Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko syöt yleensä yhden päivän aikana?

Vierailija
31.10.2016 |

lasketko kaloreita tai seuraatko makroja? Mitä ruokaa syötät lapsellesi? Miten suhtaudut ruokaan ylipäätänsä? Paastoatko, noudatatko toisinaan dieettejä? Kerro myös esimerkki miten yleensä syöt yhden päivän aikana. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen bulimikko, joten halutessani osaisin laskea ruuasta kaiken mahdollisen. Enää en ole kiinnostunut, riittää että syömälläni ruualla jaksan tehdä työni, käydä muutaman kerran viikossa lenkillä ja salilla. Perheessä syödään monipuolista kasvisruokaa, lapsi syö samaa mitä aikuisetkin. 

Vierailija
2/5 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kaloreita, syön mitä tekee mieli. En edes tiedä mitä on makrot. Lapsille syötän ihan tavallista ruokaa, arkena kun isänsä tekee heille ruuan on aika yksinkertaista kun mies ei osaa paljon mitään tehdä. Minä teen sitten viikonloppuna jotain muuta, tulee munkin silloin syötyä kunnon ruokaa.

En paastoa enkä noudata dieettejä koskaan, ei riitä kärsivällisyys. 

Olen välillä koko päivän syömättä kun töissä en ehdi lounaalle, juon ehkä vähän limua että saa vähän kofeiinia kun en juo kahvia.

Usein menee sitten niin että aamulla olen syönyt jugurttia (muuta en saata aamulla syödä) ja sitten illalla ehkä jugurttia, suklaata ja ehkä jotain muuta pientä jos sattuu tekemään mieli.

Kulutus mulla on n. 2600 kaloria vuorokaudessa, ja sen verran luultavasti syönkin kun paino on pysytellyt samoissa lukemissa toistakymmentä vuotta.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mitään.

Tänään on maistunut smoothie +yksi porkkana, yksi banaani, yksi mustikkamehu. Sitten yksi iso peruna, jauheliha kastikkeen kera, lisänä kurkkua, tomaattia, punajuurta, porkkanaa... Ja lakuja kourallinen.

Iltapala syömättä vielä :)

Yleensä syön tosin kasvista, tänää oli poikkeus.. En osta lihaa koskaan.

Vierailija
4/5 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mitään. Eettisistä syistä en syö lihaa, mutta muuten kaikki menee. Yleensä aamiaiseksi lautasellinen puuroa, lounaaksi jotain sosekeittoa tai pataruokaa, välipala maitorahka marjoilla. Iltaruoka "normaalia kotiruokaa ", siis pinaattilettuja, kalakeittoa, pastaruokia tms. Leipää margariinilla menee monesti keiton kanssa viipale, muuten ei kovin usein. Iltapalaksi vielä jugurttia myslillä ja marjoilla, tai vispipuuroa tai marjarahkaa. Välillä leivotaan iltapalaksi sämpylöitä. Lapset on vielä pieniä ja harmillisen nirsoja, joten välillä heille on eri ruokia, esim. tehdään iso satsi kalapihvejä pakkaseen ja sulatellaan sieltä. Pyritään siihen, että lapset söisi mahdollisimman paljon samaa kuin me aikuiset, mutta aina ei jaksa tapella, ja välillä on kiva tehdä kunnon tulista currya.

Vierailija
5/5 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mitään. Tiedän, että syön päin helvettiä. Liikaa herkkuja ja liian vähän oikeata ruokaa. Joskus jos on paha mieli, stressiä tai ahdistaa ja saamaton olo, saatan elää päivän syömällä vain herkkuja + sen aamupalan ehkä. Tästä kierteestä pitäisi päästä jotenkin, mutta miten? Tää on vissiin jonkinlainen syömishäiriö? En siis laihduta tai varsinaisesti ahmi, mutta saatan olla vain syömättä, jos oon yksin ja syön vain jotain "helppoa"=niitä herkkuja. Jo kouluaikoina olin koulupäivän syömättä, kun en halunnut muiden seuraan istumaan vielä ruokalaankin...

Aamupalaksi (iltapäivällä) syön kolme sämpylää juustolla ja kinkulla.

Päivän mittaan napostelen pussin suklaata/puoli pussia sipsiä tai omar-munkkeja pari.

Illalliseksi (loppuillasta) syön esim. risottoa ja kurkkua + tomaattia.

Aamupalalla juon mehua, muuten juon vettä.