Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"eivätkö miehet tajua kipinän puutetta" -keskustelusta tuli väkisin mieleen, että

Vierailija
30.10.2016 |

...ongelma ei edes ole kipinän ymmärtäminen tai ymmärtämättä jättäminen, vaan ihan muut asiat. Elämme täysin eri maailmoissa. Esimerkkinä minä ja pari deittiäni.

Olen siis saanut pari kertaa deiteillä todella ihmeellistä "palautetta", joka kuulostaa jotakuinkin ketjun parilta mieheltä. Olen prinsessa joka luulee, että miehiä riittää jne. Olen siis 40-vuotias, kuulostaa jokseenkin koomiselta jo ajatuksenakin tuo prinsessahuutelu tässä iässä. :D

Vakavasti puhuen ihan muista syistä: olen elänyt kaikkea muuta kuin helpon elämän, lapsuuden alkoholistiäidin ja poissaolevan, paikalla ollessaan väkivaltaisen isän kanssa. Huolehdin nuorena pikkusisaruksista, aikuistuin aivan liian varhain, olen ollut jo lapsena vakava ja ikäistäni vanhemman oloinen. Mitään huoletonta nuoruutta en ole nähnytkään. Olen sairastellut fyysisesti paljon ja elämäni on sairauksistani johtuen jossain määrin rajoittunutta. Ulospäin tätä ei näe, vaan olen huoliteltu, nätti, liikunnallinen nainen, akateeminen.

En luonnollisesti ala deiteillä avata elämääni näiltä osin, sen olen kyllä sanonut että pinnallinen elämä ja rahan perässä juokseminen ei kiinnosta. Olen nähnyt liikaa surua ja väkivaltaa kyetäkseni unohtamaan, että minulle tärkeintä on se, että saan elää rauhallista ja tavallista elämää. Olin aviomieheni kanssa parikymmpisestä 39-vuotiaaksi, lähes 15 vuotta, suhde loppui minusta johtuvaan lapsettomuuteen. Kiltti, rakastettava mies, herkka ja rauhallinen, sellainen mitä toivoinkin lapsuuden paskan jälkeen.

Näine suruineni elän kuitenkin ihan kivaa elämää. Sitten deiteille tulee mies, joka luulee, että olen "juossut juoksujani" ja pannut ympäriinsä komistuksia, ja vetää herneet nenään siitä, että en halua nähdä häntä uudelleen (ja kuvittelen harhaisesti saavani vielä niitä komistuksia, tämä on jopa sanottu päin näköä). :,D

Onneksi tapaamistani miehistä suurin osa ei ole tuollaisia, mutta tämä nettikeskustelu on aika mahdotonta, kun unohdetaan se kaikki muu kuin että kuka pani ketä ja missä iässä. Onnellista toki, jos se on isoin murhe, vähällä on päässyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassahan noilla miehillä ongelma on ainoastaan se, että he ovat kateellisia ja katkeria sellaisille miehille, joilla käy parempi flaksi. Naisilla on koko asian kanssa lopulta aika vähän tekemistä. 

Vierailija
2/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapas tutulta! Voisi melkein olla minun kirjoittamani, muutamat kohdat muuttaen. Minä en ole halunnut tapailla mielenterveysongelmaista ja alkoholia liikaa käyttävää miestä enkä myöskään miestä, joka on hyvin kiireinen ja haluaa matkustella jatkuvasti. Enkä miestä, joka ylpeilee sillä, että ei koskaan lue kirjoja eikä siedä muuta musiikkia kuin yhtä lajia kevyttä kotimaista. Nirso olenkin kai, mutta olen mieluummin yksin kuin jonkun kanssa, jonka kanssa en viihdy tai jolle minä olisin rajoittunutta tai kummallista seuraa.  Yhtä miestä en voinut ajatellakaan koskevani, koska hän haisi pahalta (siis haisi hieltä, likaiselta treffeillä) ja hänellä oli ruskeat hampaat - olisiko pitänyt kertoa se hänelle, niin olisi tullut selvemmäksi se kipinän puuttuminen minun osaltani? 

Ymmärrän kyllä, että miehet olisivat ainakin paremman puutteessa olleet valmiita tapaamaan minua pitempäänkin, mutta kyllä he sen olisivat sitten vähitellen huomanneet virheeksi. Eikö ihmisiin tutustuminen sujuisi paremmin, jos kumpikin osapuoli olisi mukana aivan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet kuvittelevat myös, että heillä on jokin oikeus puhua naiselle ihan miten ja mitä sattuu ja vielä tämän jälkeen olettaa, että nainen jaksaa heistä kiinnostua. Hyvä esimerkki on juuri tuo ap:n prinsessa-juttu. Siinä vaiheessa kun ollaan käyty kaksilla treffeillä, niin kuinka paljon todella tiedät toisesta ihmisestä ja mitä hän on elämässään joutunut kestämään? Tai miksi hän ylipääntänsä tekee niitä asioita elämällään mitä tekee ja miten tekee? Miehet tuntuvat vain olettavan asioita vaivautumatta kysymään juuri mitään ja sen oletuksen pohjalta laukovat aivan älyttömiä ja loukkaavia typeryyksiä. Missä on keskustelutaito? Missä kysymykset? Missä se toiseen ihmiseen tutustuminen, josta aina jankataan, mutta mitä ei vaivauduta käytännössä ikinä tekemään? Ja kuka jaksaa oikeasti kiinnostua tyypistä, joka vaikuttaa lähinnä vihamieliseltä ja syvästi katkeroituneelta jo alkuunsa?

Vierailija
4/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on deittailu tosi paljon sellaisia naisia, joilla on tuollaista taustaa tuossa iässä. Niitäkin nimittäin on pilvin pimein. Eihän sitä tietenkään saisi yleistää, mutta ihan samaa naisetkin tekee. On vaikka mitä ennakko-odotuksia deittejä kohtaan.

Vierailija
5/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tuhlatko tuollaisiin katkeriin äijiin viittä minuuttia enempää aikaa! Olen pariin otteeseen päätynyt treffeille fiksulta vaikuttaneen mutta katkeroituneeksi lassukaksi pian paljastuneen miehen kanssa. Kyllä mä sanon samantien: eiköhän nää treffit ollut nyt tässä ja lähden. Älkää tuhlatko aikaanne näihin ääliöihin!

Vierailija
6/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista tämä keskustelu siitä että naiset ja miehet eivät lähtökohtaisesti voi ymmärtää toisiaan. Jos nyt unohdetaan eri sukupuolet niin ihmiset yleensäkin ovat niin erilaisia, että voi olla todella vaikeaa ymmärtää toisen ajatusmaailmaa.

Minullakin on omat vaikeudet sekä kotoa että parisuhteesta takana, eikä niistä kukaan voi tietää ellei niistä kerro. En ole kuitenkaan aikonut ensimmäisenä niitä alkaa ruotimaan mahdollisen uuden suhteen alussa, kuitenkin ne asiat vaikuttavat suuresti minun käyttäytymiseen. Näistä ja ehkä muistakin asioista johtuen olen todennäköisesti yksin loppuelämäni, vaikka todella haluaisin hyvän parisuhteen.

mies

Vierailija
7/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista tämä keskustelu siitä että naiset ja miehet eivät lähtökohtaisesti voi ymmärtää toisiaan. Jos nyt unohdetaan eri sukupuolet niin ihmiset yleensäkin ovat niin erilaisia, että voi olla todella vaikeaa ymmärtää toisen ajatusmaailmaa.

Minullakin on omat vaikeudet sekä kotoa että parisuhteesta takana, eikä niistä kukaan voi tietää ellei niistä kerro. En ole kuitenkaan aikonut ensimmäisenä niitä alkaa ruotimaan mahdollisen uuden suhteen alussa, kuitenkin ne asiat vaikuttavat suuresti minun käyttäytymiseen. Näistä ja ehkä muistakin asioista johtuen olen todennäköisesti yksin loppuelämäni, vaikka todella haluaisin hyvän parisuhteen.

mies

Tottakai miehet ja naiset voivat ymmärtää toisiaan. Mutta sen ymmärtämisen edellytys on, että tutustutaan toiseen avoimin mielin, kunnioitetaan toista, kommunikoidaan ja edes yritetään olla positiivisella miellellä liikkellä. Ei mitään vanhoja asioita tarvitsekaan alkaa ruotia deittikumppanin kanssa, mutta jos ne vaikuttavat ratkaisevalla tavalla käyttäytymiseen, niin ehkä niihin kannattaa hakea apua jostain muualta, jotta se haave parisuhteesta ei tämän takia kariudu?

Vierailija
9/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet kuvittelevat myös, että heillä on jokin oikeus puhua naiselle ihan miten ja mitä sattuu ja vielä tämän jälkeen olettaa, että nainen jaksaa heistä kiinnostua. Hyvä esimerkki on juuri tuo ap:n prinsessa-juttu. Siinä vaiheessa kun ollaan käyty kaksilla treffeillä, niin kuinka paljon todella tiedät toisesta ihmisestä ja mitä hän on elämässään joutunut kestämään? Tai miksi hän ylipääntänsä tekee niitä asioita elämällään mitä tekee ja miten tekee? Miehet tuntuvat vain olettavan asioita vaivautumatta kysymään juuri mitään ja sen oletuksen pohjalta laukovat aivan älyttömiä ja loukkaavia typeryyksiä. Missä on keskustelutaito? Missä kysymykset? Missä se toiseen ihmiseen tutustuminen, josta aina jankataan, mutta mitä ei vaivauduta käytännössä ikinä tekemään? Ja kuka jaksaa oikeasti kiinnostua tyypistä, joka vaikuttaa lähinnä vihamieliseltä ja syvästi katkeroituneelta jo alkuunsa?

Ei tämä ollut mikään esimerkki tuollaisesta. Aloittaja antoi pakit ja miehet hyökkäsivät pettyneenä hänen kimppunsa.

En tajua miksi aloittajalla on tarve puolustella itseään tuollaisille miehille. Vaikka miten selität ja vakuutat olevasi kunnon kiltti nainen, et pääse suojaan tuollaisten miesten haukkumisilta.

Vierailija
10/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
11/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ongelma ei edes ole kipinän ymmärtäminen tai ymmärtämättä jättäminen, vaan ihan muut asiat. Elämme täysin eri maailmoissa. Esimerkkinä minä ja pari deittiäni.

Pointtini oli tuossa, muitakin spekulaatioita on esitetty. Muilla on ollut myös hyviä pointteja.

En siis tarkoittanut, että naiset ja miehet eivät ylipäätään tulisi keskenään toimeen, vaan että keskustelut aiheesta menevät todella oudoille urille, kun ihmiset puhuvat aivan eri asioista. Ikäisteni sinkkunaisten luullaan (tiettyjen täällä ilmeisen usein keskustelevien miesten toimesta) olevan aina juuri sen yhden stereotypian edustajia. Samaa olen tosiaan kohdannut oikeassa elämässäkin, täällä käyminen on antanut niille kommenteille kontekstin. 

Mitä ilmeisimmin kannattaa, jos mahdollista, pyrkiä tapailemaan ihan toisenlaisia miehiä. Kun vain tietäisi etukäteen, kenellä on kiinnostusta ainakin käyttäytyä asiallisesti, jos homma ei etenekään. Olen itsekin saanut pakkeja, en ole päätellyt niistä muuta kuin että en ole miehen mieleen. Ei sen kummempaa. :)

ap

Vierailija
12/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kokemuksistasi. Ehkä heilläkin oli vastaavia ikäviä kokemuksia taustalla?

Vierailija
13/22 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut samankaltaista kuin ap. Taustani on siltä osin samanlainen, että olen kokenut henkistä kaltoinkohtelua pienestä pitäen, se sitten kulminoitui kun rakkaat vanhempani osoittivat ovea kun en jatkanut Pohjanmaan bible beltillä heidän elämäntapaansa. Kuunneltuani mm. toistuvasti, kuinka minua ei olisi pitänyt edes syntyä ja aikuisten asioita alle kouluikäisestä (kuolemaa ja muuta kepeää), olin vakava ja surullinen pikkuaikuinen. Joka oli toki hoitanut pikkusisaruksiaan pienestä pitäen, kuten kunnon vl. Onnellinen lapsuus tai kepeä nuoruus - kohdallani huonoja vitsejä.   

Kun kotoa saatu käsitys omasta arvosta oli nolla, en löytänyt kivaa poikaystävää kuin vasta 24-vuotiaana - sitä ennenkin halusin nimenomaan parisuhteen, miehet olivat niitä joita kiinnosti seksi tai sitten ei löytynyt turvallista seuraa. Olin pääasiassa yksin. Päädyin kaikista toiveistani huolimatta myös väkivaltaiseen suhteeseen, josta lähdin nopeasti. En osannut odottaa arvostusta, kun en ollut saanut sitä koskaan, en ihmettele lainkaan tuota käännettä. En kerta kaikkiaan tunnistanut niitä  hyviä miehiä huonoista huonoitsetuntoisena, vanhempieni mitätöimänä alle parikymppisenä. Ympäriinsä en pannut, ei kiinnostanut. 

Vanhemmiten, yli 3 vuotta sitten avioeronneena, olen ollut parissa seksi- ja hengailusuhteessakin. Ihan siksi, että kaipaan toista ihmistä lähelleni ja tajuan, että kaltaiseni vela ei välttämättä löydä muuta. Meitä näyttää olevan sen yhden ketjun perusteella paljon, veloja siis jotka eivät pariudu. Velauteni syyt ovat taustassani, haluan elää rauhassa ja ilman jatkuvaa pelkoa toisten puolesta edes aikuisena, kun lapsena elämäni oli täynnä pelottavia ja hallitsemattomia aikuisten asioita ja huolta sisaruksista. 

En jaksa välittää siitä, mitä joku peelo täällä huutelee. Tai treffeillä. Ehkä heilläkin on traumatausta, tai ehkä "liian helppo" - on aikaa valittaa jostain naisten puuttuvasta siveydestä tai vääristä kriteereistä. Ihan sama. Olen päässyt irti yhdestä naisia alistavasta yhteisöstä, en todellakaan aio rajoittaa inhimillisiä tarpeitani ihmisen läheisyyteen tai mitään muutakaan siksi, että joku pitää ehkä minua huonona sen vuoksi netissä.

Sen enempää ei kiinnosta, jos joku haukkuu ap:n mainitsemalla tavalla. Parempi vain, että pysyvät kaukana. :) Eivät he tunne minua, saati tiedä mitään siitä, millainen olen. Todellisuudessa olen ikävuosiani vanhempi ja väsynyt. Ja sillä tavalla armollinen itselleni ja muille, että annan niiden haukkua, joita se kiinnostaa. Heillä taitaa lopulta olla ikävämpi elämä siellä pikku kuplassaan, jossa seksin harrastaminen parikymppisenä on ihmisyyden suurin ongelma.  

Vierailija
14/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pakit saatuaan jotkut naiset haluavat jostain syystä saada välttämättä selville, miksi he eivät "kelvanneet" . Lisäksi yritetään syyllistää tyyliin "minulle tuli kyllä niin paha mieli" tms.

Vierailija
16/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma?

Vierailija
17/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että pakit saatuaan jotkut naiset haluavat jostain syystä saada välttämättä selville, miksi he eivät "kelvanneet" . Lisäksi yritetään syyllistää tyyliin "minulle tuli kyllä niin paha mieli" tms.

Mä ihan miehenä haluaisin tietää miksi en kelvannut. Hankala asialle on muuten tehdä mitään

Vierailija
18/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan miehenä haluaisin tietää miksi en kelvannut. Hankala asialle on muuten tehdä mitään

Jos nyt on "perusasiat" ovat kunnossa, niin miksi pitäisi yrittää tehdä asialle jotain. Se toinen ei vaan yksien treffien perusteella ollut kiinnostutnut.

Vierailija
19/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt on "perusasiat" ovat kunnossa, niin miksi pitäisi yrittää tehdä asialle jotain. Se toinen ei vaan yksien treffien perusteella ollut kiinnostutnut.

Ei tietenkään yhden tapauksen perusteella. Olen saanut arviolta 200-300 kertaa pakit ja olisi hyvin mielenkiintoista tietää oikeat syyt. Erityisesti jos syy on jokin helposti muutettava juttu

Vierailija
20/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta millä tavalla annat ne pakit? En itsekään naisena ymmärrä, miksi tarvitsee kysellä tarkempaa syytä tai potea mielipahaa yksien treffien jälkeen, jolloin on käyty kahvilla ja todettu, ettei vastapuolen kanssa synkkaa. Mutta jo sen sijaan annat ymmärtää, että olet kiinnostunut heistä ihan tosissasi, teillä on ehkä jopa seksiäkin, mutta et sen jälkeen enää vastaakaan viesteihin ja soittoihin, niin varmasti sellaisista "pakeista" useimmat meistä olisivat aika hämmentyneitä ja haluaisivat tietää syyn miehen käytökselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme