Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmien laserleikkaus

Kotimamma
01.11.2016 |

Moi,

oon jo pidemmän aikaa kärsinyt huonosta näöstä, ja tuntuu, että lapsiperheen arjessa selviäisi paremmin ilman laseja.

Törmäsin tämmöseen juttuun, onko kellään kokemuksia? Toimiiko tämä?
http://www.terveena.fi/nako-ja-kuulo/tarvitseeko-siristaa

Vähän pelottaa nämä leikkaukset :/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Kävin lasik leikkauksessa noin 8v. sitten ja olen todella tyytyväinen. Näköni oli niinkin huono kun -8 ja nyt en tarvi ollenkaan laseja.

Vierailija
2/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Missä kävit ja kauan meni toipumisessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan Mehiläisessä leikattiin. Samana iltana näin jo lukea sanomalehtä. Silmätippoja laitettiin muistaakseni muutama kuukausi.

Vierailija
4/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihileikkauksesta ei ole kokemusta, mutta laserleikkauksen olen silti läpikäynyt. Likinäkö siis korjattiin, ja aikaa leikkauksesta on vuosi. Näkö oli ennen leikkausta molemmissa silmissä -5 ja vähän päälle, ja lisäksi kärsin vahvasta hajataittoisuudesta. Sekä likinäkö että hajataittoisuus saatiin poistettua. Ainakin näkö on hyvä vielä näin vuoden jälkeen.

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä sivuvaikutukset, joita leikkauksesta saattaa seurata. Omat silmäni olivat jo ennen leikkausta kuivat, ja nyt ne ovat _todella_ kuivat. Tarvitsen silmätippoja edelleen jatkuvasti. Aina nekään eivät auta. Toisinaan silmät ovat aivan rutikuivat, joskus taas kirvelevät ja punoittavat. Lisäksi hämäränäkö heikkeni surkeaksi.

En silti kadu leikkausta, koska elämä ilman silmälaseja on niin paljon vapaampaa ja helpompaa.

Vierailija
5/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leikkauksesta jo yli 15 v. Olen ollut tosi tyytyväinen, ja tekniikathan on vaan kehittyny alkuvuosien jälkeen. Suosittelen!

Vierailija
6/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelästyin kun luin niitä kokemuksia joita joillain ollut kun mennut leikkaus vituilleen. eli näkö mennyt korjaamattomasti aika paskaksi. En tiedä tarkalleen miten yleistä tämä siis on, mutta kuitenkin kun lasien ja piilarien kanssa pärjää, ja näkö on kuitenkin ihan helvetin tärkeä asia, en koe että hyödyt voittavat riskit. Suosittelen googlamaan perinpohjaisesti asian ennen kuin päätät mitään.

Yks linkki alkuun: http://www.emaxhealth.com/8782/lasik-one-surgery-eye-doctors-choose-not…

Vierailija
7/12 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kyllä etsimään jotain vähän luotettavampia lähteitä...

Vierailija
8/12 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä blogissa asiaa silmien laserleikkauksesta ja siitä, kuinka se meni pieleen: https://ruuduntakaa.com/2016/09/23/vain-sydamellaan-nakee-hyvin/

Tuo mitä kirjoittajalle tapahtui ilmeisesti harvinaista, ja menisi leikkaukseen uudelleenkin vaikka nyt onkin vaara, että sokeutuu.

Vierailija
9/12 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin syksyllä 2014 laserleikkauksessa ja olen ollut ihan tyytyväinen. Näkö oli -6 molemmissa silmissä. Leikkaus oli kyllä aika karmea kokemus, vaikka lyhyt olikin ja itse toipuminen ei alkanut kovin hyvin, kun annetut silmätipat ei sopineetkaan vaan kirveli silmiä niin saatanasti. Sitten löysin hyvät tipat ja heti alkoi helpottaa. Toki joudun käyttämään silmätippoja edelleen päivittäin, mutta koen hyödyt suuremmiksi, kun ei tarvitse käyttää laseja/piilolinssejä enää.

Vierailija
10/12 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko plussanäköäkin korjata leikkauksella?

Vierailija
11/12 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kammottavaa. Idea siinä on se, että sarveiskalvoa arpeutetaan, jotta saadaan tehoa aikaiseksi. Eli rikotaan ehjää.

Vierailija
12/12 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo maksavat nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi