Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotelkaa uusia ruokia tosi nirsolle juuri plussanneelle!

Vierailija
30.10.2016 |

Tein juuri plussatestin ja haluaisin oppia syömään monipuolisemmin. Oon tosi nirso ja aika epäluuloinen kaikkia uusia "outoja" ruokia kohtaan. Suutuntuma on aina lapsesta asti ollut todella tärkeä, esim. hernekeitto voi olla maultaan ok, mutta ne lilluvat herneet on inhottavia ja kuoret jää ällöttävästi suuhun... Olisi varmasti kuitenkin aika yrittää ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa syömään monipuolisemmin.

Melko terveellisesti kai kuitenkin syön, mutta tuntuu, että olen juuttunut vanhoihin tuttuihin ruokiin. Syön mm. kurkkua, tomaattia, paprikaa, porkkanaa, punajuurta, kesäkurpitsaa, banaania, omenaa, päärynää jne., mutta kaikki vähänkin erikoisemmat hedelmät ja kasvikset on mulle outoja. En ole koskaan syönyt esim. munakoisoa, granaattiomenaa jne.

Ehdotttelisitteko omia suosikkejanne? Saa olla mitä vain: päivällisruokaa, aamupalaa, välipalaa tai vain joku uusi vihannes/hedelmä.
Miten teette sen ruoan?
Tai jos on se outo hedelmä tms., niin mistä tunnistan oikean kypsyyden kaupassa ja miten se syödään?

Vinkkejä idiootille nirsolle siis, kiitos! :-)
Ai niin, luontainen gluteenittomuus plussaa ja käytän vain hapanmaitotuotteita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu ja se vielä, että olisi hyvä, kun oppisin tekemään sellaisia ruokia, mitä voisi lapsikin syödä sitten heti, kun se aika koittaa.

-Ap-

Vierailija
2/6 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitto, kasvispihvit, erilaiset salaatit kuten kanasalaatti, siihen voi laittaa mieleisiä salaattiaineksia. Tofu on myös hyvää/syötävän makuista, itsekkin kun olen nirsonpuoleinen. Tofun voi itse paneroida, kananmunalla ja jauhoilla, hyvää tulee ja ohjeita löytyy siihen netistä. Erilaiset keitot, nakkikeitto, jauhelihakeitto, lihakeitto. Laatikkoruuat ovat myös riittoisia, makaronilaatikko, perunalihalaatikko jne. Tortillat on myös hyviä, kokojyväpohja ja kasviksia ja lihaa täytteeksi. :) en osaa oikein sanoa muuta, lopputulemana siis että tee vaan ihan tavalllista kotiruokaa, niitä pystyy itse muokkailemaan ja vaihtamaan lisukkeita jne.

Vierailija
4/6 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeittoja ja kasvispihvejä voisikin kokeilla aluksi. Kiitos.

Tyhmä kysymys, mutta voiko tofua antaa lapselle/onko se terveellistä? Tai onko jotain rajoitusta, paljonko sitä voi syödä (itsekään)?

Nuo nakki- ja jauhelihakeitot sekä lihaperunasoselaatikot ym. on sellaisia, joista on traumat, kun niitä meillä kotikotona 80- ja 90-luvuilla "pakkosyötettiin", tyyliin "syö tai itke ja syöt". :-( No, ehkä niitäkin voisi kokeilla, jos ne jo menisi jollain erilaisella reseptillä...

Mitkä olisi hyviä "uusia" kasviksia ja hedelmiä? Mistä tykkäätte tosi paljon? Avokadon ostin yksi päivä, mutta se taisi olla väärän kypsyinen, kun maistui ihan älyttömän pahalle?

Vierailija
5/6 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekkin todella nirso ja vasta aikuiniällä alkanut itsenäisesti maistelee ruokia. Yleensä reseptejä selatessa puolet aineksista on sellasia mitä en voi käyttää joten resepti jää sit toteuttamatta. Mut oon ite koittanu aina toteuttaa näitä reseptejä ja jättää jonku yhe oudomman asian ruokaan ja jopa mahdollisesti hienontanut sen niin pieneksi, etten voi plokata sitä pois.

Mulla seuraava mitä kokeilen on kypsennetty paprika. Inhoan kypsennettyjä kasviksia ja muistelen että paprika on aika ällö ja limanen kypsänä. Mut senkin aion pilkkoa pieneksi ja pistää kanakastikkeeseen

Vierailija
6/6 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadon kypsyyden kyllä oppii tunnistamaan kun vähän harhaantuu siinä. Sen täytyy olla pikkaisen pehmeä, mutta ei liian. Avokado on tosi hyvää ja terveellistä! Itse syön monesti ihan paljaaltaan aromi- tai yrttisuolan kanssa, tai leivän päällä. Voit myös lisätä salaattiin tai tehdä avokadopastaa, nam!

Omaa herkkuani on myös keitto johon tulee kesäkurpitsaa, valkosipulia, sipulia, punaisia linssejä, papuja ja tomaattimurskaa. Laitan niitä ihan tuntuman mukaan.

Onnea odotukseen! 😊 Itsekin olen raskaana ja kuulisin mielellään vinkkejä uudista, terveellisistä ruuista.