Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hautajaisten yhteydessä tapana lähettää kiitoskortti osallistuneille ja adressin lähettäneille.

Vierailija
24.01.2025 |

Minä siis lähetin ja yksi kortin saanut oli vallan yllättynyt, kun ei ole koskaan kuullut, että lähetettäisiin kiitoskortteja. 

Toki kuolinilmoituksessakin oli kiitos osanotosta, mutta järjestämiimme hautajaisiin suurin osa tuli tai lähetti adressin lehden levikkialueen ulkopuolelta. 

Onko tässä paikkakuntakohtaisia eroja? Itse turkulaisena olen saanut monelta perheeltä kiitoskortin osanotosta, jos olen lähettänyt adressin tai ollut hautajaisissa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuollaisesta. Mutta ihan lämmittävä ele. 

Vierailija
2/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietysti ja surevat saa surunsa surra rauhassa ettei häiritse heitä. Suru ottaa aikaa ja on tekemistä. 

Vierailija
4/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana mutta saa toki lähettää.

Vierailija
5/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näkee lehdessä kiitosilmoituksia.

Ei muuta.

Vierailija
6/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehteen kiitos ilmoitus. Korteissa on valtava työ, yleensä kiitellään hautajaisista lähtiessä.

Vierailija
7/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei kukaan odota surevilta omaisilta mitään kiitoskortteja. Mistä siinä kiitetään? Kiitos kun otit osaa? Älytön ajatus.

Vierailija
8/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus näkee lehdessä kiitosilmoituksia.

Ei muuta.

Mää tosiaan laitoin kiitoksen kuolinilmoitukseen mukaan. Olen kyllä nähnyt lehdessä kiiyosilmoituksia, mutta erittäin moni (kuten mainitsin) oli levikkialueen ulkopuolella. 

Jotenkin sitä halusi vaikka adressin lähettäneitä kiittää ja toki myös hautajaiin osallistuneita. 

Vierailija
9/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana. 

Vierailija
10/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ei kukaan odota surevilta omaisilta mitään kiitoskortteja. Mistä siinä kiitetään? Kiitos kun otit osaa? Älytön ajatus.

No vaikka adressista.

Vierailija
11/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain paikkakunnilla se on tapana.

Vierailija
12/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain paikkakunnilla se on tapana.

Missä esimerkiksi?

ap

Vierailija
13/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Lähetetäänhän kiitoskortteja yo-kuvina, rippikuvina, hääkuvina. 

Hautajaisten kiitoskorttiin voi laittaa kuvan vainajasta tämän oltua vielä elossa ja kiitoksen mukaan. 

Vierailija
14/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana kiittää osanotosta. Yleensä kai laitetaan lehteen. Olen kerran lähettänyt kiitoskortit, ja se johtui juuri siitä, että harva olisi nähnyt lehden. Tuli kyllä myös huomattavasti halvemmaksi kuin lehti-ilmoitus. Nykyään varmaan voisi laittaa viestinäkin. Viime hautajaisissa taisin tehdä oikeastaan niin, osalle laitoin kortin ja osaa en varmaan kiittänyt ollenkaan. 

Vierailija
15/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin oli tapana. Ei enää nykyisin. 

Vierailija
16/16 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että että ei, koska juhla on järjestetty vainajalle, joka ei kortteja enää allekirjoita. Mutta sitten jos omaiset kiittää osanotosta surun jakamiseen, niin ehkä sillon. Mutta perinteiden mukaan ja kukin tyylillään. Ei kai siinä mitään väärin tee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi