Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käynyt SILMIEN...

Vierailija
09.03.2006 |

LASERLEIKKAUKSESSA? Kerrotko kokemuksia? Täällä yksi rillipää pähkäilee, josko uskaltais mennä! Niin, ja mihin menis että olisi mahdollisimman turvallisista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan ole käynyt? Kyllä kait te nyt jotain kauhujuttuja olette kuulleet?!

Vierailija
2/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laikkauksia tehty vasta niin vähän aikaa, että ei tiedetä mitä se aiheuttaa silmille esim. 20 vuoden päästä. Yms. Itse en uskaltaisi mennä.. vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeää. Kohtelu ja vastaanotto ÄÄRIMMÄISEN mukavaa ja tyylikästä. Leikkauksen jä' lkeen käytin viikon sekä kostutus- että antibiottitippoja ja puoli vuotta pelkkiä kostutustippoja aamuin illoin. TOdella positiivinen kokemus. Miinusta oli silmissä 2,5.

Vierailija
5/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut lainkaan särkylääkkeitä, enkä edes ymmärrä miksi niitä olisi tarvinnut. Kilpeä pidin öisin viikon ajan silmien päällä, jotten yöllä olisi niitä hangannut. ENkä kyllä edes yllätäätnyt itseäni moisesta touhusta. Samaan aikaan leikattiin nainen, joka oli leikattu kymmenen vuotta sitten -9 silmistä, ja nyt oli tullut ikänäköä -1.

Toi linkki sisältää kyllä mun näkökulmasta melko sensaatiotyyppistä " faktaa" .

Leikattu.

Vierailija
6/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, olin leikkauksessa 1,5vuotta sitten.Lähtöarvot -4 luokkaa, jäljelle jäi toiseen silmään -0.5, toinen nollilla.Näontarkkuus ja hämäränäkö ei ole sama kuin laseilla korjattuna,mutta pystyn katsoo telkkaria,ajamaan autolla ym. ilman rillejä. Ystäväni leikattiin samaan aikaan, hänen näkönsäkorjaantui yhtä hyväksi kuin laseilla korjattuna.

Tottakai toivoisin, että minäkin näkidin yhtä hyvin kuin näin laseilla, mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, kannatti mennä!

Näin kevään kynnyksellä, auringon paistaessa tulee aina mieleen se kun käsilaukussa oli aina vahvuukislla varustetut arskat ja sitten mukana tavalliset rillit, jos meni sisään esim.kauppoihin,piti vaihtaa lasit ja tottakai piti myös olla tavalliset arskat jota käyttää piilareiden kanssa...huoh.

Naurattaa vieläkin, kun pitkän aikaa leikkauksen jälkeen suihkuun mennessä olin aina ottamassa laseja pois päästä....eli nyin ohimolta olemattomia sankoja, enhän ollut tottunut näkemään suihkussa niin hyvin :)

Vierailija
7/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat paikat on hesassa ja joutuisin matkustamaan jonkun matkaa sinne. Niin ja tietysti yöpymään siellä. Toisessa paikkaa (tunnettu iso sairaala etelä-helsingissä) leikkaisivat molemmat silmät samalla kertaa ja taas toisessa paikkaa leikkausten väliä olisi viikko. (ihan keskustassa)

Tuo molemmat silmät samalla kertaa -leikkaus kyllä vähän hirvittää, mutta siinäpä olisi vaan yksi toipilasaika ja tietysti ei tarvitsisi ravata siellä Helsingissä montaa kertaa. Toisesta paikkaa minulla ystäväni suositus, kehui paikkaa maasta taivaisiin. Hitsi kun on vaikeaa tää päätöksen teko! Lisää kommentteja otetaan vastaan -ap-

Vierailija
8/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöarvot olivat luokkaa -2,5. Silmät leikattiin eripariseksi ennakoimaan ikänäköä (olin silloin 39v).

Edelleen näen hyvin ja sattumoisin kävin juuri silmälääkärissä allergiareaktion takia ja lääkäri tarkisti myös näön ja se on mittauksillakin edelleen hyvä ja silmät terveet.

Se oli aikanaan uskomattominta, että leikkauksesta tulin bussilla kotiin (0,5h), menin tunniksi lepäämään ja kun nousin, niin kas kummaa, ei tarvinnutkaan etsiä silmälaseja yöpöydältä, vaan näin huoneen toisella puolella olleesta peilistä selvästi itseni!

Toinen silmä leikattiin samalla tavalla viikon kuluttua ja samoin se sujui.

Olen uskomattoman iloinen ja onnellinen - lopputuloksesta ja sujumisesta.

Minut leikkasi se turkulainen lääkäri, joka on leikannut 2/3 Turun leikkauksista eli jo silloin oli leikannut useamman ja tuo 2/3 on nykytilanne - mainosten mukaan.

Minä pääsin laseista eroon, samoin pääsi pari viikkoa myöhemmin vuotta vanhempi veljeni, mutta hänen silmänsä eivät tottuneet ihan yhtä hyvin - uusintaleikattiin toinen silmä, mutta lopputulos ei muuttunut. Edelleen 5v jälkeenkin myös hän on lasitta, leikkaus ei siis varsinaisesti epäonnistunut, mutta tuo silmien yhteispeli ei ilm. pelaa ihan yhtä hyvin kuin mitä minun silmät teki - vaikka minulla jopa silmät vaihtoi " roolia" : olin paljon ilman laseja ja vasemmalla näin paremmin kauas, mutta nyt se on oikea, joka leikkauksen jälkeen on se kauas näkevä silmä.

Vierailija
9/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistu hyvin mut kivut oli kaks päivää ihan karseet

Vierailija
10/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE OLI ELÄMÄNI VIISAIN TEKO LAPSEN SAAMISEN JÄLKEEN! EHDOTTOMASTI!

Vierailija
11/12 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä. No nyt on aika varattuna silmien leikkaukseen. Hoitavat koko jutun samalla reissulla. Toivottavasti kaikki menee hyvin ;) ja pääsis vihdoin näistä rilleistä eroon

Vierailija
12/12 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen siis lämpimästi. ASiallista tietoa aiheesta os. http://www. kaypahoito .fi/pls/kh/kaypahoito?suositus=hoi37050 (jätä nuo välit pois)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi