Miksi en tule raskaaksi..
Muistan kuinka aina haaveilimme nykyisen mieheni kanssa siitä kuinka meillä on oma pieni Annika tai Elias. Rakastin mielikuvaani sellaisesta elämästä, silti tiedostaen ettei se vanhemmuus aina ole ruussuilla tanssimista, rakastin sitä silti ja rakastan edelleen. Tuosta haaveilusta on nyt 6 vuotta. Lähes vuosi sitten jätimme ehkäisyn kokonaan pois. En ole raskautunut. En vieläkään. Miksen? Tiedän, raskautuminen ei aina ole niin helppoa, mutta mun kärsivällisyys alkaa loppua ja ahdistus nousee. Mikä on, kun nuori 25-vuotias perusterve nainen ei raskaudu...? Oon nyt menossa muutaman viikon päästä juttelemaan tästä. Mua jotenkin pelottaa, kaikki pahat asiat nousee pintaan. Pelkään aina pahinta. Mun maailma romahtaa, jos ikinä saan kuulla etten voi saada lapsia.....
Kommentit (9)
On hyvin ymmärrettävää pelätä pahinta tuollaisessa tilanteessa. Se voi tuntua samalta, kuin pelätä oman lapsen kuolemaa. Et ole tunteidesi kanssa yksin.
Oletteko jo menossa selvittelemään siis lapsettomuuspolille tms. lapsettomuuden syitä? Tai perhesuunnitteluneuvolaan?
Toivon, että saatte pian selvyyden asiaan. Mitä todennäköisimmin tilanne ei ole toivoton.
Kovasti voimia!
Jos olet ylipainoinen, laihduta. Jos on stressiä, yritä minimoida se. Ehkä pieni lomareissu? Osta miehellesi sinkkitabletteja. Ja ne hoidothan sitten yleensä viimeistään tepsii. Onneksi ei vielä ainakaan ikä paina.
Mä tulin raskaaksi 44-vuotiaana ikäloppuna näillä keinoilla:
1. Ota selvää, koska ovuloit (tämä on se tärkein)! Se ei välttämättä tapahdu silloin, kun sen erilaiset keskiarvot niin väittävät.
2. Aloita jo nyt syömään raskausvitamiineja sekä kalaöljyä, johon ei ole lisätty A-vitamiinia (Lysi Lemon).
3. Liiku päivittäin (tee vähintään pitkiä kävelylenkkejä), koska se vähentää stressihormooneja.
4. Syö päivittäin paljon vihreitä luomukasviksia raakana (parsakaalia, kukkakaalia, pinaattia, salaatteja). Kaalit maistuvat yllättävän hyviltä, kun niitä dippaa vaikkapa luonnonjogurtista tehtyyn kastikkeeseen... ;) Lisäksi käytä runsaasti tomaattipyrettä päivittäin jossain muodossa (kastikkeissa tms.).
5. Syö lihaa vain parina päivänä viikossa ja käytä sen sijaan kasvipitoisia proteiinilähteitä tai rasvaisia hapanmaitotuotteita.
6. Skippaa alkoholi ja tupakka (näiden pitäisi olla sanomattakin selviö).
Onnea raskautumiseen!
Kannattaa mennä tutkimuksiin. Sitä odotellessa kannatta
-selvittää ovulaatiotestien avulla ovuloitko
-jos ovulaatio löytyy niin ajoittaa yhdynnät sopivasti
-lopettaa tupakointi jos poltatte (etenkin mies)
-syödä terveellisesti
-välttää liiallista alkoholinkäyttöä
Huom. Jos ja kun tutkimuksiin päädytte niin on erittäin tärkeää, että miehen siittiöt tutkitaan, jos vikaa on niin se voi yhtä hyvin olla hänessä kuin sinussa (tai myös molemmissa)
Onko onki ottamaton vaiko järvi kalaton.
Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia: yhdynnän jälkeen seiso päälläsi semmoinen puolisko tuntia, ja nytkäyttele samalla, jos voit! Ja kohta pömpöttää kivasti..:)
Stressihormooni estää alkion kiinnittymisen kohtuun. Lopeta stressaaminen ja käy vaikka lomalla kun ovuloit. Unohda light-tuotteet ja käytä tavallisia tuotteita.
No ei tyota yritystä nyt mahdottoman kauan ole vielä takana, älä stressaa. Kyllä se pian onnistuu.