Isokokoinen koira lapsiperheessä - mitä mieltä?
Naapurilla on ollut nyt jonkin aikaa suurikokoinen koira, ja olen nähnyt sen ''leikkivän'' perheen lasten kanssa pihalla ilman valvontaa. Koska perheen äiti ei ollut katsomassa että kukaan ei vahingoitu, jäin tarkkailemaan tilannetta omalta pihaltamme. Saattaa kuullostaa vainoharhaiselta, mutta koiran otteet olivat erittäin rajuja ja jopa vaarallisia. Minusta on suoraasanottuna vastuutonta pitää isoa koiraa lasten lähellä. Voisi jokainen vanhempi miettiä lasten turvallisuutta ennen lemmikkejä!
Kommentit (49)
Koiria ei ole koskaan liikaa. Ja koiran "vihainen perusilme" on apn omaa keksintöä. Koira ei osoita tunnetilojaan kasvoillaan vaan hännällään ja asennollaan. Roikkuville huulille tai pelottaville silmille ei koira itse voi mitään. Koira on paras ystävä ihmisen koko elämän. Ainoastaan ilman koiraa kasvanut ihminen ei osaa arvostaa kaikkea sitä, minkä koira voi ihmisille elämästä opettaa. Pois lukien chihut ja muut rotat, jotka on jalostettu täysin järjettömiksi, jatkuvasti hälytystilassa oleviksi haukkujiksi. Naapurisi lapset ovat onnekkaita, kun heidän laumaansa kuuluu uskollinen ja rakas ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei kuulu lasten lähelle ja PISTE!
Millä auktoriteetilla määräät näin? :D
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
No missä se mutsi on? Oisko kovin paha sanoa että olet huolissasi lapsien, itsesi, perheesi ja aidankin puolesta ja mitä vielä... Ja ehdottaa vaikka et maksat puolet lopetuksesta???
Olen yrittänyt puhua järkeä kerta toisensa jälkeen ja ehdottanut että antaisivat koiransa pois. Vaikuttaa siltä että lasu on viimeinen vaihtoehto. Kertokaas miten viranomaiset menettelevät tällaisessa tilanteessa ja kuinka ilmoituksen tehnyt henkilö pidetään ajan tasalla, ja informoidaan tilanteen kulusta.
Miksi luulet että sinulla ilmoituksen tekijänä olisi oikeus tietää tilanteen kulusta ja perheen yksityisasioista? Velvollisuutesi on ainoastaan ilmoittaa, mikäli olet lapsista aidosti huolissasi, ja jos aihetta on, tilanteeseen kyllä puututaan. Tässä tapauksessa tosin kuulostat olevan huolissasi koiraan liittyvistä asioista, jotka nyt ei sori vaan lastensuojeluun oikeen kuulu. Poliisi lienee ainoa viranomainen, jolla valtaa jotain tehdä jos tarvetta oikesti olisi. Kuulostaa myös siltä, ettei sinulla henk.koht. kokemusta koirista ole, joten et ehkä osaa edes tulkita tilanteita oikein. Nim.merk. Sosiaalityöntekijä jolla sekä lapsi että koira
Jaa, ettäkö mitä mieltä.. no, olen sitä mieltä, ettei asia minulle kuulu, perhe varmaan itse tuntee ja tietää millainen koira heillä on. Jos olisin sinun naapurisi, rakentaisin ihan helvetin korkean aidan, jotta et näkisi kyttäämään minun pihalleni, vaikkei meillä koiraa ole, niin tollaset kyttärit kyllä saa keksittyä asian kuin asian.
Joten miks sinä ap et nyt vain keskittyisi ihan siihen omaan elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
No missä se mutsi on? Oisko kovin paha sanoa että olet huolissasi lapsien, itsesi, perheesi ja aidankin puolesta ja mitä vielä... Ja ehdottaa vaikka et maksat puolet lopetuksesta???
Olen yrittänyt puhua järkeä kerta toisensa jälkeen ja ehdottanut että antaisivat koiransa pois. Vaikuttaa siltä että lasu on viimeinen vaihtoehto. Kertokaas miten viranomaiset menettelevät tällaisessa tilanteessa ja kuinka ilmoituksen tehnyt henkilö pidetään ajan tasalla, ja informoidaan tilanteen kulusta.
Miksi luulet että sinulla ilmoituksen tekijänä olisi oikeus tietää tilanteen kulusta ja perheen yksityisasioista? Velvollisuutesi on ainoastaan ilmoittaa, mikäli olet lapsista aidosti huolissasi, ja jos aihetta on, tilanteeseen kyllä puututaan. Tässä tapauksessa tosin kuulostat olevan huolissasi koiraan liittyvistä asioista, jotka nyt ei sori vaan lastensuojeluun oikeen kuulu. Poliisi lienee ainoa viranomainen, jolla valtaa jotain tehdä jos tarvetta oikesti olisi. Kuulostaa myös siltä, ettei sinulla henk.koht. kokemusta koirista ole, joten et ehkä osaa edes tulkita tilanteita oikein. Nim.merk. Sosiaalityöntekijä jolla sekä lapsi että koira
Mutta täytyyhän minun tietää miten asia EDISTYY! Luulisi sen kuuluvan ilmoittajan oikeuksiin.
Olet aivan oikeassa, koira EI sovi perheeseen jossa lapsia!
HITLER omisti myös koiran. Luulisi sen jo kertovan vähän kooran omistajista.
Taidat kuvailla itseäsi 😅