Miksi nykyajan raskaana olevat ovat niin sairaita ja vaivaisia?
Mua on alkanut oikein korpeamaan kympillä tämä raskaana olevien vammaisuus. " Voisitko nostaa tuon kahvikupin, kun mä en oikein pysty kun olen raskaana" -tyyliin.
Ymmärrän että on niitä jotka tosissaan potevat keskenmenovaaraa ja lääkärin määräyksestä kaikki nostaminen on kieletty.
Mutta sitten on nämä jotka pelkkää laiskuuttaan vetoavat raskauteensa, ettei tosiaan tarvi edes sitä ostoskärryä työntää, ettei lapsi vaan pullahda ulos!
Kommentit (30)
Tuttava piirissä myös yksi.
Raskaustestinjälkeen ei voinu imuroida, ei tiskata, ei käydä töissä, eikä kävellä.
Plus samaan syssyyn alko närästys, ummetus, paha olo. Ihan kaikki oireet mitä vaan tiesi niin alkoi heti testin tehtyä. Liikkeetkin tuntui jo todella aikaisessa vaiheessa.
Ja tämä henkilö kans heti ostamassa äitiysvaatteita kun maha on niin iso. Onhan se iso jo alussa jos on läskiä ennestään. Mutta ei se kyllä mikään raskausmaha ollut.
Ja paras oli kun ei voinut kävellä kolmen korttelin kävely matkaa.
Autolla pitäs aina saada kyyti joka paikkaan.
No jotkut ottaa hieman liian innokkaasti raskaudet ja käyttää sitä hyväkseen.
Ite jäin töistä pois rv 22 ja siitä eteenpäin vietinkin pari kuukautta melkein neljän seinän sisällä. En saanut kannella mitään, imuroida.. etc.. Kaikkea tietysti aina yritin, mutta osasin lopettaa ajoissa.
Mulla masussa oli tuplat ja raskaus meni loppujen lopuksi tosi hienosti. Kaikkea pientä kränää oli ja huonoja päiviä sattui kohdalle, mutta silti kaikki oli niin paljon helpompaa kuin kuvittelin. Kengätkin laitoin ihan loppuun asti itse jalkaan vaikka masu olikins en kokoinen, ettei mammalappuhaalarit mahtuneet viimeseen 1,5 kuukauteen jalkaan.
Itseasiassa loppuraskaudessa lähinnä nauratti kaikki jutut, mitä oli raskaudesta kuullut. En kuitenkaan ihan jaksa uskoa, että mun tuplaraskaus oli helpompi kuin keskiverto yksösraskaus. Juttujen mukaan näin oli eli en yhtään ihmettele tuota ap:n tympiintymistä..
Onhan se ihan lääketieteellinen fakta, että 30 ikävuoden jälkeen kroppa ei toimi ihan yhtä ihanteellisesti kuin parikymppisenä. Tuttavapiirissä on moni saanut ekan lapsen päälle kolmikymppisenä (myös allekirjoittanut) ja kremppoja on ollut monenlaisia. Ei pidä aina lähteä siitä, että kaikki on keksittyä. Usein voi vaan olla, ettei jaksa jokaiselle vastaantulijalle avautua: " Joo, mulla on korkea verenpaine, ennenaikaisia supistuksia... ai niin, ja taustalla useita keskenmenoja" .
Minä 31v ensisynnyttäjä (kaksosraskaus) olin elämäni kunnossa koko raskausajan.
itse olen varmaan vvähän liiankin kanssa ollut ja tehnyt samoja hommia kuin en olisi ollut raskaana. sitten näin raskaana olevan, jolle piti ulkona kantaa tuolia mukana että pääsee istumaan tarpeen tullen ja olisko päivävarjokin mukana ollut.
Sillä arvaahan sen, että näin moni työpaikallakin ajattelee! Että nykyajan naiset vaan jaksaa valittaa turhasta ja keksiä vaivoja. Kyllähän mullekin osasi yksi fiksu työkaveri (päälle 50v. nainen) kertoa, ettei mun verenpaine nyt niin kovin korkea ole (140/100), kun erehdyin kertomaan mitä lääkäri oli puhunut. Yritin siinä sitten inistä, että on se vähän korkea (lääkärin mukaan) raskaana olevalle! Tästä ei sitten mennyt montaa päivää, kun päädyin loppuraskaudeksi sairaalaan raskausmyrkytyksen vuoksi!
ongelmien (äidin ja sikiön) kanssa.
Ainaa löytyy näitä, joiden oma esimerkki kumoaa tilastolliset faktat... hohhoijaa. Kai sinäkin nyt sentään tajuat, että vaikka tämä yhteys on olemassa, SUURIN OSA pärjää ihan hyvin. Tilastot on tilastoja ja niissä on kuitenkin totuuden siemen.
Juuri tästä syystä pidetään yleisesti ongelmana tätä ensisynnyttäjien korkeaa ikää. Muutenhan olisi ihan sama missä vaiheessa kukin lapsensa tekee!
Vierailija:
Ainaa löytyy näitä, joiden oma esimerkki kumoaa tilastolliset faktat... hohhoijaa. Kai sinäkin nyt sentään tajuat, että vaikka tämä yhteys on olemassa, SUURIN OSA pärjää ihan hyvin. Tilastot on tilastoja ja niissä on kuitenkin totuuden siemen.
Missähän kohtaa viestiäni kumosin tilastolliset faktat? En ole ottanut tietääkseni kantaa tilastollisiin faktoihin. T. 30
Vierailija: