Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeinen masennus/psykoosi

Isä hukassa
30.10.2016 |

Onkohan isien jaksamista kukaan koskaan miettinyt ja onkohan täällä isejä joiden puolisolla on moista ollut?
Mitenköhän minun käy jos saan puolisoni hoitoon?
Vapaista ei mitään käsitystä miten onnistuu jäädä töistä pois koska jonkun pitäisi myös lapsen kanssa jäädä kotiin ja jäisin mielelläni.
Nykyään kyllä en saa lapsen kanssa edes tehdä mitään paitsi puolison valvovan silmän alla koska lapselle sattuu kuulemma jotain.
Hänen seurassa ei voi mitään sattua vaikka vetäisi kännit lapsen seurassa. Kyseessä 4kk lapsi. Ulkona olen käyny lapsen kanssa 3kertaa viimeisen kuukauden aikana vähän päälle. Puoliso kerran eli vaan sen kerran ku neuvolassa käytiin.
Kylässä meillä ei saa käydä ja kissat pitäisi tappaa.
Tää paska repii perheen hajalle ja on jo repiny. Ei ole kiva palata töistä kotiin ku ei tiedä onko täällä ihmis vai kissa ruumiita mutta ei voi olla palaamattakaan koska lapsesta todella kova huoli jatkuvasti.
Tuntuu että neuvolassa ei otettu kovin tosissaan koska toinen tietysti kääntää kaiken päälaelleen ja syyttää minua kaikesta.
Jonkin näköstä hoitoa kyllä tarvitsisi koska tuntuu välillä että hän elelee ihan eri maailmoissa eikä edes ymmärrä toimineensa mitenkään väärin ja ihmettelee minun reaktiota ja syitä mistä hänen muka pitäisi olla edes pahoillaan. Empatia ihan viaras käsite.
Tämmmönen ei varmaan ihan itsestäänkään ohi mene?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se asia niin meni? Haluaako vaimo yh.ksi? Miten jaksaa lapsen kanssa kaksin?

Vierailija
62/75 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itsekkään miten tässä näin kävi eikä enään ajatus kulje lainkaan. Ahdistaa niin paljon että tekis mieli hakea sairaslomaa mutta en uskalla koska pelkään että sekin kääntyy minua vastaan ja sossutädit käyttäisivät sitä aseenaan minua vastaan. parempi on kai vaan olla tekemättä mitään ja kärsiä. meillä on hyvä järjestelmä joka pitä kyllä huolta jos on hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta vielä! Tsemppiä aplle!

Katso rauhassa miten asiat menee. Nuo on hitaita prosesseja ikävä kyllä.

Luulisi että muutkin huomaa ajan kanssa, että tarkoitat hyvää ja sinulla on lapsen etu mielessä.

Vierailija
64/75 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan joskus sun muksus tietää, miten oot pitänyt siitä huolta ja hakenut sen puolesta apua.

Vierailija
65/75 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan ylläpitäjä poistaa tämän?

Kiitoksia kaikille.

Vierailija
66/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita nyt sinne turvakotiin, niin saatte tukipaketin kaikille ja pääset itsekin lepäämään.

On siellä muitakin miehiä. Ynnä sos.työntekijät ym.

Vierailija
67/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitään turvaa kaivata vaan vaimo hoitoon ja niin se sinne lähti.

Lapsen kanssa kaksin nyt kotona ja huomena tulee sossu käymään. oli sossutädit soittanu vaimolle aikasemmin ja kyseli tilannetta mutts vaimo sai niin uskottavasti käännettyä sen päälaelleen ja minua vastaan ja siitä tuli vähä mutkia matkaan. Pari puhelua ja tekivät yllätyskäynnin ilmottelematta etukäteen niin huomasivat mitä tilanne todellisuudessa on.

Eiköhän tämä tästä vielä.

Vierailija
68/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua. Soita vaikka neuvolaan ensin. Mitä voit tehdä odotellessa on antaa äidin nukkua. Hoida yösyötöt..

Vierailija
69/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastuin myös vakavaan masennukseen ja minut vietiin lääkäriin ,koska läheiseni näkivät etten ole kunnossa. Tein myös tuota samaa ,että omin lapsen ,koska muuten sille käy jotain.oli kyllä paljon muitakin mt-ongelmia. Sain lääkkeet ja aloin käymään psykologin juttusilla ja paraminen alkoi. Eli jos minulle ei olisi apua hankittu en tiedä mitä olisin itselleni tehnyt.... joten kyllä hanki apua teille heti mutta älä tee sitä vaimosi seläntakana missään nimessä. Kerro huolesi hänelle syyttelemättä ja sano että apua hankitaan nyt heti eikä ole mitään hätää. Yhdessä selviätte.

Sekun oliski niin helppoa. Hänestä tulee raivohullu heti ku ehdotanki moista. Yritän mukamas päästä hänestä eroon ja omin lapsen. Minkäänlainen puhe ei auta. Varsinkaan minun

Nauhoita salassa vaimon raivoamiset, saat todistusaineistoa. Säästä myös kaikki viestit mitä lähettää. Yhteys lastensuojeluun. Jaksamista ja toivottavasti asiat selviää!

Vierailija
70/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ylempänä lukee niin vaimo lähti hoitoon joten asia kunnossa. en tiedä lukiko se tämän ja sekö sai sen oikeesti ajattelemaan vai mikä tuli? Poliisia ei tarvittu ja toivottavasti tästä alkaa paraneminen ja asiat järjestyy. Otin ns hiihtoloman töistä ja olen lapsen kanssa ja nyt mietin miten järjestän lisää lomaa. huomena tulee sossu kylään niin eiköhän se selviä

Vierailija
71/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa kirjoitti:

Niinkuin ylempänä lukee niin vaimo lähti hoitoon joten asia kunnossa. en tiedä lukiko se tämän ja sekö sai sen oikeesti ajattelemaan vai mikä tuli? Poliisia ei tarvittu ja toivottavasti tästä alkaa paraneminen ja asiat järjestyy. Otin ns hiihtoloman töistä ja olen lapsen kanssa ja nyt mietin miten järjestän lisää lomaa. huomena tulee sossu kylään niin eiköhän se selviä

Hieno homma.

Vierailija
72/75 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen paska naisvihaprovo ja kaikki vieläpä uskoo tän...

Vierailija
73/75 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisviha provo? Naisvihaa että saa vaimon hoitoon ennen ku sattuu jotain? taidat rarvita sinäki hoitoa

Vierailija
74/75 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin jumalaisia olentoja etetei ne toimi koskaan väärin ja jos joku kehtaa väittää muuta niin sillon se on naisvihaa.

Vierailija
75/75 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin aikaa on kulunut ja kaikenlaista välissä sattunut ja tapahtunut.

Lapsi oli noin 4kk sijoitettuna lapsen äidin tehdessä minusta lukuisia lastensuojeluilmoituksia ja lastensuojelu pisti minut juoksemaan huumekokeissa ja psykiatrilla ym ym että saan lapseni takaisin huoltajuusjäräjien jälkeen. Käräjät oli ja väliaikaispäätöksellä sain lapseni luokseni ja toiset käräjät tulossa loppuvuodesta olosuhdeselvityksen jälkeen.

Lastensuojelun toiminta tässä melkein eniten ihmettää.

Minusta leivottiin syyllinen kun kehtasinkin pyytää apua ja loppujen lopuksi jouduin poliisit soittamaan kotiini tilanteen karattua käsistä ja siitä koko tilanne lähtikin purkautumaan. Miehenä ei ole helppoa asioida lastensuojelussa ja äiti voi uskotella niille aivan kaiken ja kaikki menee läpi. Meni läpi monta kuukautta jolloin juoksin millon missäkin huumekokeissa ja käytiin vanhempienikin luona katsomassa minkälaisia narkkareita nekin ovat kunnes alkoivat kääntyä minun puolelle. Äidin ei tarvinut käydä missään testeissä paitsi lopuksi mutta ei suostunut.

No suurin hässäkkä on ohi ja lastensuojelun asiakkuus päättynyt joten enään odotellaan vaan käräjiä ja olosuhdeselvitystä. Yksinhuoltajuutta käräjiltä lähden hakemaan koska lapsen äiti ei ole kunnolleen tehnyt yhtään mitään vaan etsi suoraan uuden miehen jonka luokse muutti ja jatkaa samaa menoaan. Tai nyt on ilmeisesti jo kolmas mies menossa jolle on luultavasti myös raskaana.

Lastaan ei saa nähdä kun kerran viikossa valvotusti mutta ei ole joka kerta edes käynyt eikä ole viitsinyt edes ilmoittaa ja perua aikaa.

Kuulostaa paskalta provolta mutta ikäväkyllä ei ole ja toivon että kukaan ei joudu samanlaiseen rumbaan mukaan eikä varsinkaan miehenä tappelemaan lastensuojelua ja äitiä vastaan