Kuinka paljon saatte tulonsiirtoja/kk?
Alla olevan ketjun innoittamana, selvitetääs av-mammojen tilanne. Eli kuinka paljon saatte tulonsiirtoja (lapsilisää, vanhempainrahaa, asumistukea, työttömyyskorvausta jne)/kk? Ylittääkö summa maksamasi verot?
Minä (plus mies): Lapsilisä yhdestä lapsesta n. 97€ (kolme lasta, joista kaksi 17plus). Hyvätuloisina verot todellakin ylittävät tuon summan.
Kommentit (71)
Kolmen lapset lapsilisät. Veroja maksan noin 25000 vuodessa. Minulle on mahdollistettu maksuton koulutus maisteriin asti. Yksi sektio, yksi tähystysleikkaus. Neuvolat, allergialääkärit. Infra. Julkista liikennettä käytin pitkään ainoastaan. Yleäkin katson Areenasta ;) mutta se vero on kyllä korkea. Hammashoito ja muut menneet yksityisellä.
Kirkosta eroamista mietin. Toistaiseksi tuen nuorisotyön vuoksi.
Saan seuraavia (verottomana suunnilleen)
-työttömyystuki rapiat 600€
-lapsilisät 200€
-elatustuki kahdesta 300€, yhteiskunta maksaa sillä pummi-exääni ei saada maksamaan senttiäkään.
Miehelläni on hyvä palkka, saan lähes sentilleen sen mitä häneltä peritään veroina :D
Maksetaan kolme tonnia, saadaan tonni takaisin. Pahimpina kk kun tulee palkkiot ja muut menee verokarhulle enemmän. Sit vielä kiinteistoverolappu postista niin on voittaja olo.. Jos on käynyt hakeen tankin bensaa molempiin autoihin ja maksanut 240 siitä lystistä niin tulee jo itku..
Suoria tulonsiirtoja en saa yhtään, sillä nuorinkin lapsi on yli 17v ja lapsilistä loppuneet. Asumitukia tms. ei ole saatu 20 vuoteen ja perhevapaistakin on jo yli 16 vuotta.
Lapset saavat lähes maksutontoa opetusta verovaroin rahoitetuissa oppilaitoksissa, mutta nehän eivät ole minun vaan heidän saamiaan tulonsiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Suoria tulonsiirtoja en saa yhtään, sillä nuorinkin lapsi on yli 17v ja lapsilistä loppuneet. Asumitukia tms. ei ole saatu 20 vuoteen ja perhevapaistakin on jo yli 16 vuotta.
Lapset saavat lähes maksutontoa opetusta verovaroin rahoitetuissa oppilaitoksissa, mutta nehän eivät ole minun vaan heidän saamiaan tulonsiirtoja.
Ai niin lisätään tähän vielä että veroa olen lokakuun tilinauhan mumaan maksa tänä vuonna vähän yli 16 tonnia.
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Emme asu Suomessa ja maksamme lastenhoidon ja koulunkin omasta pussista.
Paljonko tulot ja verot? Todella hienoa että täällä yksi joka pystyy valaisemaan!
Euroiksi laskettuna tulot yhteensä noin 12000€/kk josta veroa about 35% + muita sos.maksuja ehkä.viitisensataa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Huhuu! Missä kaikki ne täysin tukien varassa elävät ihmiset ovat? Minunkin tutuistani löytyy monta sellaista ja tiedän että käyvät tällä palstalla. Vastailkaas nyt ;)
Ne ovat tuolla muilla foorumeilla huutamassa miten maahanmuuttajat kuluttavat heidän verorahojaan.
Väiti kirjoitti:
Maksetaan kolme tonnia, saadaan tonni takaisin. Pahimpina kk kun tulee palkkiot ja muut menee verokarhulle enemmän. Sit vielä kiinteistoverolappu postista niin on voittaja olo.. Jos on käynyt hakeen tankin bensaa molempiin autoihin ja maksanut 240 siitä lystistä niin tulee jo itku..
Mitkä autot teillä on? Tankillinen bensaa mun pieneen autoon maksaa korkeintaan 50 €, jos tankki on aivan tyhjäksi päässyt. Miehen isompaan ja enemmän kuluttavaan autoonkaan ei saa kyllä uppoamaan montaa kymppiä enempää. Ihan vaan kiinnostaa, kun itsellä on aina ollut näitä pieniä autoja.
Maksettuihin veroihin kyllä vaikuttavat myös välilliset verot kaikissa tuotteissa ja palveluissa.Bensan hinnassa on suurin osa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Saan seuraavia (verottomana suunnilleen)
-työttömyystuki rapiat 600€
-lapsilisät 200€
-elatustuki kahdesta 300€, yhteiskunta maksaa sillä pummi-exääni ei saada maksamaan senttiäkään.
Miehelläni on hyvä palkka, saan lähes sentilleen sen mitä häneltä peritään veroina :D
Mikä tässä on alapeukkujen arvoista? Pitäisikö miehenkin jäädä työttömäksi? :D
Asumistukea n.240 €. Muuten elänkin säästöilläni. Toivottavasti saan taas pian opintotukea.
Lapsilisät kahdesta lapsesta, minulle ja puolisolle, ei muita. Olen kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Emme asu Suomessa ja maksamme lastenhoidon ja koulunkin omasta pussista.
Paljonko tulot ja verot? Todella hienoa että täällä yksi joka pystyy valaisemaan!
Euroiksi laskettuna tulot yhteensä noin 12000€/kk josta veroa about 35% + muita sos.maksuja ehkä.viitisensataa kuussa.
Eli käteen n. 8000. No mitä siitä varoista ja sosiaalimaksusta maksetaan jos teillä yhtä kovat verot kuin suomessa ja maksatte itse lapsen koulun ja hoidon. Teillehän ei jää penniäkään käteen. Millä syötte tai kuljette?
Mitä on muut sos. maksut? Maksatte varmasti terv. huollostakin?
Suoria tulonsiirtoja en saa ollenkaan. Olen lapseton sinkku, jolla on omistusasunto. Vuorotyöläisenä nettopalkkani heittelee vähän yli tonnista liki kahteen tonniin kuussa.
Nettomaksajana en silti voi itseäni pitää, sillä veroprosenttini on hyvin pieni ja hyödyn julkisista palveluista esimerkiksi terveydenhuollon puolella. Minulla on myös korkeakoulututkinto, jonka kustannusten maksamiseen näillä tuloilla menee elinikä, ellen jossain vaiheessa löydä huomattavasti parempaa työpaikkaa... Koen olevani ainakin toistaiseksi erittäin vahvasti saamapuolella tässä hyvinvointivaltiossa.
Viiden lapsen lapsilisä n.660 jos oikein muistan, kolmen alle kouluikäisen kotihoidontuki yht. n.400€. Mies töissä tienaa hyvin, maksaa veroa 32%. Asutaan kaukana kaikesta ja polttoainetta kuluu. Tietty myös ruokaa paljon. Kulutusveroja ihan kivasti. Talo ja maat verotetaan myös vuosittain. Silti varmaan ollaan plussalla kun lapset saa ilmaisen koulutuksen ja joskus tarvii lääkäriä.
0 €.
Emme asu Suomessa ja maksamme kaikki, lääkärit, lasten koulun, vakuutukset ym. omasta pussista.
Emme kyllä sitten maksa verojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Mitkä autot teillä on? Tankillinen bensaa mun pieneen autoon maksaa korkeintaan 50 €, jos tankki on aivan tyhjäksi päässyt. Miehen isompaan ja enemmän kuluttavaan autoonkaan ei saa kyllä uppoamaan montaa kymppiä enempää. Ihan vaan kiinnostaa, kun itsellä on aina ollut näitä pieniä autoja.
En ole se, keneltä kysyit, mutta mulla esim 65L tankki ihan perussedanissa. Vw Bora. Vähän kuluttava bensa-auto, joten kyllähän tankillisella ajelee, mutta kerralla tankki täyteen on sellainen summa, että harvemmin siihen on varaa.
0 €, tosin en verojakaan maksa yhtään :)
Huhuu! Missä kaikki ne täysin tukien varassa elävät ihmiset ovat? Minunkin tutuistani löytyy monta sellaista ja tiedän että käyvät tällä palstalla. Vastailkaas nyt ;)