Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epävakaa elämä.. Kosinta ja yhtäkkiä kaikki epävarmaa

Vierailija
01.11.2016 |

Olemme seurustelleet kolmisen vuotta, ja mies on viimeaikoina puhunut paljon naimisiin menemisestä (minä tietysti haluan myös). Hän sitten kosi muutamia viikkoja sitten ja ollaan suunniteltu nyt häitä konkreettisesti jo.. On selkeästi todella innoissaan suunnitelmistamme ja hössöttää niistä (ei häistä niinkään vaan tulevaisuudesta kun ollaan naimisissa jne..). Mutta yhtäkkiä eilen kaikki kääntyi päälaelleen, mies suuttui jostain ihan muusta pienestä asiasta ja sanoi että haluaa perua häät. :( . Rupesin tietysti itkemään, mutta mies ei enää eilen eikä nyt aamulla suostunut puhumaan asiasta enempää mutta käyttäytyy kuin kaikki olisi hyvin eikä olisi sanonut mitään tuollaista. Mitään "pahaa" ei kumpikaan ole tehnyt, sellaista mikä selittäisi hänen sanat. Olen kovin ahdistunut mitä nyt tapahtuu. Sanoiko tuon vihaisena ilkeyttään? Jos haluaa perua häät niin miksi ei enää suostu puhumaan sanoistaan (jotta voitaisiin sopia miten edetään)?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole ikinä itse suuttuneena sanonut jotain äkkiväärää, jota et ole tarkoittanut? Anna miehelle hetki tilaa ja puhutte asian läpi, kun tilanteeseen on saatu edes hetkeksi etäisyyttä. Isoissa päätöksissä, kun yleensä tulee myös se krapula.

En ole sanonut koskaan suuttuneena sellaista äkkiväärää mitä en ole tarkoittanut. Hillitsen itseni kyllä vaikka olisin kuinka vihainen. En ymmärrä miten joku edes voisi suuttuneena sanoa esim ilkeyttään jotain mitä ei tarkoita. Jostainhan ne sanat kuitenkin tulee… Ap.

Ihmisten temperamentti ja itsehillintä erovat toisistaan.

Varmasti eroaakin. Mutta silti en ymmärrä mistä vihaisena tulisi ne sanat joita ei oikeasti tarkoita? Mistä ne sanat tulee edes mieleen? Ap.

Hermostomme ja sen reaktionopeus on suurempi kuin aivojemme kyky hahmottaa asioita ja saatamme tuottaa sanoja joita emme tarkoita. Sinä saatat maltillisempana olla ovela, härnätä ja härnätä sitä toista, jolla on enemmän temperamenttia kunnes äkkipikaisempi suuttuu ja sanoo jotain äkkiväärää saadaksesi huomiosi.

No, ap... onko mies saanut äänensä kuuluviin?

Vierailija
22/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole ikinä itse suuttuneena sanonut jotain äkkiväärää, jota et ole tarkoittanut? Anna miehelle hetki tilaa ja puhutte asian läpi, kun tilanteeseen on saatu edes hetkeksi etäisyyttä. Isoissa päätöksissä, kun yleensä tulee myös se krapula.

En ole sanonut koskaan suuttuneena sellaista äkkiväärää mitä en ole tarkoittanut. Hillitsen itseni kyllä vaikka olisin kuinka vihainen. En ymmärrä miten joku edes voisi suuttuneena sanoa esim ilkeyttään jotain mitä ei tarkoita. Jostainhan ne sanat kuitenkin tulee… Ap.

Ihmisten temperamentti ja itsehillintä erovat toisistaan.

Varmasti eroaakin. Mutta silti en ymmärrä mistä vihaisena tulisi ne sanat joita ei oikeasti tarkoita? Mistä ne sanat tulee edes mieleen? Ap.

Hermostomme ja sen reaktionopeus on suurempi kuin aivojemme kyky hahmottaa asioita ja saatamme tuottaa sanoja joita emme tarkoita. Sinä saatat maltillisempana olla ovela, härnätä ja härnätä sitä toista, jolla on enemmän temperamenttia kunnes äkkipikaisempi suuttuu ja sanoo jotain äkkiväärää saadaksesi huomiosi.

No, ap... onko mies saanut äänensä kuuluviin?

En ihan tiedä mitä tarkoitat kysyä. Mutta kyllä minä kuuntelen häntä enkä mitenkään vaikka jäkätä päälle tms. Eli kyllä hän saa tilaa puhua ja olen hiljaa ja kuuntelen. Mutta voi olla että riitatilanteessa olen "taitavampi" ja mies sanoo sitten isoja ja ikäviä asioita "voittaakseen" riidan. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petti sinua? Ahdistui niin suuresta sitoutumisesta? On maanisdepressiivinen?

En usko pettämiseen, ei ole ollut mitään minkä vuoksi olisi koskaan tullut mieleen epäillä. Ahdistuminen suuresta sitoutumisesta voisi olla mahdollinen (ei tosin ennen ole ahdistunut sitoutumisista esim yhteen muuttaessa tms). Maanisdepressiivinen voisi myös olla mahdollista mutta en tiedä että olisi sellainen. Ap.

Varatkaa nyt ihmeessä aika lääkärille. Mies sanoi rumasti riidan yhteydessä pakko sille on joku diagnoosi saada muuten, ette elä onnellisena elämänne loppuun asti.

Vierailija
24/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylireagoinko teidän mielestä kun olen ihan pois tolaltani miehen sanoista? Ap.

Ap täällä. Toivoisin kommentteja tähän. 

Vierailija
25/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni laukaisi saman uhkauksen kerran suuttuneena. On äkkipikainen, ja saattaa sanoa aika rumasti vihaisena. Silloin taisin itsekin suuttua (yleensä olen viilipytty, ja se joskus ärsyttää miestä), ja sanoin aika kipakasti, että on todella halpamaista uhkailla tuolla aiheella (ettei mennäkään naimisiin). Myöhemmin tilanteen rauhoituttua sanoin miehelle, ihan nätisti ja sovittelevasti, että en minä halua naimisiin ihmisen kanssa joka ei ole siitä varma, ja että perutaan vaan ennemmin. Minä en aio painostaa ketään kanssani naimisiin. Mies oli silloin ihan hiljaa.

Myöhemmin kun pöly oli laskeutunut ja kiukku laantunut, mies kosi uudelleen, ja menimme naimisiin.

Itselläni oli koko ajan ajatus, että kukaan ei voi minua kiristää naimisiin menolla tai hylkäämisellä. Sitten ei mennä naimisiin, ei vääristä syistä.

Vierailija
26/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne häät lukitsee yhtään mitään? Sitä tulee tai ei tule, toimeen toisen kanssa vaikka pitäisi 10 häät. 

Ei häistä nyt ole kyse vaan naimisiinmenosta. Kun mies sanoi riidan keskellä että perutaan häät niin ei hän niitä juhlia tarkoittanut vaan naimisiinmenemistä. Ap.

Peruuntuhan ne juhlatkin siinä samalla. No perukaa, rahaahan siinä säästyy.

Vierailija
27/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen erolla uhkailija.

Jos vain itkeskelet ja pyytelet anteeksi, voit olla varma että mies tulee jatkossakin käyttämään riidan yhteydessä häiden perumista / eroa valttikorttina. Silloin mies aina sopivasti "voittaa riidan" ja saa sinut toimimaan anelevasti.

Ainoa keino saada tuo loppumaan, on tehdä selväksi että seuraavalla kerralla kun mies uhkaa erolla (tai naimisiin menon perumisella) ero tapahtuu oikeasti ja lopullisesti.

Vierailija
28/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap poistua kodistanne vaikka viikonlopuksi jonnekin vähän miettimään elämäänne. Minusta erolla uhkailu on normaali 14-vuotiaalta pikkutytöltä, joka luulee pompottavansa poikaystävää samalla tavalla kuin isää ja äitiä, mutta aikuiselta mieheltä tuo on vain naurettavaa. Mistä riita edes sai alkunsa? Yrittääkö mies saada teille riitaa aikaan, että voitte sitten erota, ja hänen ei tarvitse itse olla se aikuinen joka sanoo ääneen, että en halua naimisiin, erotaan. Hän varmasti ahdistuisi sinun itkustasi ja pahasta mielestäsi, joten on toki helpompi että syy eroon (ja siis itkuun) on jossain ulkopuolella, jossain riidassa. 

Uskon, että kun pääset miehestä fyysisesti kauemmas, näet asiat vähän selkeämmin.

Vierailija
29/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ap poistua kodistanne vaikka viikonlopuksi jonnekin vähän miettimään elämäänne. Minusta erolla uhkailu on normaali 14-vuotiaalta pikkutytöltä, joka luulee pompottavansa poikaystävää samalla tavalla kuin isää ja äitiä, mutta aikuiselta mieheltä tuo on vain naurettavaa. Mistä riita edes sai alkunsa? Yrittääkö mies saada teille riitaa aikaan, että voitte sitten erota, ja hänen ei tarvitse itse olla se aikuinen joka sanoo ääneen, että en halua naimisiin, erotaan. Hän varmasti ahdistuisi sinun itkustasi ja pahasta mielestäsi, joten on toki helpompi että syy eroon (ja siis itkuun) on jossain ulkopuolella, jossain riidassa. 

Uskon, että kun pääset miehestä fyysisesti kauemmas, näet asiat vähän selkeämmin.

Vähän hankala minun on poistua kotoa kun on työt ja kaikki (ei ole mitään "varakotia", minne mennä). Mutta voin yrittää lähteä viikonlopuksi yksin jonnekin pienelle matkalle. Tällä hetkellä vaan ahdistaa niin paljon ettei tee mieli lähteä matkustelemaan, mutta ymmärrän kyllä että etäisyys voisi auttaa. Riita sai alkunsa ihan mitättömästä arkisesta asiasta, suunnilleen näkemysero erään kotityön hoitamisesta, mutta se on meillä aiheuttanut aina näkemyseroa, väsyneenä siitä vaan välillä tulee riita sitten. En minä usko että mies yrittäisi väkisin tehdä riitoja saadakseen minut jättämään hänet, koska ei hän silloin yhteistä tulevaisuutta suunnittelisi vaan välttelisi tulevaisuusaihetta varmaan kokonaan.

Täällä moni näyttää tulkitsevan että kyseessä on erolla uhkailu saadakseen tahtonsa läpi. Voi ollakin. Mutta jos on niin se on aika ikävä asia. Miten saada erolla uhkailu loppumaan? Koska ei sellaista jaksa.

Ap.

Vierailija
30/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen erolla uhkailija.

Jos vain itkeskelet ja pyytelet anteeksi, voit olla varma että mies tulee jatkossakin käyttämään riidan yhteydessä häiden perumista / eroa valttikorttina. Silloin mies aina sopivasti "voittaa riidan" ja saa sinut toimimaan anelevasti.

Ainoa keino saada tuo loppumaan, on tehdä selväksi että seuraavalla kerralla kun mies uhkaa erolla (tai naimisiin menon perumisella) ero tapahtuu oikeasti ja lopullisesti.

En ole ap mutta ihmettelen täällä millainen ihminen uhkailee erolla? Ja mihin sillä pyrkii? Julmaa puhetta jolla pilaa pian koko parisuhteen.

Vierailija
31/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up