Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän on turha toivoa hankkivansa esim sijoitusasuntoa (joku pieni halpakin kävisi) vaikka se olisi hieno tapa päästä jaloilleen

Vierailija
30.10.2016 |

Olen ollut useamman vuoden työttömänä. Olen miettinyt että pieni sijoitusasunto olisi hyvä tapa päästä tulivirtoihin kiinni mutta eihän nämä Sipilän hallituksen leikkaukset sitä mahdollista. Kokoajan vain otetaan heikoimmilta ja annetaan rikkaille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen arvot vaan kokoajan nousee ja vuokrasta saisi kivasti rahaa elämiseen. AP

Vierailija
2/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti uudelleen asiaa. Laske paljoko maksaisit lainaa, vastinetta ja veroja

Varmasti enemmän kuin saisit vuokratiloja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaisit vaikka hankkimalla työn ja ostamalla asunnon itsellesi. Sitten voit alkaa miettiä sijoitusasuntoa.

T. Asuntovelallinen joka SÄÄSTÄÄ sijoitusasuntoa varten

Vierailija
4/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kuinka kihisisit kiukusta saadessasi verottajalta pääomatuloveron maksulaput vuokratuloistasi.

Vierailija
5/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme saa yksiön ostettua tietyltä alueelta 20 000 eurolla. Vuokrakaan ei tietysti voi olla kovin korkea.

Vierailija
6/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaisit vaikka hankkimalla työn ja ostamalla asunnon itsellesi. Sitten voit alkaa miettiä sijoitusasuntoa.

Jos asuisin itse siinä menettäisin kaikki tuet. Nyt saan paljon tukea kun vuokra-asunto tosi kallis. Pakko asua työttömän vuokralla. Niin ihmeellisesti tämä systeemi on rakennettu. AP

Vierailija
7/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen arvot vaan kokoajan nousee ja vuokrasta saisi kivasti rahaa elämiseen. AP

Vuokrasta voi saada "kivasti raha elämiseen" sitten joskus kun asunto on velaton. Sitä ennen vuokratulo menee vastikkeeseen, lainaan, korkoihin ja veroihin, sekä mahdollisiin remontteihin.

Sen sijaan pörssissä spekuloinnin voit aloittaa jo huomenaamulla. Se on hauskaa ja poisti minunkin köyhyyden, alkuun pääsin jo muuutamalla satasella.

Vierailija
8/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mättää, kun köyhät, joilla tuskin on varaa maksaa omaa asumistaan käymättä veronmaksajien kukkarolla, haaveilevat ostavansa sijoitusasunnon velaksi.  Sossunko ne sijoitukset pitäisi maksaa, niin että koko kansa voisi rikastua?

Vierailija
9/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin itse siinä menettäisin kaikki tuet. Nyt saan paljon tukea kun vuokra-asunto tosi kallis. Pakko asua työttömän vuokralla. Niin ihmeellisesti tämä systeemi on rakennettu. AP

Systeemi on tosiaan rakennettu niin, että ihmiset tekevät töitä ja sillä tienaavat oman omaisuutensa. Työttömille on olemassa huippuluokan sosiaaliturva, jolla pysyy hengissä niin kauan että löytää uusia töitä. Miksi pitäisi pystyä säästämään ja sijoittamaan ilman omaa työtä tai panostusta?

Vierailija
10/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunnosta saatava vuokratulo=tulo--> menettäisit tuet joka tapauksessa

Vierailija
11/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassamme saa yksiön ostettua tietyltä alueelta 20 000 eurolla. Vuokrakaan ei tietysti voi olla kovin korkea.

Asuntoja myydään tietyillä alueilla nimelliseen hintaan, koska asunnosta aiheutuu omistajalle tappiota. Joko siihen ei saa vuokralaista tai vuokra ei kata omistamisen kustannuksia. Ei sillä rikastu.

Näihin kuvitelmiin tietysti kuuluu, että sossu takaa vuokralaisen ja kattaa tappiot.

Vierailija
12/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut useamman vuoden työttömänä. Olen miettinyt että pieni sijoitusasunto olisi hyvä tapa päästä tulivirtoihin kiinni mutta eihän nämä Sipilän hallituksen leikkaukset sitä mahdollista. Kokoajan vain otetaan heikoimmilta ja annetaan rikkaille.

Nyyh. Sen useamman vuoden olisit voinut sijoittaa vaikka pikkusummia osakkeisiin ja ne tuottaisivat sinulle pientä tulovirtaa jonka voisit edelleen sijoitta osakkeisiin. Mutta ei, sinä havittelet sijoitusasuntoa ja olet hukannut jo monta vuotta  ja tilaisuutta kasvattaa tulovirtaa. Joka kuuseen kapsahtaa jne.

Vierailija
13/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitut. Ne nk rikkaat maksavat jopa 50 prossaa veroa, jotta sinunkaltaistesi tuet saadaa maksettua. Nyt tehdyt leikkaukset pyrkivät vain siihen, että rikkailta otetaan hieman kohtuullisemmin ja sinunlaisille annetaan vähemmän, ja ihan nyt tästä avauksestasi päätellen ihan oikeutetusti

Vierailija
14/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita kuin yksi kusipäinen vuokralainen, mikä saa sun talouden todella huonoon jamaan. Takuuvuokrakaan ei riitä korvaamaan, jos joku loisii asunnossasi kuukausia maksamatta, ja päälle päätteeksi hajottaa paikat. Häätö kestää ja vuokralainen voi valittaa. Niitä ei ulos saa ihan vain sormia napsauttamalla.

Isompien remppojen lainat menevät suoraan yhtiövastikkeeseen, ja voi käydä niin, ettet saa vuokralaista niitä makselemaan.

Sijoitusasunnon täytyy olla melkeinpä velaton, tai sitten omistajalla rutkasti rahaa, ennen kuin alkaa saada hyötyä. Ja pieni on tuotto yhdestä pikku yksiöstä. Vuokrattomista kuukausista et hyödy mitään, päinvastoin.

Vierailija
15/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mättää, kun köyhät, joilla tuskin on varaa maksaa omaa asumistaan käymättä veronmaksajien kukkarolla, haaveilevat ostavansa sijoitusasunnon velaksi.  Sossunko ne sijoitukset pitäisi maksaa, niin että koko kansa voisi rikastua?

Pitkäaikaisesti kaiken ilmaiseksi saaminen luo ihmisille harhan, että aina voi saada lisää ja lisää, että jostain on ammennettavissa rahaa loputtomasti paitsi minun perustarpeisiini, myös jopa vaurastumiseeni. Vapaamatkustajilla ei liian usein ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon työn tekoa, säästämistä, suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä vaurastuminen vaatii. Puhutan halveksuen jostain kermaperseistä ja kuvitellaan, että vauraus sattuu kenen tahansa kohdalle kuin roska silmään, mutta ei se niin mene. Paitsi lottovoittajilla.

Vierailija
16/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella absurdi aloitus.

Vierailija
17/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvät tuet työttömille, kun vertaa melkolailla mihin tahansa muuhun maahan. Sosiaalituilla on tarkoitus tulla toimeen: ruoka pöytään, katto pään päälle, puhtaat vaatteet ja mahdolliset lääkkeet ja muut välttämättömät menot. Välillä voi jäädä säästöön, että pääsee vaikka ostoksille etsimään uusia vaatteita. Tarkoitus ei ole, että työssäkäyvät maksavat tulonsiirtoina sijoitusasuntoja ja ulkomaanmatkoja. Ei monilla töissä käyvilläkään ole niihin rahaa, kun ruoka, katto jne. on myös tienattava.

Vierailija
18/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jaloilleen? Kyllä sä varmasti ihan hyvin pärjäät niillä tuilla kunnes löydät töitä.

t. toinen työtön

Vierailija
19/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkera siitä, että työtä on Suomessa niin vähän, ettei sitä mulle riitä. Suututtaa, että muut saa töitä ja mä en.

Mulla on terveydellinen rajoite ja yliopistotutkinto.

Eli en voi koskaan tienata hyvin, kun on valtava työttömyys vajaakykyiset ei työllisty.

Vierailija
20/25 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sijoitusasunnon tuotoilla rikastu ennen kuin sen ostopn hankittu laina on maksettu. Olet kuunnellut nyt vähän humpuukipuheita...

Annan esimerkin. Tässä mainittu asunnon hinta on kova, mutta jos sijoitusasunnon saa halvalla, siitä ei toisaalta saa samalla lailla vuokraa, joten mennään silti näilöä esimerkkihinnoilla.

- ostat sijoitusyksiön stadista, se maksaa noin 200 tonnia keskustassa. Rahoitat oston lainalla, jota joudut lyhentämään 1040 e kuussa 20 vuoden ajan.

- vuokraa perit ehkä 900 euroa kuussa.

- vuokrasta maksat yhtiövastikkeen, joka hyvässä taloyhtiössä ehkä 100 e kuussa, jos yhtiöllä on liiketiloista tulevia tuloja. Summan voit vähentää vuokratuloista veroja laskettaessa

- tuosta runsaan tonnin lainakuluista korkojen osuus on noin viidesosa, 200 euroa, jonka voit vähentää vuokratuloista.

- toisin sanoen pääomatuloa sinulle jää 900 - 100 (se yhtiövastike) - 200 (lainan korot) = 600 euroa. Siitä maksat veroa 30 prosenttia eli 180 euroa. Käteesi jää siis vuokratuloa 420 euroa.

Sillä maksat lainanlyhennystä, jota siis on noin 800 euroa kuussa (lainankorothan sinä olet siis jo maksanut tuossa laskelmassa). Toisin sanoen maksat omasta pussistasi noin nelisen hunttia tuohon sijoitusasuntoon, ET saa vuokrasta omaan elämääsi rahoitusta ennen kuin vasta sitten, kun koko laina on maksettu.

Siinä vaiheessa kun laina on maksettu, käteesi jää toki ihan mukavasti tuottoa, 560 euroa, minkä lisäksi sinulla on se asunto, jonka arvo kasvaa Helsingin keskustassa. Jossakin muualla saat sen halvemmalla, mutta sen arvo saattaa laskea.

Mikään autuaaksitekevä sijoituskohde vuokra-asunto ei kumminkaan ole. Jos siihen tulee isoja, tasoa korottavia korjauksia, et voi niitä vähentää vuokratuloista veroa laskettaessa (vuosiremontit voit vähentää). Vuokralaisista voi olla kaikenlaista riesaa.