Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein leikkaatte kissan kynnet?

Vierailija
31.10.2016 |

Otsikossa tulikin oleellinen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla kissoilla esimerkiksi kynnet jäävät aina ulos, koska se "refleksi" mikä vetää kynnet siististi sisään, uupuu. Ja nyt puhutaan oikeesti iäkkäistä kissoista, 15+. Meidän vanhus ei teroittanut kynsiään missään, joten pitkät kynnet aiheuttivat sen, että kissa tarttui milloin minnekkin. Mieluummin mä leikkaan terävät päät kuin katselen, ku kissa panikoi jossain matonreunassa päivittäin. Mitä jos se jää työpäivän aikana kiinni?  Meidän nykyisistä kissoista toisella kasvaa etenkin takajaloista kynnet liian pitkiksi, leikkaan silloin ku tassuista kuuluu kopinaa :) 

Mun vanhin kissa eli 18 vuotiaaksi, eikä sen kynsiä vanhoilla päivilläkään leikattu. Kissan kynsien leikkaaminen on täysin turha toimenpide, mutta leikkaa toki jos tykkäät.

Ja kaikki kissat, kuten ihmisetkin, ovat samasta puusta veistettyjä? Jos sinun kissalla ei tarvitse, niin ei muillakaan? Vanhoilla kissoilla on yleistä se kynsien "vetäytymättömyys" ja meidän kissalla vielä kaupan päälle kasvoi kynnet liikaa. Ei mun mielestä turhaa siinä vaiheessa, kun kissa kärsii niistä kynsistään. 

Vierailija
22/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ja vaarallista kirjoitti:

En koskaan. Kissa lyhentää kyntensä itse ja opetti saman taidon uudellekin kisulle. Käymme talutuskävelyillä ulkona ja siinäkin kynnet kivasti kuluvat, kun kisu päättää kipaista neljä metriä puuhun ja takaisin tai rapsutella maassa makaavaa lahopuuta.

Luuletteko tosiaan, että eläin ei itse osaa hommaa hoitaa?

Kissa ei todellakaan osaa leikata kynsiään itse. Vai pyyhkiikö se perseesäkin?

Kyllä pyyhkii

Niillä pitkäkyntisillä sormillaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Kissa lyhentää kyntensä itse ja opetti saman taidon uudellekin kisulle. Käymme talutuskävelyillä ulkona ja siinäkin kynnet kivasti kuluvat, kun kisu päättää kipaista neljä metriä puuhun ja takaisin tai rapsutella maassa makaavaa lahopuuta.

No eipä osaa ei. Vanhoilla kissoilla esimerkiksi kynnet jäävät aina ulos, koska se "refleksi" mikä vetää kynnet siististi sisään, uupuu. Ja nyt puhutaan oikeesti iäkkäistä kissoista, 15+. Meidän vanhus ei teroittanut kynsiään missään, joten pitkät kynnet aiheuttivat sen, että kissa tarttui milloin minnekkin. Mieluummin mä leikkaan terävät päät kuin katselen, ku kissa panikoi jossain matonreunassa päivittäin. Mitä jos se jää työpäivän aikana kiinni?  Meidän nykyisistä kissoista toisella kasvaa etenkin takajaloista kynnet liian pitkiksi, leikkaan silloin ku tassuista kuuluu kopinaa :) 

Tämä!

Meillä oli löytökissa, jonka ikää ei tiedetty.

Ensimmäiset kymmenen vuotta se hoiti kyntensä itse, mutta sitten se rupesi takertumaan mattoihin ja muihin tekstiileihin eikä se kiipeillyt enää aktiivisesti.

Kun ryhdyttiin tutkimaan sen kynsiä tarkemmin, niin huomattiin etteivät ne olleet kasvaneet vain pituutta vaan myös paksuutta (ns. kiekkokynnet).

Eläinlääkäriinhän siitä sitten jouduttiin manikyyriin.

Sen jälkeen kynnet tarkastettiin viikottain.

Vierailija
24/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eläinlääkäri on leikannut kynnet pois, ei tarvitse leikata :)

Monenko vuoden tuomion sait, palstarikollinen? Toi on laitonta sivistysmaissa.

Vierailija
25/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, palstan psykopaatti yläpeukuttaa rikollista eläinrääkkäystä ja alapeukuttaa rääkkäyksen tuomitsevia? Psyko suljetulle.

Vierailija
26/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eläinlääkäri on leikannut kynnet pois, ei tarvitse leikata :)

Monenko vuoden tuomion sait, palstarikollinen? Toi on laitonta sivistysmaissa.

Kynsien leikkaaminen on rikollista kukkahattuvaltiossa

Vierailija
27/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ne on kerran kuussa vähintään leikata, vaikka onkin aika homma kun kissa vastaa sitä oikein tosissaan.

Vierailija
28/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyyhkii

Ei

Vierailija
29/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kissaa on ollut ja ei ole ikinä kynsi tarvinnut leikata. Molemmat kissat raapi ahkerasti raapimispuuta.

Vierailija
30/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kymmenen vuotta se hoiti kyntensä itse, mutta sitten se rupesi takertumaan mattoihin ja muihin tekstiileihin eikä se kiipeillyt enää aktiivisesti.

Kun ryhdyttiin tutkimaan sen kynsiä tarkemmin, niin huomattiin etteivät ne olleet kasvaneet vain pituutta vaan myös paksuutta (ns. kiekkokynnet).

Sen jälkeen kynnet tarkastettiin viikottain.[/quote]

Millaiset ne kiekkokynnet on ??

Vierailija
31/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyyhkii

Et taida tuntea kissoja. Kielellään kissa takamuksensa putsaa.

Vierailija
32/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kynnet tarkastettiin viikottain.

Millaiset ne kiekkokynnet on ??

Kissan kynnet kasvaa sekä pituutta että paksuutta. Ne on kerrostunut kuorista.

Kun ikääntynyt kissa ei enää pysty/jaksa raapia, niin niitä kuoria alkaa kertyä kynsiin niin, että kynnet alkavat näyttää kiekkomaisilta. Sellaiset alkavat helposti myös kasvaa sisäänpäin, kynnen pää varpaisiin.

Vierailija
33/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan kahdesti tai kolmesti kuussa, kynnet kasvavat niin kovaa vauhtia, eivätkä kissani ole kovinkaan aktiivisia niiden teroittamisessa.

Vierailija
34/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkaan molemmilta kisuilta n. kerran viikossa. Ne tykkää istua sylissä ja polkee tohon kaulan seutuun, ni hiukka kirvelee terävät kynnet, vaikka herrat ahkerasti terottavat kynsiään kiipeilypuuhun, mattoihin, sohvaan. Ovat tottuneet leikkauslistalla oloon ja kiltisti istutaan sen puolen minuutin ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän