Kehoni on täynnä outoja oireita, mutta mitään syytä ei tiedetä!! Apua!!!
Tässä lista vaivoistani:
- vihlaisevia kipuja jäsenissä (luukipuja vai :0?)
- outoja heikotuksia ja välillä pahoinvointia. Etenkään aamuisin ennen klo 11 ei tee oikein mieli mitään.
- silmäni tuntuvat aina väsyneiltä, vaikka nukun kuinka. (Sellainen kuumotus silmiä kiinni pistäessä)
- päässä kipuja. Ollut jo vuoden ainakin päivittäin.
Tuntuu päälaella, mutta ovat lieviä. Pahentunvat kun nukun huonosti ja tuntuvat vähemmän kun nukun hyvin.
- välillä tuntuu, että joku puristaa henkitorveani ja tuntuu, että hengästyn helposti
- välillä tunnen rytmihäiriöitä. Yhtäkkiä sydän alkaa pumpata hullun lailla väristen ihan ihme tahtia ja sen jälkeen jättää lyönnin pari väliin ja jatkaa normaalisti.
Tää oirelista kuulostaa pahemmalta , kuin on. Ei näitä kaikkia ole päivittäin. Vain tuntemukset päässä ja väsyneet silmät mistä nää voi johtua
?
Kaikkea ei ole tutkittu ja lähes kaikki näistä on ollut jo vuosia eli oisin varmaa jo kuollu jos jokin tappava tauti.
Toisaaltaan suvussani on muutama muukin jolla on ihme oireita joille ei löydy mitään syytä.
Syyksi on selvinnyt stressi ja sairauksien pelko/ liika itsensä tarkkailu.
Samaa on myös mulla.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Hetken jo mietin, että olenkohan minä kirjoittanut tämän joskus. Ihan samat oireet, ikää alle 20v. Fibromyalgia todettiin. Koita syödä karnosiinia ja ubikinonia, minulla ainakin auttavat oireisiin. Varaa aika reumatologille!
Ja minuakin tutkittiin kauan, pari pientä poikkeavuutta oli veressä. Reumatologi teki diagnoosin kattavien kokeiden perusteella. Minulla on myös yliliikkuvat nivelet, kuulemma kulkee usein käsi kädessä fibromyalgian kanssa. Stressi pahentaa oireita, mutta stressittömyys ei poista niitä. Myös CFS:ää epäiltiin.
Mikähän siinä on että noin 18- 20 veenä nainen varsinkin rupeaa oireilemaan oudosti..
Monen kuullut sanovan.
Väiti kirjoitti:
Mikähän siinä on että noin 18- 20 veenä nainen varsinkin rupeaa oireilemaan oudosti..
Monen kuullut sanovan.
Ehkä siksi, että vasta aikuisena heidät otetaan tosissaan. Peruskoulussa etenkin on helppo sanoa, että ota burana ja lepää kotona pari päivää tai syyttää kaikesta murrosikää.
t. 20 & 22
Kerros nyt ihan ne kilpirauhastulokset, paljonko oli tsh ja t4v? Entä mikä oli sun labrassa viite t4v:lle? Monelta otettu ne kokeet? "Hyvät" ei ole aina oikeasti hyvät... Tai voi olla, että arvot huononee vasta myöhemmin ja olo jo nyt. Tai sit näkyy esim. vain ultrassa.
Kävisin vielä lääkärillä. Sarkoidoosi?
Mulla on myös stressi aiheuttanut tuollaisia oireita, pahempiakin.
Mutta astma mulla diagnosoitiin aikoinaan, kun menin lääkäriin valittamaan hillitöntä väsymystä. En jotenkin hahmottanut, että henkeä ahdisti, kun se oli alkanut vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista vaivoistani:
- vihlaisevia kipuja jäsenissä (luukipuja vai :0?)
- outoja heikotuksia ja välillä pahoinvointia. Etenkään aamuisin ennen klo 11 ei tee oikein mieli mitään.- silmäni tuntuvat aina väsyneiltä, vaikka nukun kuinka. (Sellainen kuumotus silmiä kiinni pistäessä)
- päässä kipuja. Ollut jo vuoden ainakin päivittäin.
Tuntuu päälaella, mutta ovat lieviä. Pahentunvat kun nukun huonosti ja tuntuvat vähemmän kun nukun hyvin.- välillä tuntuu, että joku puristaa henkitorveani ja tuntuu, että hengästyn helposti
- välillä tunnen rytmihäiriöitä. Yhtäkkiä sydän alkaa pumpata hullun lailla väristen ihan ihme tahtia ja sen jälkeen jättää lyönnin pari väliin ja jatkaa normaalisti.Tää oirelista kuulostaa pahemmalta , kuin on. Ei näitä kaikkia ole päivittäin. Vain tuntemukset päässä ja väsyneet silmät mistä nää voi johtua
?
Kaikkea ei ole tutkittu ja lähes kaikki näistä on ollut jo vuosia eli oisin varmaa jo kuollu jos jokin tappava tauti.
Toisaaltaan suvussani on muutama muukin jolla on ihme oireita joille ei löydy mitään syytä.
Syyksi on selvinnyt stressi ja sairauksien pelko/ liika itsensä tarkkailu.
Samaa on myös mulla.
Luulosairas teini-alert!
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Monen kuullut sanovan.Ehkä siksi, että vasta aikuisena heidät otetaan tosissaan. Peruskoulussa etenkin on helppo sanoa, että ota burana ja lepää kotona pari päivää tai syyttää kaikesta murrosikää.
t. 20 & 22
Hah! Luuletko ettei noin sanota kaikille?
Mulle ainakin tuli tuossa iässä kaikkea outoa, kipuja ja nokkosihottumas yms. outoa. Syy ei selvinnyt ikinä, mutta kyllä kaikki meni aina ohi. Polvesta valitin 20 veenä kun oli aina kipee. Lääkäri vilkaisi ja sanoi että " synnynnäinen vika, sukuvika, menee vielä mutta tekonivel vanhempana" No polvi on ihan hyvä...
Hometta voipi olla kotona/työpaikalla/koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Hetken jo mietin, että olenkohan minä kirjoittanut tämän joskus. Ihan samat oireet, ikää alle 20v. Fibromyalgia todettiin. Koita syödä karnosiinia ja ubikinonia, minulla ainakin auttavat oireisiin. Varaa aika reumatologille!
Mulla oli samantyyppisiä oireita myös vuosia, fibromyalgia diagnoosin sain sitten kun kipuoireet pahenivat.
Mulla oli kanssa sydänoireita, otettiin filmi, mutta ei löydetty elimellistä vikaa, lääkäri oletti että johtui stressihormonin koholla olemisesta. Samantyyppisiä kipuja vihlomista yms. Paljon lieviä epämääräisiä oireita.
Luulen että sulla on unenlaatu heikentynyt, aamuväsymys, silmät jne. voisi kertoa siitä. Heräiletkö paljon tai olet sillä lailla puolitietoisessa tilassa useamman kerran yössä?
Kokeile uneen vaikka melatoniinia, ota tunti ennen haluttua nukkumaanmenoaikaa. Ota 1 mg. Jos sen kanssa on iltapäiväväsymystä, pienennä annos puolikkaaseen.
Kuiviin silmiin saa apteekista kosteuttavia tippoja.
Jos jotain luontaistuotteita haluaa kokeilla, niin ym. karnosiini ja ubkininoni ovat okei. Myös omega3 ja D-vitamiini voivat auttaa hieman. Lääkärit saattavat myös suositella magnesiumia ennen nukkumaanmenoa, varsinkin jos on jäsenissä nykymistä öisin. Tarkista myös B-12 vitamiinin saanti ruokavaliostasi.
Mutta oireesi ovat sen verran epämääräiset, ettei tuosta vielä voi tietää mistä kyse. En usko että sulla on luulotauti, koska ainakaan tekstisi perusteella et esittänyt uskovasi tappavaan sairauteen, ja olisihan lääkäri siinä tapauksessa ohjannut sut psykiatriseen hoitoon. Uskon enemmänkin että joku alkava oireyhtymä on kyseessä, fibromyalgia, CFS, tai vähintään stressi. Jos saat stressin rauhoitettua ja saat levättyä kunnolla, voi olla että saat oireyhtymän kehittymisen estettyä.
Käväisepä osteopaatilla. Ainakin osa oireista saattaisi olla jotain jännitystiloja ja kehon epätasapainosta johtuvia.
Onko aivokasvain tmv. suljettu pois?
Amalgaamipaikat vuotaa elohopeaa elimistöön?
Luulotautimus maximus.