Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein leikkaatte kissan kynnet?

Vierailija
31.10.2016 |

Otsikossa tulikin oleellinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi kuukaudessa, sitten kun ne näyttävät liian pitkiltä/pitävät juostessa ääntä parkettia vasten. Sisäkissa, joka teroittaa kynsiään päivittäin raapimapuuhun. Takatassujen kynsiä leikataan harvemmin, eivät kasva samaa tahtia etutassujen kanssa.

Vierailija
2/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

About kerran kuussa, siinä vaiheessa, kun kissan hellyydenosoitukset (leipominen) alkaa sattumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Kissa lyhentää kyntensä itse ja opetti saman taidon uudellekin kisulle. Käymme talutuskävelyillä ulkona ja siinäkin kynnet kivasti kuluvat, kun kisu päättää kipaista neljä metriä puuhun ja takaisin tai rapsutella maassa makaavaa lahopuuta.

Luuletteko tosiaan, että eläin ei itse osaa hommaa hoitaa?

Vierailija
4/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leikataan myös aina silloin, kun leipominen alkaa käydä kipeää tai repii reikiä vaatteisiin.

Vierailija
5/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa kissan kynsiä, kissa tarvitsee niitä kiipeillessään puissa. Kaikissa paljon käyttämissäni T-paidoissa onkin reikiä siellä täällä, vaikka kissa osaakin hypätä olkapäälle niin, ettei käytä kynsiä. Aina välillä kynnet tarttuvat vaatteisiin, mutta kyllä kissa osaa ne irrottaakin.

Vierailija
6/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa koskaan. Kissa hoitaa kynsien lyhennyksen itse. Katti kiipeilee kesäisin puissa yms. ja tarvii kyntensä niihin.  Talvisin kömpii lämpimän takan päälle, siihenkin tarvitsee kynsiänsä.

Vierailija
7/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan leikannut vaikka sisäkissoja kaikki olleet. Raapimapuu (ja nojatuoli) hoitaa homman :)

Vierailija
8/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokissalta en koskaan leikannut koska ne kyllä tylseni kun se käveli tiellä. Sisäkissalta taas olen leikannut noin kerran kk.

(nämä kissat ei ole ollut iis yhtäaikaa vaan erikseen riippuen asuinalueesta missä olen silloin asunut)

Vierailija
9/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HipsHei kirjoitti:

En leikkaa koskaan. Kissa hoitaa kynsien lyhennyksen itse. Katti kiipeilee kesäisin puissa yms. ja tarvii kyntensä niihin.  Talvisin kömpii lämpimän takan päälle, siihenkin tarvitsee kynsiänsä.

Meillä sama. Kissa on onnellinen ja elää hyvää elämää. Ahdistaa ajatuskin sisäkissasta, joka pääsee narun jatkeena vain ulos.

Vierailija
10/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eläinlääkäri on leikannut kynnet pois, ei tarvitse leikata :)

Vierailija
11/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan moisesta.

Vierailija
12/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ja vaarallista kirjoitti:

En koskaan. Kissa lyhentää kyntensä itse ja opetti saman taidon uudellekin kisulle. Käymme talutuskävelyillä ulkona ja siinäkin kynnet kivasti kuluvat, kun kisu päättää kipaista neljä metriä puuhun ja takaisin tai rapsutella maassa makaavaa lahopuuta.

Kissa ei todellakaan osaa leikata kynsiään itse. Vai pyyhkiikö se perseesäkin?

Vierailija
13/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissan kynsiä tarvitse leikata.

Vierailija
14/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu, mutta mulla on kolme kissaa, joista vain yhden kynsiä pitää leikata.

Suunnilleen saman ikäisiä, samoissa safkoissa, samalla tavalla viikonloppuisin ulkoilevat "vapaana".

Siltä yhdeltä pitää kynsiä nykyisin n. kerran kuussa, ettei se jäisi kynsistään kiinni tekstiileihin.

Vierailija
15/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rääkkääjä!

Vierailija
16/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rääkkääjä!

Osui ja uppos :D:D

Vierailija
17/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä osaa ei. Vanhoilla kissoilla esimerkiksi kynnet jäävät aina ulos, koska se "refleksi" mikä vetää kynnet siististi sisään, uupuu. Ja nyt puhutaan oikeesti iäkkäistä kissoista, 15+. Meidän vanhus ei teroittanut kynsiään missään, joten pitkät kynnet aiheuttivat sen, että kissa tarttui milloin minnekkin. Mieluummin mä leikkaan terävät päät kuin katselen, ku kissa panikoi jossain matonreunassa päivittäin. Mitä jos se jää työpäivän aikana kiinni?  Meidän nykyisistä kissoista toisella kasvaa etenkin takajaloista kynnet liian pitkiksi, leikkaan silloin ku tassuista kuuluu kopinaa :) 

Vierailija
18/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla kissoilla esimerkiksi kynnet jäävät aina ulos, koska se "refleksi" mikä vetää kynnet siististi sisään, uupuu. Ja nyt puhutaan oikeesti iäkkäistä kissoista, 15+. Meidän vanhus ei teroittanut kynsiään missään, joten pitkät kynnet aiheuttivat sen, että kissa tarttui milloin minnekkin. Mieluummin mä leikkaan terävät päät kuin katselen, ku kissa panikoi jossain matonreunassa päivittäin. Mitä jos se jää työpäivän aikana kiinni?  Meidän nykyisistä kissoista toisella kasvaa etenkin takajaloista kynnet liian pitkiksi, leikkaan silloin ku tassuista kuuluu kopinaa :) 

Mun vanhin kissa eli 18 vuotiaaksi, eikä sen kynsiä vanhoilla päivilläkään leikattu. Kissan kynsien leikkaaminen on täysin turha toimenpide, mutta leikkaa toki jos tykkäät.

Vierailija
19/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei todellakaan osaa leikata kynsiään itse. Vai pyyhkiikö se perseesäkin?

Kyllä pyyhkii

Vierailija
20/34 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan suunnilleen kerran kuukaudessa, kissa ei hio kynsiään mihinkään ei edes kiipeilypuuhunsa.

Ainakin mun kissan kynnet siis pitää leikata, ja kissakin on yhteistyöhaluinen, nätistä istuu sylissä operaation ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan