Mies liimaantuu aina leikkipuistossa älypuhelimeen, hänelle ei sanota mitään, mutta jos minä
katson vaikka kelloa puhelimestani niin muutamankin kerran joku mamma on huomauttanut että keskitypä nyt lapseen ettei muiden tarvitse vahtia. Mies saa olla vaikka tunnin katse puhelimessa eikä kukaan huomauta. Miksi?
Kommentit (8)
Ei varmaan kukaan vain kehtaa sanoa. Näitä puhelinta tuijottavia isiä kyllä riittää. Ehkä eivät tunne samanlaista syyllisyyttä ja häpeää puhelimen räpläämisestä kuin äidit. Itse jos esim. puistossa joudun jotain puhelimesta tarkistamaan, niin tuntuu jotenkin huonolta äidiltä heti. Mun mies voi ihan helposti tuijottaa puhelinta vaikka tunnin, lapset leikkii siinä sivussa. Ne on niin tottuneita siihen, etteivät samalla tavalla edes kysy iskän huomiota.
Näitä "Kelloon vilkaisijoita" riittää. Lapsi hokee turhautuneena "äiti äiti äiti katso äiti tätä, tein äiti tällaisen, katso äiti kun kiipeän" ja vastaus on "mmm" eikä katse liiku näytöstä mihinkään.
Onneksi omat lapset on jo koululaisia, joten ei enää tarvitse kärsiä leikkipuistoissa kaikkien täydellisten äippien keskellä. Nykyään saa rauhassa selata av:ta ja lapset pötköttelee sohvalla vieressä omien puhelintensa kanssa :)
Julkisilla paikoilla kannattaa antaa kuva, että on koko ajan 100% läsnä lapselle. Kotona voi sit laittaa lapsen katsomaan lastenohjelmia ja näpläillä itse puhelinta. Näin mä teen.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kukaan vain kehtaa sanoa. Näitä puhelinta tuijottavia isiä kyllä riittää. Ehkä eivät tunne samanlaista syyllisyyttä ja häpeää puhelimen räpläämisestä kuin äidit. Itse jos esim. puistossa joudun jotain puhelimesta tarkistamaan, niin tuntuu jotenkin huonolta äidiltä heti. Mun mies voi ihan helposti tuijottaa puhelinta vaikka tunnin, lapset leikkii siinä sivussa. Ne on niin tottuneita siihen, etteivät samalla tavalla edes kysy iskän huomiota.
Tuo on varmaankin totta etteivät miehet tunne syyllisyyttä samoista asioista kuin me äidit. Lapsen vanhempainillassa oli tasan kaksi isää ja molemmat olivat koko sen ajan puhelimessa kiinni. Ajatus oli varmaan että se vaimo vieressä kuuntelee hänenkin puolestaan.
Ehkä yhteiskunnassamme on vielä vallalla piilo-olettamus, että miesten jutut ovat tärkeämpiä. Eli akat juoruaa, mutta miehet hoitavat asioita.
Tarkoitan nimenomaan, että tämä on tiedostamatonta. Ei kukaan näin ääneen tietystikään sanoisi.
Koska "vilkaisen kelloa" tarkoittaa todellisuusessa "Roikun somessa enkä huomioi lastani"