Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on työskennellä 100 tuntia viikossa?

Vierailija
01.11.2016 |

Kun katselee näitä verotietoja, eipö voi kuin ihmetellä, miten joku yrittäjä työskentelee viikossa 100 tuntia. Tietysti arvot ovat erilaisia, mutta itse en kyllä moista työmäärää tekisi, tianaisinpa sitten mitä hyvänsä. Paljon hauskempaa on työskennellä niin vähän kuin mahdollista, vaikka tulot eivät sitten olisikaan kovin kaksiset. Jos rahat riittää itselle, on paljon hauskempaa tehdä muita asioita raatamisen sijasta. Lisäksi kaikki nämä järjettömiä työmääriä tekevät ovat jonkinlaisia sankareita lööppien mukaan. Eipä voi muuta kuin toivottaa heille työn täyteistä tulevaisuutta ja nauttia itse luonnosta, vapaa-ajasta, matkustelusta silloin tällöin sekä omasta hyvivoinnista nauttimiseen. Jos tienaakin ne miljoonansa, eikä kuitenkaan jaksa niistä nauttia työn uuvuttamana, millaista elämää sellainen sitten on. Osa näistä yrittäjistä vielä näyttää ikäistään huomattavasti vanhemmilta, joten ei tosiaan ole mikään tavoittelemisen arvoinen osa. Mutta onnea heille valitsemallaan tiellä, jos tosiaankaan elämään ei mahdu muuta kuin työtätyötä ja työtä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin se työ on sitä hauskan asian tekemistä.

Vaikka saisin tehdä mieleistäni hauskaa työtä ja saada siitä vielä kohtuullinen tai jopa hyvä korvaus niin,(välillä näin olen tehnytkin), niin kuka hullu sitä jaksaa 100 h/viikko tehdä? En oikein keksi sellaista työtä, mitä jaksaisi noin hirveesti vääntää. Paskan puhuminen tunnista toiseen, ehkä se joltain moottoriturvalta käy, mutta muilta ehkä rankasta työstä.

Yrittäjät nyt laskevat työksi senkin, kun kahvia juoden maksavat laskuja netissä. Enpä minä työttömänä sitä työksi laske.

Taidan ilmoittaa toimistosihteerille ja reskontranhoitajalle, että hän eivät saa enää korvausta työstään. Maksavat kahvia juoden laskuja netissä, ei sitä lasketa työksi.

Vierailija
22/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yrittäjä joutuu tekemään pitkää päivää, koska työntekijöillä on käsittämättömän hyvät edut. 2-lapsisessa perheessä kumpikin vanhempi voi olla pois töistä 6 vrk/kk lasten sairasteluun vedoten, palkka tulee tilille joka tapauksessa. Yrittäjällä ei ole moista etua, hän joutuu usein paikkaamaan sairasta lastaan hoitavan työpanoksen. Sitten kun vielä kuulee, että lapsi parani nopeasti ja käytiin Tallinnassa, kun oli vapaata (???), niin on hymyssä pitelemistä. Yrittäjä tekee ensin omia töitä 60 tuntia viikossa ja sitten 40 tuntia palkattujen työntekijöiden töitä, että näillä riittää leipää pöydässä.

Ja kun saa yrityksen siihen kokoon, että yksittäiset poissaolot ei enää aiheuta ongelmia, on aika myydä yritys pois, saada siitä rahaa ja kuulla haukkuja, miten riistoporvarin ahneuden takia menetettiin työpaikat. Töissä ei välttämättä käyty kovin ahkerasti, mutta palkka haluttiin.

Eivät ne ole käsittämättömät. Ainahan voit tehdä työsi itse. Miksi joku olisi velvollinen tekemään sinun yrityksesi työt ilman etuja?

Tule sinä meille siivoamaan 3 euroa tunti. On käsittämätöntä jos vaadit enemmän.

Siis niin totta! Miksi ihmeessä työntekijän olisi pakko tehdä töitä, eikö riitä, että hän ottaa palkan. Kyllä yrittäjä voi itse mennä työt tekemään, ei voi pakottaa työntekijöitä, ei niillä ole mitään muuta velvollisuutta kuin palkan vastaanottaminen. Se ei ole etu, se on oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kun elämässä olisi niitä velvollisuuksiakin. Esim. jos on lapsia hommannut niin kyllä niiden kanssa pitäisi ollakin. Ne eivät edes voi äänestää jaloillaan jos saavat liian vähän huomiota, toisin kuin puoliso. Sitten sitä nykyään näköjään ajatellaan niin, että ihmisen pitäisi ottaa vastuuta terveydestäänkin, mikä sisältää mm. nukkumista, liikuntaa ym. aikaavievää puuhaa, joka ei tietenkään välttämättä ole niin kivaa kuin työ, mutta tehtävä se on kumminkin.

Vierailija
24/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yrittäjä joutuu tekemään pitkää päivää, koska työntekijöillä on käsittämättömän hyvät edut. 2-lapsisessa perheessä kumpikin vanhempi voi olla pois töistä 6 vrk/kk lasten sairasteluun vedoten, palkka tulee tilille joka tapauksessa. Yrittäjällä ei ole moista etua, hän joutuu usein paikkaamaan sairasta lastaan hoitavan työpanoksen. Sitten kun vielä kuulee, että lapsi parani nopeasti ja käytiin Tallinnassa, kun oli vapaata (???), niin on hymyssä pitelemistä. Yrittäjä tekee ensin omia töitä 60 tuntia viikossa ja sitten 40 tuntia palkattujen työntekijöiden töitä, että näillä riittää leipää pöydässä.

Ja kun saa yrityksen siihen kokoon, että yksittäiset poissaolot ei enää aiheuta ongelmia, on aika myydä yritys pois, saada siitä rahaa ja kuulla haukkuja, miten riistoporvarin ahneuden takia menetettiin työpaikat. Töissä ei välttämättä käyty kovin ahkerasti, mutta palkka haluttiin.

Eivät ne ole käsittämättömät. Ainahan voit tehdä työsi itse. Miksi joku olisi velvollinen tekemään sinun yrityksesi työt ilman etuja?

Tule sinä meille siivoamaan 3 euroa tunti. On käsittämätöntä jos vaadit enemmän.

Tästä syystä meille ei enää palkata ketään, tarvittavat työt ostetaan muilta yrittäjiltä ja toiminimiltä. Paljon joustavampaa ja jos alihankkija sairastuu, ei siitä koidu meille ongelmia, sopimuksen mukaan hän hankkii sijaisen ja maksaa tälle korvauksen. Palkkatyö vähenee, yrittäjyys lisääntyy ja samalla vastuu omasta ansiotasosta kasvaa.

Vierailija
25/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saisin tehdä mieleistäni hauskaa työtä ja saada siitä vielä kohtuullinen tai jopa hyvä korvaus niin,(välillä näin olen tehnytkin), niin kuka hullu sitä jaksaa 100 h/viikko tehdä? En oikein keksi sellaista työtä, mitä jaksaisi noin hirveesti vääntää. Paskan puhuminen tunnista toiseen, ehkä se joltain moottoriturvalta käy, mutta muilta ehkä rankasta työstä.

Yrittäjät nyt laskevat työksi senkin, kun kahvia juoden maksavat laskuja netissä. Enpä minä työttömänä sitä työksi laske.

Taidan ilmoittaa toimistosihteerille ja reskontranhoitajalle, että hän eivät saa enää korvausta työstään. Maksavat kahvia juoden laskuja netissä, ei sitä lasketa työksi.

Teeppä se.

Vierailija
26/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä meille ei enää palkata ketään, tarvittavat työt ostetaan muilta yrittäjiltä ja toiminimiltä. Paljon joustavampaa ja jos alihankkija sairastuu, ei siitä koidu meille ongelmia, sopimuksen mukaan hän hankkii sijaisen ja maksaa tälle korvauksen. Palkkatyö vähenee, yrittäjyys lisääntyy ja samalla vastuu omasta ansiotasosta kasvaa.

Aivan rauhassa, en minä sinulle töihin tulisikaan alle 50e tunti.

Vierailija
27/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on yrittäjä. Ja kyllä hänellekkin välillä tulee tosi pitkiä työviikkoja.

Esim. Työmatkalla ollessa työpäivien pituus on 9-12 tuntia. Tämän lisäksi on usein vielä edustusillallinen siihen päälle. Eli omaa aikaa näissä reissuissa jää vähän.

Tavis duunarin mielestä edustusillallinen ei kuulosta työnteolta, mutta kyllä siinä tehdään oikeasti töitä: luodaan suhteita, pohjustetaan mahdollisia tulevia työtilaisuuksia/kauppiha jne. Tämä aika on vietettävä näiden henkilöiden kanssa(eli ei voi itse valita seuraansa) on pysyttävä skarppina ( ei voi juoda niin paljoa kuin huvittaisi), eikä käyttää tätä aikaa itse haluamallaan tavalla (tutustua kohteen nähtävyyksiin&kulttuuriin).

Eli itse matkakohteesta näkee ehkä hotellin, lentokentän, työmaan ja taksin ikkunasta junan/ työmaan.

Itse luovuin lasten myötä työmatkoista ja paremmasta palkasta & päivärahoista juurikin sen vuoksi, että halusin viettää aikani omien lasteni kanssa. Ollessani työmatkalla tämä ei ollut mahdollista vaikka työpäivät olisivatkin olleet lyhye piä ja vapaa-aikaa enemmän.

Vierailija
28/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kun elämässä olisi niitä velvollisuuksiakin. Esim. jos on lapsia hommannut niin kyllä niiden kanssa pitäisi ollakin. Ne eivät edes voi äänestää jaloillaan jos saavat liian vähän huomiota, toisin kuin puoliso. Sitten sitä nykyään näköjään ajatellaan niin, että ihmisen pitäisi ottaa vastuuta terveydestäänkin, mikä sisältää mm. nukkumista, liikuntaa ym. aikaavievää puuhaa, joka ei tietenkään välttämättä ole niin kivaa kuin työ, mutta tehtävä se on kumminkin.

Aika moni tekee töitä vain 37-40 tuntia viikossa, silti lapset on päivähoidossa 7-17 ja mummolassa viikonloput, että isi ja äiti ehtii harrastamaan liikuntaa ja nukkumaan. Miksi palkansaajan ei tarvitse olla lastensa kanssa?

Vierailija
29/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niin totta! Miksi ihmeessä työntekijän olisi pakko tehdä töitä, eikö riitä, että hän ottaa palkan. Kyllä yrittäjä voi itse mennä työt tekemään, ei voi pakottaa työntekijöitä, ei niillä ole mitään muuta velvollisuutta kuin palkan vastaanottaminen. Se ei ole etu, se on oikeus.

Tarjosin juuri röitä 3e tunti. Eikö kelpaa? Mariset edelleen työntekijöistä ja itsellesi ei kelpaa tarjotut työt MINUN ehdoillani. 

Sitähän sinä ehdotit? Työntekijöiden pitäisi tehdä työt teidän ehdoillanne. Oletko itse valmis samaan?

Vierailija
30/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä hyväntekijät on nähty. Kukaan yrittäjä ei ota riskiä, koska haluaa olla niin hyvä työnantaja, vaan sen takia että omat edut kasvaisivat.

Miten tyhmänä te oikein meitä työntekijöitä pidätte?

Vierailija
31/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään köyhää, joka tekee töitä pitkiä päiviä. Sen sijaan tunnen monta varatonta, joiden mielestä on silkkaa hulluutta tehdä töitä. Tehkööt muut, mutta rahat pitää jakaa tasaisesti niille, jotka eivät viitsi.

Vierailija
32/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaippa sitä työkkäristä saa sitten korotettua päivärahaa, kun huhkii hommia kotona :)

Vierailija
33/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvalla ja myy kalliilla. Siinä resepti. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
34/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mielelläni 60-70h viikossa. Mieluummin töissä kuin mammapalstalla

35/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse oli isoksi osaksi työnarkomaaneista? Tässä yhteydessä on myös hyvä muistuttaa, että suuri työmäärä ei aina takaa suuria tuloja, vaikka Suomessa niin halutaan väittääkin. Rikastuakseen tai edes vaurastuakseen tarvitsee myös runsaasti onnea!

Vierailija
36/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä on sitä mieltä, että vain hullu tekee pitkää päivää. Silti hänelle kelpaisi enemmän kuin hyvin pitkien työpäivien tuotto eli kesämökkiä hän käyttäisi kuin omaansa ja asuntosäästämisen sijaan odottaa, että appivanhemmat maksavat asunnon, kun perheenlisäystäkin on tulossa. Jo nyt on saatu myös lista elintärkeistä vauvahankinnoista, jotka me hyvintienaavina kuulemma voimme maksaa.

Totesin, että töissä on sen verran kiire, ettei ennätä edes nettikauppaan saati siirtämään rahoja miniän tilille. Eikä se vauva tiedä, syntyykö opiskelijayksiöön Keravalla vai 3h+k asuntoon Meilahdessa.

Vierailija
37/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä yrittäjiä, pk-yritysten omistajat pyörittävät suomen taloutta pitkälti! Mutta olen nähnyt sukulaisillani, miten raastavaa yrityksen pyörittäminen voi olla. Puhelin soi jatkuvasti eikä sitä voi oikeen pois päältä laittaa kuin ehkä silloin tällöin, olet naimisissa sen yrityksen kanssa 24/7 ja stressaat sen asioista jatkuvasti. Työympäristönä oma koti on ankea, vapaa-aika ja työ nivoutuu yhdeksi vyyhdeksi.

Tuottavaa se voi olla (ei aina edes ole) ja paljon hyvää siinä saa aikaan, kun työllistää ihmisiä ja parhaimmillaan jopa kehittää sitä omaa alaansa jolla toimii, mutta en kyllä voi kadehtia moista työmäärää.

Vierailija
38/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun esimies ainakin on olevinaan töissä pitkää päivää. Mutta hän - enkä moiti häntä siitä että niin tekee, ihan hyvin saa tehdä - hoitaa omat asiansa työajalla. Maksaa laskunsta, käy parturissa, käy liikkeissä, nyt on tehnyt omaa projektiaan, joka on meidän alaa kyllä. Se vain ärsyttää, että hän laskee omien asioidensa hoidon työksi. 

Vierailija
39/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselee näitä verotietoja, eipö voi kuin ihmetellä, miten joku yrittäjä työskentelee viikossa 100 tuntia. Tietysti arvot ovat erilaisia, mutta itse en kyllä moista työmäärää tekisi, tianaisinpa sitten mitä hyvänsä. Paljon hauskempaa on työskennellä niin vähän kuin mahdollista, vaikka tulot eivät sitten olisikaan kovin kaksiset. Jos rahat riittää itselle, on paljon hauskempaa tehdä muita asioita raatamisen sijasta. Lisäksi kaikki nämä järjettömiä työmääriä tekevät ovat jonkinlaisia sankareita lööppien mukaan. Eipä voi muuta kuin toivottaa heille työn täyteistä tulevaisuutta ja nauttia itse luonnosta, vapaa-ajasta, matkustelusta silloin tällöin sekä omasta hyvivoinnista nauttimiseen. Jos tienaakin ne miljoonansa, eikä kuitenkaan jaksa niistä nauttia työn uuvuttamana, millaista elämää sellainen sitten on. Osa näistä yrittäjistä vielä näyttää ikäistään huomattavasti vanhemmilta, joten ei tosiaan ole mikään tavoittelemisen arvoinen osa. Mutta onnea heille valitsemallaan tiellä, jos tosiaankaan elämään ei mahdu muuta kuin työtätyötä ja työtä.

Näyttää joo kamalilta molemmat. Vanhoilta, homssuisilta, välinpitämättömiltä.

Vierailija
40/50 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suuri työmäärä tarkoita ahkeruutta, vaan sitä, että on ehkä saamaton, tekee virheitä jne. Hyvä tyyppi saattaa tehdä samat hommat paljon nopeammin kuin joku toinen.