Meidän ovelle oli ilmestynyt pieni kettuvauva <3
Asutaan aika hiljaisella paikalla ja en ole ikinä nähnyt kettuja täällä, täällä on myös paljon lunta ja pakkasta :( aamulla aikaisin kuulin jostain pamauksen. Iltapäivällä olin hakemassa puita kun oven edessä istu pieni ketunvauva, voi mitä on mahtanut tapahtua, missä ketun äiti? kettuvauva tuli väkisin sisälle ja laitoin sille lämmintä maitoa ja pienen peiton, meillä on sitten vielä kiltti koira joka kävi haistelemassa kettuvauvaa. Kävin vielä ulkona eikä missään näkynyt emoa :(
Mieheni sanoi että vie se nyt heti ulos mutta ei sitä yksin voinut sinne jättää ja kettu tuli väkisin sisälle. Lumessa oli tämän pienen kettuvauvan jälkiä ja lähdin seuraamaan niitä ja jatkuivat ties kuinka pitkään :( kettuvauva sitten tuli yhtäkkiä luokseni ja annoin sille lelun niin nyt leikkii sillä. <3 kuinka söpösti meni koirani luo ja pitää häntä emonaan, mutta jos ei kettuemoa löydy niin mitä tässä pitäisi tehdä? :( näyttää viihtyvän täällä.
Kommentit (44)
Jos hänen emo on kuollut niin tottakai pidän ketusta huolta
Ap
Kyllä on ollut monta tapausta kun ihminen on pitäny ketun, suomessa myös
Epäilen tarinaa vahvasti kaikilta osin mutta koska a) ihmiset ovat omituisia b) kaikkea erikoista oikeasti sattuu ja tapahtuu, en pidä tätä millään lailla erikoisena keskusteluna. Totta tai ei. Ei ketulla ole poikasia tähän aikaan vuodesta mutta poikkeus aina vahvistaa säännön.
Oli provo tai ei, niin hauska kirjoitus. Pidä hänet kotikettuna. Kouluta hakemaan postit.
Ketuilla ei ole poikasia tähän aikaan vuodesta. Luonto on järjestänyt siten. Jos eläimet saisivat poikasia talven kynnyksellä, ne eivät selviäisi.
Ketunpoikia kuten muitakin näkyy sitten taas keväällä. Eikä poikaselta koskaan saa ampua emoa, minkään eläimen kohdalla.
Höpö löpö sulla mitään kettuvauvaa ole. Kettuvauvat kasvavat ketunluolassa maalis-toukokuussa ja jättävät emonsa noin puolivuotiaina.
Mieheni menee töihin klo 03 ja näkee usein kettuja. Tähän aikaan vuodesta ei näy mitään poikasia, vaan kettuperhe on jo hajonnut ja liikkeellä on omaa reviiriä etsiviä nuoria kettuja.
Ja jos sattuisi olemaan, niin kapi ei ole kiva tauti sunkaan koirallesi.
Ihana provo, nyt mietin ylisöpöä kettuvauvaa, joka muutti luoksesi pienen matkalaukkunsa kera 🐺
Provo tai ei. Mutta teille jotka sanotte ettei tähänaikaan poikasia jne.jne. Itse olen nähnyt kyynpoikasen marraskuun 1. päivä - Etelä-Suomessa. No kohmeessahan se oli päivällä oli noin 1-2C' yöllä varmaan jo pakkasta.
Tietääkseni kyyt saavat poikasensa Elokuussa ja asettuvat talvehtimaan jo Syys-Lokakuussa.
Mun ovelle ilmaantui ybersöötti karhuvauva. Kissa oli aivan innoissaan, kun sai lämpimäturkkisen nukkumakaverin itselleen. Tuossa ne kummatkin nyt syö Latzia yhteiseltä kipolta.
Venäjällä yksi mies osti tyttöketun turkkistarhasta, eli pelasti kuolemalta. Nyt se elää lemmikkinä
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä yksi mies osti tyttöketun turkkistarhasta, eli pelasti kuolemalta. Nyt se elää lemmikkinä
Tarkoitin 'naarasketun'
Meille tuli vaaleanpunainen efelantti <3 Vein sen paljuun ja nyt se puhaltelee kylpyvaahtoa kärsästään <3
Mitä väliä,onko ap:n tarina tosi vai,sympaattinen juttu joka tapauksessa.Katsoin juuri pitkästä aikaa Topi ja Tessu-leffan,siinäkin metsästäjät ampuvat emoketun,mutta emo ehtii piilottaa pentunsa ja tämä päätyy ihmisen kasvattamaksi.Hellyyttävä ajatus,vaikka ei olisikaan realistinen.
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei. Mutta teille jotka sanotte ettei tähänaikaan poikasia jne.jne. Itse olen nähnyt kyynpoikasen marraskuun 1. päivä - Etelä-Suomessa. No kohmeessahan se oli päivällä oli noin 1-2C' yöllä varmaan jo pakkasta.
Tietääkseni kyyt saavat poikasensa Elokuussa ja asettuvat talvehtimaan jo Syys-Lokakuussa.
Etelä-Suomessa ei ole mitenkään harvinaista nähdä kyynpoikasia marraskuun alussa. Viimeisiä hetkiä kyllä, mutta ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Mun ovelle ilmaantui ybersöötti karhuvauva. Kissa oli aivan innoissaan, kun sai lämpimäturkkisen nukkumakaverin itselleen. Tuossa ne kummatkin nyt syö Latzia yhteiseltä kipolta.
Oliko sellanen kämmenelle mahtuva, pörröinen ja hieman uninen karhuvauva?
Ei lemmikkikettu haise yhtään sen pahemmalle kuin lemmikkikoirakaan. Samalla tavalla niitä pitää pestä jos ei halua haisulia pitää kotonaan. Kissa taitaa olla aika lailla ainoa itsepuhdistuva otus jos nyt pitää johonkin verrata.