Yritin auttaa tuttua vähävaraista yksinhuoltajaäitiä, sain huudot
Tiedän että hän saa apua mm. erilaisista jouluapujärjestöistä ja leipäjonosta. Niin päätin itsekin auttaa häntä.
Keräsin pojan vanhat (ehjät ja siistit mutta pienet) vaatteet ja kengät, ostin juustoa, konvehteja ja viinirypäleitä,alkoholittoman kuohuviini ja limsan, jotka asettelin kauniiseen koriin. Vein tavarat hänelle. Hän avasi oven humalassa. Ojensin tavarat ja toivotin hyvää joulun odotusta naapurista. Hän huusi että saan pitää paskani ja seuraava joka tyrkyttää almuja saa nyrkistä.
Se niistä hyvistä aikeista sitten.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli on sairautta, koska tällöin säälijä pystyy kompensoimaan omia vikojaan sääliessään tiettyä ihmistä tai ihmisryhmää. Ikäänkuin säälijä nostaa omaa egoaan sääliessään tiettyä ihmistä tai tahoa.
Säälijä ei tunnista itsessään asioita, jotka hän näkee säälittävässä kohteessa, jolloin hän kokee itsensä hyväksi, kun voi sääliä tuota toista.
Nyky-Suomessa löytyy paljojn säälijöitä ja säälittäviä, kun tämä yhteiskunta kaksiportaistuu. Ne, joilla menee hyvin ja taas ne, joilla elämä takkuaa. Siis säälille on tilausta tulevina vuosina. Pitäkää varanne, jottette sääli tai ole säälittäviä.
Kun kertoo kaikille, kuinka yritin vain auttaa, voi osoittaa ympäristölle oman hienoutensa. Eikö olekin säälittävää?
Niin että jos näkee jonkun eläimen jäihin tippuneena niin anti hukkua vaan. Sairautta se on pelastaa. Tällä perusteella voidaan lopettaa turha maksaminen sairasautoista ja palokunnasta. Antaa sydärin saaneen kuolla pois. Sääli on sairautta, vaikka olisit 20 vuotias tervesydäminen itse.
Hengenpelastusmitaliko aloittajalle nyt pitäisi laittaa? Henkeen kohdistuva uhka on vähän eria asia, kun auttaa toista vain siksi, että hän on vain joku säälittävä alkoholiin menevä yksinhuoltaja ja kirjoittaa sitä sitten netin keskustelupalstalle närkästyneenä, kuinka apu ei kelvannutkaan.
On toista, mutta sama peruste. Säälii sitä hukkuvaa tai vanhusta hädässä. Pitäisikö vanhukset jättää tuolla perusteella auttamatta?
Vanhuksia, yksinhuoltajia, yms vähävaraisia pitää auttaa ja tehdä niistä sekä facebook jako(mieluiten kuvan kera) ja kirjoittaa aihe vapalle, että me muut saamme jakaa sydämiä. Tästä tässä on kyse, eikä auttamisen kyseenalaistamisesta. Tälläinen ulkokultaisuus tarkoittaa pintakiiltoa, tekopyhyyttä ja roolin vetämistä. Aidosti kultaisella ihmisellä ei olisi mitään tarvetta tälläiseen huonosti piilotettuun itsekorostukseen. Siksi sääli on sairautta.
Mihin ihmeen itsekorostukseen? Kuka on itsekorostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet lasun niin saa ens kerralla sossuntädin oven taakse. Ei ole hyvä lapsen olla alkoholistin kanssa.
Muista tämä kavereidesikin kanssa. Lasillinen viiniä ja se on lasu.
Tätä mä olen vähän pelännytkin, että joidenkin käsitys alkoholismista on outo.
Pelkkä lasillinen viiniä jo, tekee holistin? Jep.
No montako lasillista sen tekee? Tuossa on se ongelma, että itse asetutaan hyviksien puolelle ja toiset ovat niitä pahiksia. No enhän minä, kun otin vain pari lasillista, mutta toisista ollaan tekemässä lasuja. Missä siis raja kulkee? Siinäkö, että kerran avaa oven humalassa? Kuka määrittelee humalatilan? Naapurin mielentila? Tietääkö naapuri hänen sairauksistaan? Voiko myöskin sairaudet vaikuttaa tilaan jne?
Vai onko se heti lasu, jos on lasi kädessä?
Kannattaisko ennemmin soittaa lastensuojeluun kuin kiikutella lahjoja?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on köyhät aina keskuudessamme parjattaviksi, halveksittaviksi ja valhein paneteltaviksi.
Hauskinta oli se, että köyhä ei saa lyhentää pienen halvan asuntonsa asuntolainaa tuilla, mutta jos rahat menevät jollekin joka omistaa jo kaksi tai kolme asuntoa (= lue rikas) niin on ok maksaa ne yhteiskunnan tuista.
Kuinka sairaita ihmiset voivat nykypäivänä olla? Jokaiselle kuuluisi oma asunto, koska eihän se ole kuin vuoden työ.
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään ottanut sun koriasi vaikken ole alkoholisti enkä ihan säälittävän köyhäkään.
Inhoan tuollaisia herkkukoreja koska niihin on aina valittu asioita sen korin kasaajan mieltymyksien mukaan ja mitä minä sellaisilla aineksilla teen? Heitän roskiin kaikki maksapateet, homejuustot, apppelsiinimarmelaadit ja hunajat.
Toisekseen tämä on huono provo todellisuudessa.
Siis jos sä saat joulukorin joltain sukulaiselta tai naapurilta tai ystävältä niin sä et ota sitä vastaan? Siis herranjestas, missä sun käytöstavat on? Meillä on tapana vaihtaa lahjoja naapuritalon asukkaiden kanssa heidän aloitteesta eikä me aina tiedetä, tai he ei tiedä, mistä toinen pitää, mutta hyvänjouluntoivotusten kera annetaan ne meidän pikkulahjat ilman että kumpikaan loukkaa toista ja jää hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ennemmin soittaa lastensuojeluun kuin kiikutella lahjoja?
Kannattaisiko sinun mennä töihin, ettei kaikki päivät menisi toisten asioihin puuttumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään ottanut sun koriasi vaikken ole alkoholisti enkä ihan säälittävän köyhäkään.
Inhoan tuollaisia herkkukoreja koska niihin on aina valittu asioita sen korin kasaajan mieltymyksien mukaan ja mitä minä sellaisilla aineksilla teen? Heitän roskiin kaikki maksapateet, homejuustot, apppelsiinimarmelaadit ja hunajat.
Siis jos sä saat joulukorin joltain sukulaiselta tai naapurilta tai ystävältä niin sä et ota sitä vastaan? Siis herranjestas, missä sun käytöstavat on? Meillä on tapana vaihtaa lahjoja naapuritalon asukkaiden kanssa heidän aloitteesta eikä me aina tiedetä, tai he ei tiedä, mistä toinen pitää, mutta hyvänjouluntoivotusten kera annetaan ne meidän pikkulahjat ilman että kumpikaan loukkaa toista ja jää hyvä mieli.
Kyllä te olette sitten HYVIÄ ihmisiä.
Toisilla on tapana sitten nousta oikein taivaisiin omassa hyvyydessään ja maailman parantamisessaan! Oijoi kun nyt vain kaikki näkisivät, olen suorastaan pyhä!
Miksi sinä nyt tällaisen jutun keksit? Oletko ihan terve? Keksi jotain puuhaa, joka virkistää vähän aivojasi, kai sinulla on elämäkin.
Höpö höpö paistaa provo niin selvästi. Olet varmaan tosi ennakkoluuloinen ihminen. Kaikki yksinhuoltajat vaikka olisivat vähävaraisia tai työttömiä eivät ole alkoholiongelmaisia, itsekkäitä paskoja, vaikka niitäkin löytyy.
Joopajoo. Eikä ihmisillä oikeasti ole muuta tekemistä, kuin keksiä tarinoita köyhät on kiittämättömiä -propagandan tueksi?
Vierailija kirjoitti:
Sääli on sairautta, koska tällöin säälijä pystyy kompensoimaan omia vikojaan sääliessään tiettyä ihmistä tai ihmisryhmää. Ikäänkuin säälijä nostaa omaa egoaan sääliessään tiettyä ihmistä tai tahoa.
Säälijä ei tunnista itsessään asioita, jotka hän näkee säälittävässä kohteessa, jolloin hän kokee itsensä hyväksi, kun voi sääliä tuota toista.
Nyky-Suomessa löytyy paljojn säälijöitä ja säälittäviä, kun tämä yhteiskunta kaksiportaistuu. Ne, joilla menee hyvin ja taas ne, joilla elämä takkuaa. Siis säälille on tilausta tulevina vuosina. Pitäkää varanne, jottette sääli tai ole säälittäviä.
Kun kertoo kaikille, kuinka yritin vain auttaa, voi osoittaa ympäristölle oman hienoutensa. Eikö olekin säälittävää?
Tässä sääliteltävä sanoi: mitä sinä minua säälit, hoida omat asiasi.
Uskotteko te oikeasti ihan kaikki nää köyhäjutut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet lasun niin saa ens kerralla sossuntädin oven taakse. Ei ole hyvä lapsen olla alkoholistin kanssa.
Muista tämä kavereidesikin kanssa. Lasillinen viiniä ja se on lasu.
Ap kyllä jatkoi, että äiti on alkoholisti, niin siksi alkoholiton kuohari. Mun mielestä lasi tai pari viiniä silloin tällöin ok, mutta jos on alkoholisti, niin ikävä kyllä silloin ei ole kyvykäs hoitamaan lastansa.
Ei nyt ole edes joulu ja tuollainen kori ei nyt oikeasti auta juuri muita kun antajaansa samman sädekehän. Oikea auttaminen on sitoutumista auttamiseen. Autetaan lisäksi niitä, jotka haluavat apua. Kyllä suomessa koetaan vittuiluksi jos tullaan hieromaan naamaan, että ei pärjää omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että hän saa apua mm. erilaisista jouluapujärjestöistä ja leipäjonosta. Niin päätin itsekin auttaa häntä.
Keräsin pojan vanhat (ehjät ja siistit mutta pienet) vaatteet ja kengät, ostin juustoa, konvehteja ja viinirypäleitä,alkoholittoman kuohuviini ja limsan, jotka asettelin kauniiseen koriin. Vein tavarat hänelle. Hän avasi oven humalassa. Ojensin tavarat ja toivotin hyvää joulun odotusta naapurista. Hän huusi että saan pitää paskani ja seuraava joka tyrkyttää almuja saa nyrkistä.
Se niistä hyvistä aikeista sitten.
Niin, näin köyhänä ihmisenä olisin ottanut korin kyllä vastaan ja kiittänyt, mutta mitään sen sisällöllä en olisi oikein tehnyt. Noh, ehkä viinirypäleet olisi maistunut, mutta muut olisi mennyt kiertoon tai roskiin/viemäriin. Minä köyhänä arvostan enemmän sellaisia järkeviä lahjoja ja käyttötavaroita, mikään kuohari ei tuota mitään iloa. Myös on aika outoa valita tuntemattomalle henkilölle juustoja ja konvehteja, kun et voi tietää toisen mieltymyksiä.
Minä saan aina jouluna lahjaksi sukulaisilta paketin (ihan vaan pahvilaatikko, nuo korit ovat turhia tilanviejiä) mihin on kerätty kaikkea tarpeellista, puhdistusaineita kotiin ja itseeni, kahvia, teetä, näkkäriä, hapankorppua, tiskiharjaa, tiskirättejä, kynttilöitä, tulitikkuja, pattereita, jne... Mielestäni tämä on kivempaa kuin että saisin jotain aivan turhaa kuoharia tai sälää.
Mutta kuten sanottu, niin tuskin on aito aloitus.
Mahtavaa yhsheimausta taas. En voi käsittää miksi porukka haukkuu täällä yh äitejä kun taas yh isät ovat sankareita. Ihan vaan tiedoksenne, että sama voi käydä omalle kohdallennekin. Mies voi kuolla tai löytää toisen.
Aloitus on selkeä provo. Ja kotkille tiedoksi olen lapseton nainen itse, yhn kasvattama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette sitten HYVIÄ ihmisiä.
Ei me olla, mutta jos naapurin lapset tuo meille ovelle lahjan hein tonttuhatut päässä niin ei me aleta sanomaan, että ei kiitos, viekää pois, paska lahja, vaan annetaan se mein kynttilä heidän käteen kotiin vietäväksi. Vaikka mitä kuka nettiin kirjoittaa niin en vilpittömästi usko, että kukaan kehtais tai haluis toisin tehdä. Kyllä ihmisillä oikeasti vielä on käytöstapoja, vaikka netissä lukis mitä.
Just niin tekemällä tehty aloitus, hyi hemmetti vai oikein valikoitu konvehteja ja juustoa joo joo....
Tätä mä olen vähän pelännytkin, että joidenkin käsitys alkoholismista on outo.
Pelkkä lasillinen viiniä jo, tekee holistin? Jep.