen, jos poran terä putoaa pois niin sitten otetaan uusi kaapista. Jos kulmakappale irtoaa vaikkapa turbiinista ja putoaa jaloille, se voikin toki sattua (melko painava metallimöhkäle). Jos koko laitos irtoaa käden otteesta, niin letkut estävät kyllä mitään putoamasta kintuille. Lisäksi poran pyörimistä ohjaillaan jalkapedaalilla, ja riittää vain pieni jalan liikautus että poran pyöriminen loppuu.

Itse aloituksen kysymykseen, kentällä näkee vaihtelevasti erilaisia työkenkiä. Monella on Crocsit (joko umpinaiset tai reiälliset, joskus olen nähnyt Crocsin balleriinat hammashoitajalla), ja todella usein näkyy näitä ns. terveyssandaaleja. Koulussani annettiin suositus umpinaisista kengistä putoavan terävän instrumentin varalta. Lisäksi jonkinlainen remmi tulisi mennä nilkan takaa. Itse käytän umpinaisia Crocsien tapaisia kenkiä, merkki taisi olla joku Toffel.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän