Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit jos miehesi kotiutuu baarista tässä kunnossa?

Vierailija
31.10.2016 |

Tulee pitkäksi venyneen illan jälkeen kotiin lähes "seiniä pitkin" kävellen.
Sitten tulee makuuhuoneeseen ja rojahtaa viereeni sängyllemme viereeni tunkkasissa baarivaatteissaan.
Yrittää pusutella ja kertoo miten rakastaa ja yrittää hyväillä jne. Ajaisitko miehen siinä tilassa muualle nukkumaan vai antaisitko tulla viereen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin raittiin, ei ongelmia koskaan ;-)

Vierailija
62/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin siltä vaatteet pois ja juottaisin saavillisen vettä. En syttyisi mihinkään lemmenleikkeihin koska toinen haisisi kuin rankkitynnyri, mutta saisi se kainaloon tulla. Jos kuorsaus häiritsisi vauvan unta, tai vauva pitäisi nostaa meidän sänkyyn nukkumaan, ajaisin miehen sohvalle loppuyöksi. Aamulla ottaisin vauvanhoidon pääosin kontolleni ja ns päästäisin mieheni helpolla, antaisin löhötä ja katsoa piirrettyjä, paistaisin peksua ja munia ja kyselisin illasta. Vähän vahingoniloisena naljailisin krapulasta mutta hoivaisin silti.

Olen niiiin onnellinen kun ei ole entinen juoppo mies enää taakkana, ja nykyinen käy älyttömän harvoin juhlimassa, että ihan vain kiitollisuudesta nykytilannetta kohtaan sopii vähän paapoa miestäni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia tekisi terää näille niuhoille. Ymmärrän toki, että jos on lapsuudessa kokenut pahaa, ja syyllinen on juontunut pullosta, niin pelko on vahva. Mutta tuota pelkoa olisi syytä käsitellä jonkun kanssa.

Minä itse olen kasvanut absolutistiperheessä. En lapsena edes tunnistanut humalaista ihmistä kadulla. Minulle miehen humalajuominen on siksi lähinnä koomista.

En ole koskaan ollut parisuhteessa, jossa alkoholi olisi tuonut miehen parhaat puolet esiin. Päinvastoin, muuten kilteistäkin miehistä on kuoriutunut röyhkeitä vittuilijoita alkoholia nautittuaan. Kyse ei siis ole pelkistä peloista ja ennakkoluuloista, vaan kokemuksista.

- yksi näistä niuhoista -

Ai, minun mieheni taas on täynnä ylitsevuotavaa rakkautta silloin öisin.

Eksäni, jonka kanssa olin naimisissa parikymmentä vuotta, ei taas juonut. Siinä suhteessa sain kokea henkistä väkivaltaa.

Eli minun kokemukseni on päinvastainen. Siksi kai siedänkin humalajuomista.

64/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais tulla viereen ilman muuta,tuossa kunnossa ei kyllä oo ollut koskaan 25 vuoden aikana

Vierailija
65/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt ihminen saa omaan sänkyynsä tulla! Jessus. Tietysti jos tuota käy useinkin niin no, tuskin edes olisin suhteessa sellaisen tapajuopon kanssa, mutta kai nyt kaikki joskus saa viihteellä käydä eikä se maailmaa kaada jos joskus harvoin menee vähän yli.

Vierailija
66/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä inhoan näitä mies-/naisstereotypioita ja yleistämisiä, mutta nyt on pakko kysyä että miten te suhtautuisitte jos täällä olisi aloitus mieheltä joka ajaa naisen sängystään sohvalle tai saunan lattialle nukkumaan? En voisi edes kuvitella tilannetta, että mies ajaisi minut meidän yhteisestä sängystä pois.

Vierailija
67/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä inhoan näitä mies-/naisstereotypioita ja yleistämisiä, mutta nyt on pakko kysyä että miten te suhtautuisitte jos täällä olisi aloitus mieheltä joka ajaa naisen sängystään sohvalle tai saunan lattialle nukkumaan? En voisi edes kuvitella tilannetta, että mies ajaisi minut meidän yhteisestä sängystä pois.

En oikein osaa ajatella asiaa noin ainakaan omalle kohdalle, koska minä en tulisi kotiin sellaisessa kunnossa, siis joisi itseäni niin pahaan kuosiin. Jos kuitenkin jostain syystä joisin, ja mies vihaisi sellaista käytöstä yli kaiken, menisin kiltisti sohvalle. Ajattelisin kyllä ansaitsevani sen.

Vierailija
68/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ottaisin miehen viereen ja harrastaisin seksiäkin, jos mies haluais 😊 Ja minäki tekisin aamulla krapula-aamiaisen ja kuskaisin limpparia ja särkylääkettä sänkyyn.

Ei meillä usein käy näin, mut sattumalta viime viikonloppuna kaverin varpajaisissa oli viinaa uponnut vähän reippaammin... 😅

Vierailija
69/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapahtui monta kertaa kuussa, ei aina tullut edes kotiin... nyt uusi nainen, juo harvemmin, uusi lapsi tulossa ym. Kiva kun muuttuu vasta toisen kanssa. Ottaahan se päähän ku jatkuvasta juomisesta valitetaan..

Vierailija
70/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ei ihme että Suomi-pojalle viina maistuu, kun niin monet ovat valmiina hoivaamaan ja hellimään juomisensa kontrollin menettänyttä miestä. Ei ole tervettä juoda itseään kaatokänniin, ei edes "vain" 1-2 kertaa vuodessa tai kun pitkästä aikaa lähtee kavereiden kanssa ulos. Se on alkoholiongelma, joka kannattaa hoitaa ihan eri tavalla kuin auttamalla mies yöllä sänkyyn ja kantamalla seuraavana päivänä sohvalla haisevalle krapulaiselle särkylääkettä ja pizzaa. Alkoholinkäyttö ei ole mikään On/OFF-tila, vaan täysraittiuden ja kaatokännin välillä on aika paljon vaihtoehtoja. Terveessä päässä asteikkoa mm. sellainen, että juodaan kohtuudella, pideyään hauskaa, tullaan tietä pitkin kotiin, tervehditään vaimoa sammaltamatta ja seuraavana aamuna ollaan normaalissa toimintakunnossa.

Vierailija
71/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Pian 30 v. yhdessä ja vielä ei ole kokemusta ap:n esittämästä tilanteesta. Mutta mikä ettei, voisihan hyvinkin vaikka vahingossa/huomaamattaan juoda liikaa, kun ei alkoholia ole tottunut mitään suuria määriä käyttämään.

Suihkussa käy aina ennen kuin tulee petiin, ei pahasti kipeänä tietenkään, mutta humalatila ei kai ihan kiputilasta käy (ainakaan silloin jos kotiin pääsee omin avuin). Samalla aina vaihtaa puhtaat vaatteet. Uskoisin yrittävän toimia samoin tuossakin tilanteessa, jos ilmenisi vaikeuksia, auttaisin. Muu varmaan hoituisi siinä ohessa, tosin voisi olla aika väsynyt ja antaisin nukkua pitkään. Aamiaista laittaisin kuten normaalistikin.

Hellyyttä kyllä kaipaa, mutta eiköhän uni veisi voiton noin muuten tuossa tilanteessa.

Vierailija
72/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi hiljattain noin, paitsi nukumme eri huoneissa, joten hän meni sinne omaan sänkyynsä nukkumaan. Aamulla kertoi tapahtuneet ja hirveän kännin. Ei voi mitään, mutta nauroin. Sattuu sitä joskus kaikille ja olin iloinen, ettei sattunut mulle... :) seksiä oli vasta parin.päivän päästä, kun hän ei tuntenut oloaan hyväksi sitä ennenkään... vanhemmiten viinan seuraukset pitkittyvät kamalasti. Onneksi tuollaista tapahtuu vain n kerran viidessä vuodessa.

Vierailija
73/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoruokintaan ja suhde päättyisi samantien. En voi sietää humalaisia (lapsuudessa kännikaloja nähty ihan tarpeeksi) ja mies kyllä tietää sen. Ei tosin edes juo alkoholia, joten nykyisen kanssa noin ei kävisi.

Melko kaheli akka! Ei taida olla kaikki kotosalla, jos tuolleen todella ajattelet. Aatella, mies vaikka kerran vuoteen kävis jossain kavereiden kanssa, niin sinä pistäisit pihalle. Sairas ajatusmaailma.

Minulla sairas ajatusmaailma? Psykopaatti sinä olet ja pahempaakin. Minulle ovat juopot tehneet todella pahoja juttuja. Ja mies tietää sen. Mies joka pakottaisi kännäämisellä elämään nuo kauhut uudelleen ei ole rakastava, kun noin satuttaisi, ja kuuluisi sinun kanssasi mielisairaalaan suljetulle osastolle loppuiäksi. Onneksi minulla sentään on kunnon mies, eikä kaltaistasi paskakasaa. *grr*

Ei omia traumoja voi sysätä muiden ongelmaksi ja ulkoistaa niitä niin, että muiden tulee mukautua ja alkaa elämään sitä traumaa sun kanssasi. Suosittelen terapiaa ja sitä, että vähän kestää myös ikäviä tunteita. Ja tiedän kyllä mistä puhun, olen itsekin käynyt terapian 10 vuoden lapsuudessa tapahtuneen pahoinpitelyputken jälkeen ja vieläkin huutaminen nostaa esille sen tunteen, mitä lapsiin kohdistuvassa väkivallassa nyt on. Mutta ei se tarkoita, että muiden tehtävä on muuttaa elämäänsä ja alkaa noudattaa sääntöjä mun traumani suhteen. Onhan se vaatinut luonteen kasvatusta ja asian työstöä, mutta se on täysin mahdollista, kun viitsii tehdä töitä. 

Vierailija
74/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, ei ihme että Suomi-pojalle viina maistuu, kun niin monet ovat valmiina hoivaamaan ja hellimään juomisensa kontrollin menettänyttä miestä. Ei ole tervettä juoda itseään kaatokänniin, ei edes "vain" 1-2 kertaa vuodessa tai kun pitkästä aikaa lähtee kavereiden kanssa ulos. Se on alkoholiongelma, joka kannattaa hoitaa ihan eri tavalla kuin auttamalla mies yöllä sänkyyn ja kantamalla seuraavana päivänä sohvalla haisevalle krapulaiselle särkylääkettä ja pizzaa. Alkoholinkäyttö ei ole mikään On/OFF-tila, vaan täysraittiuden ja kaatokännin välillä on aika paljon vaihtoehtoja. Terveessä päässä asteikkoa mm. sellainen, että juodaan kohtuudella, pideyään hauskaa, tullaan tietä pitkin kotiin, tervehditään vaimoa sammaltamatta ja seuraavana aamuna ollaan normaalissa toimintakunnossa.

Anteeksi, mutta mitä MERKITYSTÄ sillä on, jos mies juo sen 1-2 kertaa vuodessa? vaikka nimittäisit sitä miksi? Ei mitään. Terveyshaitat kerran vuodessa juomisesta ovat olemattomat eikä mikään muukaan ole ongelma. Joten kerro ihmeessä, mitä väliä? Etkä todellakaan voi selittää, että Siitä se sitten pahenee, kun suurella osalla se menee juuri näin vuosikymmeniä. 

Vierailija
75/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josefina kirjoitti:

miehesi olisi pikkujouluissa ja pitkästä aikaa hän pitäisi todella hauskaa, joisi itsensä kunnon humalaan ja tulisi kotiin? Pitääkö aina olla sellanen tiukkis, ettei voi mitään joustoa antaa? en voi alkuunkaan ymmärtää, että kenen suhdetta ja elämää sellainen edistää millään muotoa. Ihan sairasta jopa, koska se tuntuu siltä, että toista halutaan alistaa ja viedä ikäänkuin mahdollisuus myös omaan elämään.  

Siis tässä tiivistyy suomalaisen alkoholiongelman koko ydin. Tässä  virheajattelussa. Ei känniin juominen ole hauskaa. Kännääminen on alkoholisimin oire.  Kännäämisen alkoholismioireeksi sanominen ei ole niuhottamista, eikä kontrollointia, vaan totuus, jota Suomessa ei saa sanoa ääneen tulematta leimatuksi ilonpilaajaksi ja tosikoksi ja ties miksi. Hauskaa voi pitää vetämättä lätyköitä. Itseasiassa kaikkialla muulla paitsi pohjoisissa alkoholistikulttuureissa niin myös tehdään.

Kiitoksia! Olen tuo niuhottava akka ja todellakin pysyn sanojeni takana. Itsensä kaatokänniin juominen on sairasta, ei todellakaan "hauskaa". Jos mieheni tällaista "hauskaa" alkaisi pitämään, niin ero tulisi. Sama olisi myös ihan taatusti toisin päin, eli jos minä alkaisin juomaan enemmän kuin liikaa, niin pitkä avioliitto olisi siinä. Lapsemme ovat miniteinejä ja heillekään liika juomisen esimerkki ja sen hyväksyminen ei varmasti olisi hyvä asia. Meillä menee kuitenkin niin kivasti, että osaamme pitää hauskaa ihan eri tavoin kuin umpijurriin juomalla. Saatamme lähteä vaikka koko porukka laskettelemaan tai keilaamaan ja siitä jää taatusti mukavia muistoja pitkäksi aikaa. Terv. Se niuho :D

Olet juuri se nainen, kenen miehen kanssa on superhelppoa virittää suhde. Näitä on niin nähty, kun naisen mielestä hauskaa yhdessä tekemistä on keilaaminen.. :D 

Vierailija
76/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn itse olkkarin sohvalle, koska mies juotuaan nukkuu niin levottomasti että omista unista ei tule mitään. Levittäytyy niin että vie koko sängyn, sätkii ja kääntyilee, kuorsaa ja puhuu unissaan. Eikä herää jos yritän tökkiä niin että siirtyisi vähän.

Pillua ei heru, jos toinen on monen promillen humalassa ja itse selvinpäin. Vaikka olen vaimo, niin silti jotenkin moraalisesti epäilyttävää ryhtyä seksuaaliseen kanssakäymiseen ihmisen kanssa joka on niin vahvasti alkoholin vaikutuksen alaisena.

Vierailija
77/85 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko susta reilua, että känninen ensin herättää nukkuvan ja sitten selvin päin oleva ei voi edes rauhassa nukkua loppuyötä kun känninen levittäytyy koko sänkyyn, vie peiton, potkii levottomasti ja hengitys haisee karmealta? Jos päättää vetää överit niin tarviiko silti toisen unia pilata, varsinkin jos selvinpäinkin olijalla on työpäivä edessä?

78/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin huvittuneena, että menee sohvalle kun haisee niin pahalle tai ainakin hengittää toiseen suuntaan. Aamulla veisin särkylääkkeen ja vettä.

79/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään ihmeellistä toisin päin. Jos toinen ei saa unta kun humalainen kuorsaa ja haisee niin tietenkin annetaan nukkumisrauha. Ei se nyt ylpeyden päälle ainakaan ota, kyllä mä maistan ja haistan itsekin sen alkoholihengitykseni :D

Vierailija
80/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en odottele kotona, kun toinen juhlii. Olisin varmaan itsekin samassa kunnossa. Kännipanoa ja sitten sammuttaisiin yhdessä. Seuraavana päivänä tilattaisiin pitsaa ja katsottaisi leffoja.