Isokokoinen koira lapsiperheessä - mitä mieltä?
Naapurilla on ollut nyt jonkin aikaa suurikokoinen koira, ja olen nähnyt sen ''leikkivän'' perheen lasten kanssa pihalla ilman valvontaa. Koska perheen äiti ei ollut katsomassa että kukaan ei vahingoitu, jäin tarkkailemaan tilannetta omalta pihaltamme. Saattaa kuullostaa vainoharhaiselta, mutta koiran otteet olivat erittäin rajuja ja jopa vaarallisia. Minusta on suoraasanottuna vastuutonta pitää isoa koiraa lasten lähellä. Voisi jokainen vanhempi miettiä lasten turvallisuutta ennen lemmikkejä!
Kommentit (49)
Kuulostaa eikä kuullostaa. Ja ennemmin minä olisin koirasta huolissani, ties miten kovakouraisesti lapset sitä käsittelee ja kiusaa.
Koitappa mennä lasten lähettyville, niin näät miten koira puolustaa lapsia eli laumaansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, taostelukoiran paluu.
Joo ja ennen se koira tuijotti naapuria, nyt se onkin naapuri joka tuijottaa koiraa:)
Vierailija kirjoitti:
Älä sano, vielä on toivoa. Koiran rotua ei ole vielä mainittu.
En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka pitävät koiraa pikkulasten kanssa samassa taloudessa!
Koira voi kilahtaa koska tahansa ja raadella lapsen!
Tai miten lapsi puolustautuu nylkyttävältä koiralta!! HYI V*TTU!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sano, vielä on toivoa. Koiran rotua ei ole vielä mainittu.
Joku lupsakka jätti se kuitenkin on.
Pitää lisätä tuohon aloitukseen vielä että jos koira on yksinään pihalla, ja joku meidän talosta kulkee omalla pihalla, koira saattaa haukkua agressiivisen oloisesti piha-aitaa vasten. Se aitakin vaikuttaa niin heppoiselta että jos koira käy voimalla päälle niin se ei kyllä kestä, eikä meidän perhettä suojaa.
Huomaa taas, ettei muutamalla kommentoijalla ole yhtään mitään kokemusta koirista...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa eikä kuullostaa. Ja ennemmin minä olisin koirasta huolissani, ties miten kovakouraisesti lapset sitä käsittelee ja kiusaa.
Tähä keskusteluun ei sitten tarvitse tulla kielioppi natseilemaan!
No missä se mutsi on? Oisko kovin paha sanoa että olet huolissasi lapsien, itsesi, perheesi ja aidankin puolesta ja mitä vielä... Ja ehdottaa vaikka et maksat puolet lopetuksesta???
Taitaa se aita huojua ap:n painosta, kun se vahtaa naapurin touhuja.
Mutta se minua tässä eniten ärsyttää että naapuriperheen äiti ei huolehdi lastensa turvallisuudesta! Odotan kauhulla vaan sitä päivää kun jollakulla on kallo halki tuossa perheessä koiran takia. Koiran perusilmekin on avoimen vihainen. Olen huolissani perheen lapsista ja ole jopa miettinyt lastensuojeluilmoituksen tekemistä. Eikai siitä mitää haittaakaan voi olla. Silloin ainakin laten äidin päähän saisi taottua vähän tiettyjä realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta se minua tässä eniten ärsyttää että naapuriperheen äiti ei huolehdi lastensa turvallisuudesta! Odotan kauhulla vaan sitä päivää kun jollakulla on kallo halki tuossa perheessä koiran takia. Koiran perusilmekin on avoimen vihainen. Olen huolissani perheen lapsista ja ole jopa miettinyt lastensuojeluilmoituksen tekemistä. Eikai siitä mitää haittaakaan voi olla. Silloin ainakin laten äidin päähän saisi taottua vähän tiettyjä realiteetteja.
Älä jaksa.
Väiti kirjoitti:
No missä se mutsi on? Oisko kovin paha sanoa että olet huolissasi lapsien, itsesi, perheesi ja aidankin puolesta ja mitä vielä... Ja ehdottaa vaikka et maksat puolet lopetuksesta???
Olen yrittänyt puhua järkeä kerta toisensa jälkeen ja ehdottanut että antaisivat koiransa pois. Vaikuttaa siltä että lasu on viimeinen vaihtoehto. Kertokaas miten viranomaiset menettelevät tällaisessa tilanteessa ja kuinka ilmoituksen tehnyt henkilö pidetään ajan tasalla, ja informoidaan tilanteen kulusta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka pitävät koiraa pikkulasten kanssa samassa taloudessa!
Koira voi kilahtaa koska tahansa ja raadella lapsen!
Tai miten lapsi puolustautuu nylkyttävältä koiralta!! HYI V*TTU!!!!!
Sinähän se varsinainen pervo olet, kun tuollaisia olet heti miettimässä.
Väiti kirjoitti:
No missä se mutsi on? Oisko kovin paha sanoa että olet huolissasi lapsien, itsesi, perheesi ja aidankin puolesta ja m
Olen yrittänyt puhua järkeä kerta toisensa jälkeen ja ehdottanut että antaisivat koiransa pois. Vaikuttaa siltä että lasu on viimeinen vaihtoehto. Kertokaas miten viranomaiset menettelevät tällaisessa tilanteessa ja kuinka ilmoituksen tehnyt henkilö pidetään ajan tasalla, ja informoidaan tilanteen kulusta.
Varmaan saavat päivän makeimmat naurut!! 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
No ei informoida todellakaan mitenkään ilmoittajaa :)
Ilmoituksesta saattaisi käydä niin että eläinsuojeluviranomainen (eläinlääkäri esim) käy koiran tsekkaamassa.
Voi apua, mitä mä just luinkaan... ja ap voin kertoa, että naapurisi on vaasti ihan ajan tasalla lapsiensa turvallisuudesta toisin kun sinä...
Henkilökohtainen mielipiteeni on että koira ei sovi lapsiperheeseen.